Polregio inwestuje w tabor

Polską kolej regionalną czekają olbrzymie zmiany. Polregio mocno inwestuje - ogłoszony w tym roku przetarg na zakup taboru jest jednym z największych w historii spółki.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Podczas drugiej edycji kongresu ESG - Polska Moc Biznesu, który odbył się 7 listopada 2022 roku na Stadionie Narodowym PGE, swój power speech "Rozwój polskiej kolei" wygłosił Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO. Martyniuk opowiedział o wyzwaniach polskiej kolei oraz o działaniach inwestycyjnych Polregio.

Polregio większe o 200 nowoczesnych pociągów

Polregio jest największym przewoźnikiem regionalnym w Polsce, który działa już od 2001 roku. W 2021 roku został przekształcony w spółkę akcyjną. Misją Polregio jest zapewnienie pasażerom bezpiecznego podróżowania. Spółka rozwija sieć kolejową w dużych i małych miastach oraz wioskach na terenie całego naszego kraju. Prowadzone przez nią działania wyznaczają tym samym standardy i kierunki rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce.

"Podpisaliśmy wieloletnie umowy z Organizatorami Transportu w całej Polsce, czyli ze wszystkimi Marszałkami. W większości przypadków są to umowy wieloletnie. Unowocześniamy tabor. Jesteśmy w trakcie organizacji ogromnego, jak na polskie warunki przetargu, który będzie obejmował dostawę aż 200 EZT-ów, czyli Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, będą to nowoczesne składy. Za chwilę podpisujemy umowę ramową z producentami taborów, tak aby za niedługi czas podpisać umowy wykonawcze. Po pierwsze tabor, po drugie unowocześnienie punktów utrzymania taborów, czyli technicznych punktów serwisowych, które zapewniają nam ciągłość pracy przewozowej, tak aby dostępność naszych pociągów dla pasażerów była jak największa. To jest klucz do sukcesu" - mówi Martyniuk o perspektywie najbliższych działań Polregio.

Organizowany przetarg na zakup 200 pociągów będzie niewątpliwie kamieniem milowym w rozwoju Polregio oraz pozwoli na spełnienie coraz wyższych wymagań pasażerów, którzy oczekują wzrostu jakości usług i komfortu podróży. Polregio zamierza przeznaczyć do 7 mld złotych na zakup nowego taboru oraz zaplecze techniczne.

"Jesteśmy trzecim filarem solidarności społecznej, obok darmowej służby zdrowia i darmowej edukacji. Naszą misją jest to, aby pociąg dojeżdżał prawie do każdej miejscowości, wsi, aby nie tylko mieszkańcy dużych miast, mieli dostęp do kolei regionalnych" – podkreśla Martyniuk.

Aby zachęcić pasażerów do wyboru kolei, Polregio rozwija zdalne kanały sprzedaży biletów, współpracuje również z innymi przewoźnikami, czego celem jest m.in. integracja taryf biletowych, zarówno lokalnych, jak i aglomeracyjnych. Rozbudowanie kolei regionalnych pomoże mieszkańcom mniejszych miejscowości dostać się do pracy, szkoły, czy po zakupy, polepszając tym samym komfort ich życia. Wszystkie te działania sprawią, że pasażerom będzie podróżowało się łatwiej, taniej i szybciej.

© materiały partnera

Finansowanie zakupu nowego Taboru dla Polregio

Operator ma wieloletnie umowy na świadczenie usługi przewozowej praktycznie w każdym województwie. To czyni spółkę bankowalną po raz pierwszy w jej 20-letniej historii. Instytucje finansowe chętnie udzielą wsparcia finansowego na zakup nowoczesnego taboru dla Polregio.

"Niedawno otworzyliśmy koperty naszego postępowania przetargowego – oferty na realizację przetargu, a więc dostarczenie nowoczesnego taboru złożyło czterech producentów. Kluczowym celem na przyszły rok będzie więc podpisanie umów ramowych z wykonawcami – będą one obowiązywać 36 miesięcy od dnia podpisania. Przez ten okres wykonawcy związani umową ramową będą składać oferty na określoną liczbę pojazdów. Kolejnym etapem będzie aukcja elektroniczna, a dopiero na jej podstawie zawierane będą umowy w sprawie konkretnego zamówienia. Planujemy, że pierwsze dostawy pojazdów zostaną zrealizowane w 2025 roku." – wyjaśnia Martyniuk.

Kolej czekają duże zmiany. W ramach IV pakietu kolejowego mają zostać wykluczone utrudnienia, które spowalniają tworzenie jednolitego europejskiego obszaru kolejowego. Polska będzie zobligowana do zorganizowania konkurencyjnych przetargów na kontraktowanie pracy przewozowej dla danych województw. Inwestowanie w modernizację punktów utrzymania, unowocześnianie taboru i nowoczesna oferta przewozowa pozwoli Polregio utrzymać konkurencyjną przewagę nad podmiotami, które będą zaczynały swoją działalność na naszym rynku.

Więcej informacji na www.polskamocbiznesu.plwww.polregio.pl.

Partnerzy Kongresu ESG Polska Moc Biznesu.
Partnerzy Kongresu ESG Polska Moc Biznesu. © materiały partnera
Materiał prasowy Polskiej Mocy Biznesu
Źródło artykułu: Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują