Przychody Enter Air w 2024 r. wyniosły 2 mld 926,3 mln zł, co oznacza ponad 11-proc. wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Firma zaznaczyła, że wzrost ten związany był przede wszystkim z rozszerzaniem działalności grupy. "Liczba wykonanych operacji lotniczych w minionym roku zwiększyła się rdr o około 10 proc." - poinformowała spółka.
Jak powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu Grzegorz Polaniecki, dobre wyniki finansowe umożliwiły firmie zwiększenie floty własnej aż o pięć samolotów. Dodał, że dobrze radzi sobie również szwajcarska spółka ChairAirlines, która znalazła niszę w segmencie podróży turystycznych i obsługuje najpopularniejsze trasy na szwajcarskim rynku.
Początek obecnego roku również pozostawał pod wpływem silnego popytu na przeloty urlopowe i jeśli sytuacja na świecie nie zaskoczy negatywnie, spodziewamy się kolejnego dobrego roku - powiedział Polaniecki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W 2024 r. Enter Air osiągnął 260,7 mln zł zysku operacyjnego co oznacza wzrost o 57 proc., a EBITDA na poziomie grupy była niższa o 10 proc. i wyniosła 491,1 mln zł. Jeżeli chodzi o zysk netto to wyniósł on 65,6 mln zł i był niższy o 66,6 proc. wobec 196,4 mln zł w 2023 r.
Na prezentowane wyniki wpływ miały ujemne różnice kursowe wynikające jedynie z przeliczeń do celów raportowania i nie mające wpływu na realny wynik.(...) Bez uwzględniania różnic kursowych, Enter Air miał 554,7 mln zł EBITDA (+32,1 proc. rdr) oraz 129,3 mln zł zysku netto (+82,4 proc. rdr) - wyjaśniła spółka.
Lato 2025. Umowy Enter Air z biurami podróży
Ponadto Enter Air podpisał już wszystkie kluczowe umowy na sezon Lato 2025 i Zima 2025/2026 z partnerami na polskim rynku turystycznym:
- TUI Poland - 230 mln dol. (ok. 932,9 mln zł),
- Coral Travel Poland - 137 mln dol. (ok. 564,6 mln zł),
- Rainbow Tours - 93,2 mln dol. (366,3 mln zł),
- Itaka Fly o szacunkowej wartości 75,9 mln dol. (ok. 292,5 mln zł).
Łączna wartość podpisanych umów to ok. 2,2 mld zł.
W 2024 r. Enter Air wypłacił 77,2 mln zł dywidendy, czyli 4,40 zł na jedną akcję. Wcześniej spełnił warunek umożliwiający jej wypłatę, całkowicie spłacając pożyczkę otrzymaną w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm". Intencją Zarządu jest zarekomendowanie Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy za 2024 r. obejmującej całość wypracowanego zysku jednostkowego za 2024 r. oraz części kapitału zapasowego tak żeby dywidenda wyniosła ok. 3 zł na jedną akcję.
Enter Air jest największą prywatną polską linią lotniczą. Grupa wykonuje połączenia dla krajowych i zagranicznych biur podróży, latając do ponad 30 krajów. Przewoźnik posiada siedem stałych baz operacyjnych w:
- Warszawie,
- Katowicach,
- Poznaniu,
- Wrocławiu,
- Gdańsku,
- Paryżu,
- Zurychu.
Do tego kilka baz sezonowych. Flota Enter Air składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 i dziewięciu Boeingów 737 MAX 8. Enter Air jest także współwłaścicielem szwajcarskiej linii Chair Airlines, która posiada flotę czterech samolotów i ma 51 proc. udziałów spółki Fly4 Airlines Green, która świadczy usługi wet-lease.