Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

System motywacyjny, który nie wypalił

0
Podziel się:

Hiram Phillips nie mógł być w lepszym nastroju. Udało mu się przecież samemu wyprowadzić na prostą firmę Rainbarrel Products, producenta różnorodnych artykułów trwałego użytku. Zaledwie od roku...

System motywacyjny, który nie wypalił

Hiram Phillips nie mógł być w lepszym nastroju. Udało mu się przecież samemu wyprowadzić na prostą firmę Rainbarrel Products, producenta różnorodnych artykułów trwałego użytku. Zaledwie od roku piastował w tej firmie stanowisko dyrektora finansowego i administracyjnego, a określone przez niego mierniki już wskazywały na imponującą poprawę efektywności.

Nadszedł wreszcie ten dzień,w którym Hiram mógł podzielić się z innymi menedżerami owocami nowego systemu wskaźników i bodźców dla pracowników. Na początku zebrania zarządu Hiram zebrał pochwały nawet od szefa firmy Keitha Randalla:

– A na koniec Hiram przekaże nam kilka dobrych wieści dotyczących redukcji kosztów i oszczędności, wynikających w całości ze zmian, które sam zaprojektował i wdrożył w minionym roku.

Wszystko szło jak z płatka, dopóki z ust innych uczestników zebrania nie padły pierwsze niepokojące uwagi.

Okazało się, że dział badawczo-rozwojowy opracował przebojowy produkt, który zbyt długo czeka na urynkowienie. Przyczyna tego opóźnienia tkwiła w sztywnej polityce budżetowej, jaką stosował Hiram. Kolejnym niepokojącym sygnałem były wyniki wewnętrznej ankiety, które mówiły o spadku morale wśród pracowników. Na dodatek klienci Rainbarrel skarżyli się na niski poziom obsługi. Wczym tkwił błąd? Nowe mierniki i zachęty rzeczywiście wpłynęły na ogólną efektywność firmy, z tym że był to wpływ... negatywny.

Czy firma Rainbarrel powinna zweryfikować podejście do stymulowania wydajności pracy? Swoimi uwagami na temat tego przypadku dzielą się: wykładowca w Harvard Business School – Stephen Kaufman, konsultant do spraw wynagrodzeń – Steven Gross, wiceadmirał w stanie spoczynku i doradca gospodarczy – Diego Hernandez oraz konsultant i były wiceprezes do spraw zarządzania wiedzą w ChevronTexaco – Barry Leskin.

akademia managera
Biblioteka Managera
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Harvard Business Review Polska
KOMENTARZE
(0)