Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Rozbudowa Okęcia w wersji maxi. Będą utrudnienia dla pasażerów i mieszkańców

5
Podziel się:

Rozbudowę lotniska Chopina do maksymalnych możliwości zapowiada prezes spółki Porty Lotnicze. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, a negatywnych skutków inwestycji nie unikną ani pasażerowie, ani okoliczni mieszkańcy.

Okęcie obsłużyło w zeszłym roku 17,8 mln pasażerów.
Okęcie obsłużyło w zeszłym roku 17,8 mln pasażerów. (WP.PL)

- Lotnisko Chopina musi być wpisane nierozerwalnie w strategię Centralnego Portu Komunikacyjnego - powiedział podczas piątkowej konferencji prasowej Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze".

Jak wyjaśnił, skoro CPK ma być portem przesiadkowym, to "strategią Lotniska Chopina stało się zbudowanie masy krytycznej, ruchu tranzytowego, która w dniu otwarcia CPK przeniesie się na nowe lotnisko". - Temu są podporządkowane działania rozwojowe - wyjaśnił, cytowany przez serwis Business Insider Polska

Lotnisko Chopina ma zostać rozbudowane do jego maksymalnych możliwości. Ograniczenia wynikają z położenia na terenie Warszawy.

W 2019 roku ruszą prace związane z rozbudową dróg szybkiego zjazdu i kołowania z krótszego pasa startowego. W przyszłym roku analogiczne prace ruszą przy dłuższym pasie startowym.

Prace w nieunikniony sposób zakłócą pracę lotniska. Od 15 marca do końca czerwca 2019 r. krótsza droga startowa zostanie wyłączona z ruchu. Cały ruch zostanie przeniesiony na dłuższy pas, co spowoduje większy hałas dla mieszkańców Piaseczna i Włoch.

Gdy w 2020 roku czasowo zostanie wyłączony dłuższy pas, na większy hałas będą musieli przygotować się mieszkańcy Ursynowa i Ursusa.

Prezes Szpikowski powiedział, że Lotnisko Chopina już teraz przygotowuje się do rozbudowy pirsu północnego, a w kolejnych latach przystąpi do budowy pirsu południowego. Do 2022 r. obie budowle mają wydłużyć terminal Lotniska Chopina.

Te prace z kolei spowodują utrudnienia dla pasażerów. Wydłuży się czas oczekiwania na kontrolę, a także rzadziej będzie można korzystać z rękawów prowadzących z terminala wprost do kabiny samolotu.

Jak podał Szpikowski, warszawskie lotnisko obsłużyło w zeszłym roku 17,8 mln pasażerów, a prognozy spółki wskazują, że ta liczba może się nawet podwoić do 2030 roku. To obecny poziom podparyskiego lotniska Orly.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
Roman
5 lata temu
Rozbudować Modlin i można zapomnieć o CPL terenu w bród
mieszkańcy
5 lata temu
Podziękujemy wam za to jesienią, trutnie.
obserwator
5 lata temu
a może ta małpia banda wzięła by się za rozbudowę lotniska w Modlinie, które już nie jest w stanie przerabiać takiej ilości pasażerów skoro zamierzają odciążyć Warszawskie Okęcie. W Modlinie jest kupa wolnego terenu niezabudowanego przez prywatnych właścicieli, który należy do Agencja Rynku Rolnego lub Mienia Wojskowego, PLL LOT oraz Samorządu Województwa Mazowieckiego co stanowi główną przeszkodę w rozbudowie tego lotniska. Czy może fakt że z Modlina jest dalej do Egiptu niż z Radomia i to jest kolejna przeszkoda rozbudowy Modlina.
Domb Bul
5 lata temu
Mieszkam we Włochach a Okecie leży we Włochach koło Italii.
roben
5 lata temu
Przecież mieli likwidować?