Notowania

Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi. Decyzja UOKiK

Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich - informuje UOKiK.

Podziel się
Dodaj komentarz
(WP.PL)
Od kwietnia działa Rzecznik Praw Pasażerów. Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów konsumenckich

Taką decyzję Urzęd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał na wniosek samego stowarzyszenia. Urząd przypomina, że pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa. Rzecznik działa od kwietnia.

"Wobec wprowadzenia w prawie tej długo oczekiwanej przez nas zmiany, nasza organizacja zakańcza prowadzenie indywidualnych mediacji i postępowań rozwiązywania sporów pomiędzy pasażerami i liniami lotniczymi. Będziemy natomiast monitorować pracę nowego rzecznika. Szczególnie sprawdzimy jak skutecznie rozwiązuję spory pasażerów z przewoźnikami z powodu opóźnionych lotów" - informowało wcześniej Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie.

Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spór polubownie - procedura nazywa się Alternative Dispute Resolution (ADR). Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe, trwa maksymalnie 90 dni i przeważnie jest bezpłatne.

Obejrzyj: Pomyliła drzwi w samolocie. Rzecznik skomentował

Jak podaje UOKiK, w tej chwili konsument może rozwiązać spór korzystając z pomocy jednego z dziesięciu uprawnionych podmiotów - zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Na przykład Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych i pocztowych a Rzecznik Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego sporów z przewoźnikami kolejowymi.

14 czerwca z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zostało wykreślone Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie. UOKiK podkreśla, że szczegółowe informacje dotyczące polubownego postępowania ADR przed Rzecznikiem Praw Pasażerów, instrukcje składania wniosku i formularze są dostępne na stronie: pasazerlotniczy.gov.pl.

Z kolei informacje dotyczące zasad i korzyści wynikających z postępowania ADR, wyszukiwarka podmiotów uprawnionych, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się na stronie: polubowne.uokik.gov.pl.

Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie działa od 2013 r. Ze względu na rosnącą liczbę skarg pasażerów linii lotniczych na odwołane i opóźnione rejsy oraz odmowy przyjęcia na pokład, przedstawiciele Przyjaznego Latania skupiają się na edukowaniu konsumentów w ich prawach. Ponadto organizacja pomaga pasażerom, którzy mają wątpliwości i pytania związane z biletem lub inną usługą lotniczą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz