Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Ptasie Mleczko straciło na wadze. Wedel wyjaśnia swoją decyzję

723
Podziel się:

"Odchudzone" słynne czekoladki zaczęły pojawiać się w sklepach od początku 2023 r. Różnica wynosi 20 g. Producent Ptasiego Mleczka, firma Lotte Wedel, wyjaśnił swoją decyzję.

Ptasie Mleczko straciło na wadze. Wedel wyjaśnia swoją decyzję
Ptasie Mleczko na początku 2023 r. sprzedawane jest w lżejszej wersji (YouTube, E.Wedel)

Z początkiem roku na sklepowych półkach zaczęło się pojawiać Ptasie Mleczko o wadze 340 g, a nie jak dotychczas - 360 g. Portalspozywczy.pl poprosił producenta słodyczy, firmę Lotte Wedel, o wyjaśnienie swojej decyzji. Jednym słowem - chodzi o koszty.

Biuro prasowe producenta odpisało, że zmiana objętości słynnych czekoladek wynika z konieczności poszukiwania oszczędności. To efekt m.in. największego od trzech dekad wzrostu cen produktów kluczowych do branży słodyczy - mleka, cukru czy masła.

- W obliczu tych wyzwań zależało nam na przemyślanej i świadomej optymalizacji, która zakłada przede wszystkim utrzymanie niezmiennej jakości i smaku naszych produktów - odpisał Wedel. I zaznaczył, że utrzymanie dawnej wagi oznaczałoby "dotkliwy wzrost ceny dla konsumenta".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Branża konopi w Polsce. Kto może w niej znaleźć pracę?

Cena ta sama, ale w koszyku coraz mniej

W wyniku inflacji wiele artykułów spożywcze ulega "odchudzeniu". Zjawisko to nazywa się "downsizingiem" (pol. redukcja) lub "shrinkflacją" (połączenie słów shrink, czyli kurczyć się oraz inflacja).

Czym ono jest? Najprościej można by wytłumaczyć zmniejszeniem produktu przy utrzymaniu lub nawet podwyższeniu jego ceny. Objawiać się jednak też może na inne sposoby. Firmy przy procesie produkcji mogą zamieniać droższe składniki na te tańsze.

Producenci decydują się na ten krok, gdyż klientom trudniej jest go dostrzec. Nawet jeżeli stale kupują te same produkty, to przy półce sklepowej zwracają uwagę przede wszystkim na jego cenę. Jeżeli więc jest ona na podobnym poziomie, jak dotychczas, to jest mniejsza szansa, że w ich głowie pojawi się myśl, by zastąpić drożejący artykuł tańszym zamiennikiem.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(723)
Anna
4 miesiące temu
Szkoda ze Wedel nie wspomina i nie wyjasnia tego jak traktuje pracownikow. Firma do spalenia, skoro swoich wlasnych pracownikow mobbinguje i dyskryminuje. Najgorzej to jest w dziale marketingu gdzie obelgi sa slyszalne na kazdym kroku!
Zuza
12 miesięcy temu
Tzw polska wolna amerykanka, byle jak najwiecej wyciagnac kasy od klienta. Mieszkalam 10lat w De,,przez caly ten czas żadna znana marka słodyczy nie zrobiła tzw.przekretu wagowo-cenowego jak w Polsce👎
Iki
rok temu
Z 450 spadło do 360... Ktoś pamięta że na początku było 450 g? Zaraz będzie 200 g.
E. Wedel
rok temu
Państwa spostrzeżenia, skargi, wnioski jak i kontynuacje powyższego tematu można składać bezpośrednio pod numerem telefonu 880 289 924 Zespół E. Wedel
Sasinek
rok temu
W pracy stosuje downworking - pracuje mniej
...
Następna strona