Odzież sprzedaje się dobrze, branża rośnie. Firmy jednak mają problem
Ubrania kupujemy najchętniej dobrych marek, ale po możliwie obniżonych cenach. To powoduje, że choć światowy rynek rośnie, jego dynamika słabnie.
Każdego roku globalny rynek odzieżowy zyskuje kilka procent. Dziś warty jest około 1,3 bln dol. - pisze Rzeczpospolita.
Tempo wydatków na odzież w przeliczeniu na osobę rośnie zaledwie góra 10 dol. w skali roku, co pokazuje, pod jaką presją działają sprzedawcy – czytamy w dzienniku.
Dla klientów ważny jest bowiem stosunek jakości do ceny. Najchętniej wybieramy więc odzież dobrych marek, ale z zakupami czekamy na przeceny i promocje.
Zobacz także: Sklepy z używaną odzieżą cieszą się wielką popularnością:
- Droższe sieci notują szczyty odwiedzin i zwiększają sprzedaż w okresach wyprzedaży, kiedy to dzięki obniżonym cenom Polacy mają poczucie dobrze wydanych pieniędzy – przekonuje na łamach "Rz" Mateusz Zubkowicz, lider badania Traffic Booster w IQS.
Stąd też popularność sklepów typu outlet, które po niższych cenach sprzedają markową odzież z kończących się kolekcji. Na co dzień klienci sięgają często tańsze sieci, typu Pepco – podkreśla dziennik.
Wszystko to sprawia, że duże firmy odzieżowe tracą w oczach inwestorów. Ceny akcji znanych marek topnieją. Przykład, cena akcji koncernu Inditex, jeszcze dwa lata temu przekraczała 36 euro, dzisiaj są tańsze o ponad 30 proc. – informuje dziennik. Szwedzki H&M z kolei spada na wartości o 40 proc., a amerykański GAP w rok stracił ponad 20 proc.
*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl