Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Odzież sprzedaje się dobrze, branża rośnie. Firmy jednak mają problem

11
Podziel się:

Ubrania kupujemy najchętniej dobrych marek, ale po możliwie obniżonych cenach. To powoduje, że choć światowy rynek rośnie, jego dynamika słabnie.

Sklep sieci H&M.
Sklep sieci H&M. (flickr.com, Mike Mozart)

Każdego roku globalny rynek odzieżowy zyskuje kilka procent. Dziś warty jest około 1,3 bln dol. - pisze Rzeczpospolita.

Tempo wydatków na odzież w przeliczeniu na osobę rośnie zaledwie góra 10 dol. w skali roku, co pokazuje, pod jaką presją działają sprzedawcy – czytamy w dzienniku.

Dla klientów ważny jest bowiem stosunek jakości do ceny. Najchętniej wybieramy więc odzież dobrych marek, ale z zakupami czekamy na przeceny i promocje.

Zobacz także: Zobacz także: Sklepy z używaną odzieżą cieszą się wielką popularnością:

- Droższe sieci notują szczyty odwiedzin i zwiększają sprzedaż w okresach wyprzedaży, kiedy to dzięki obniżonym cenom Polacy mają poczucie dobrze wydanych pieniędzy – przekonuje na łamach "Rz" Mateusz Zubkowicz, lider badania Traffic Booster w IQS.

Stąd też popularność sklepów typu outlet, które po niższych cenach sprzedają markową odzież z kończących się kolekcji. Na co dzień klienci sięgają często tańsze sieci, typu Pepco – podkreśla dziennik.

Wszystko to sprawia, że duże firmy odzieżowe tracą w oczach inwestorów. Ceny akcji znanych marek topnieją. Przykład, cena akcji koncernu Inditex, jeszcze dwa lata temu przekraczała 36 euro, dzisiaj są tańsze o ponad 30 proc. – informuje dziennik. Szwedzki H&M z kolei spada na wartości o 40 proc., a amerykański GAP w rok stracił ponad 20 proc.

*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
kmj
6 lat temu
Wartość rzeczywista ciuchów to może 10-20 % ceny na metce !!!!!!!!!!!! Zobaczcie ile to samo kosztuje w Azji. Sklepy mają olbrzymią marżę i szukają naiwnych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szkoda czasu
6 lat temu
Tak, bo tylko Polacy kupują na promocji, inne kraje już nie... Ale żenująco bzdurny artykuł.
Ania
6 lat temu
Bo najzwyczajniej większości Polaków nie stać na to żeby kupić ubranie w normalnej cenie i dlatego kupują w promocji. Ostatnio sama kupiłam w sieciówce 3 rzeczy z wyprzedaży cena: 130 zł, cena przed obniżka w sumie 430 zł! To pokazuje ile naprawdę te ubrania są warte
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Bożenna
5 lata temu
Kurtki byle jak obszyte sceny z kosmosu wreszcie klienci nie kupują zmadrzeli
dm
6 lat temu
Koszt produkcji i transportu to może jakieś max 20 % ceny w sklepie. Czyli niezła przebitka. Więc skąd to narzekanie?
Tez cos
6 lat temu
Od dawna nie kupiłam już nic w normalnym sklepie. Albo ciucholand, gdzie te "się iowkowe" rzeczy z metką są po 10-20 zł, albo sama szyje, zwłaszcza, że ubieram się w stylu retro. Raz, że 300 zl za sukienkę z poliestru z trzema zaszewkami to jakiś kosmos, dwa, że nie ma niczego na mnie. Producenci nie wiedzą, że kobieta ma biust, talie i biodra.
Ja
6 lat temu
Bluza kupiona w c&d kosztowała 139 zlotych bardzo podobna ta sama kolorystyka te same kolory w NewYorke 80 zlotych. W NY nie było żadnej przeceny Można można
Pk
6 lat temu
Nie tylko w Polsce tak jest, mieszkam w Szwecji i jak są przeceny to ludzie stoją w długich kolejkach do przymierzalni