Szef logistycznego giganta ostrzega: "To nie koniec problemów"

Pandemiczne kłopoty zdają się nie odpuszczać i wciąż będziemy doświadczać opóźnień w łańcuchach dostaw. "W tej chwili sytuacja nie wydaje się znacząco poprawiać" - mówił w programie CNN Søren Skou, dyrektor generalny Maersk, największej na świecie firmy zajmującej się transportem kontenerów.

Szef największego operatora kontenerów na świecie nie ma dla nas dobrych informacji. Szef największego operatora kontenerów na świecie nie ma dla nas dobrych informacji.
Źródło zdjęć: © East News | Joe Giddens
oprac.  DSZ

Kwestia pozrywanych łańcuchów dostaw to temat numer jeden w mediach od rozpoczęcia się pandemii. To przez dziury w szlakach handlowych światowa gospodarka spowolniła, a inflacja przyspieszyła. W CNN Business dyrektor generalny Maersk Søren Skou powiedział w środę, że liczby nie wskazują, aby sytuacja w handlu międzynarodowym miała się znacząco poprawić.

Maersk wciąż widzi dużo problemów - braki ludzi do pracy

"Żałuję, że nie mogę powiedzieć, że sprawy mają się lepiej, ale w tej chwili liczby nie wskazują na to" - wskazywał. Jego zdaniem popyt na towary pozostaje silny, ale "światowy handel jest w rzeczywistości ograniczony przez dostępne zdolności przewozowe". Wspomniał on także, że brak siły roboczej powoduje problemy w portach, w tym na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Dyrektor mówił wprost, że nie ma wystarczającej liczby operatorów dźwigów do rozładunku statków, a także kierowców ciężarówek i pracowników magazynów do przemieszczania towarów.

Skou wyraził również nadzieję, że łańcuchy dostaw mogą stać się bardziej drożne, gdy tylko zostaną zniesione ograniczenia covidowe i zmniejszy się liczba zachorowań. Jest to według niego jednak perspektywa kilku kwartałów.

Jak podkreśla CNN, problemy z łańcuchem dostaw spowodowały wzrost kosztów niektórych towarów, przyczyniając się do inflacji, która obecnie zmusza banki centralne na całym świecie do wycofania środków stymulujących i podniesienia stóp procentowych. Również w Polsce.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"