Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
chiny
05.01.2020 18:09

Terminal w Sławkowie przyjmie pierwszy pociąg z Chin

Pierwszy pociąg z Chin przyjedzie we wtorek do Sławkowa na Śląsku, gdzie kończy się wiodący ze wschodu szeroki tor kolejowy. Transport pokona prawie 9500 km. Zajmie mu to dwa tygodnie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP)
Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. (Fot: Andrzej Grygiel)

Pierwszy pociąg kontenerowy szerokim torem wyruszył z chińskiego miasta Xi'an do stacji Sławków 24 grudnia. Przejedzie w sumie 9477 km przez Chiny, Kazachstan, Rosję, Ukrainę i wjedzie do Polski przez przejście graniczne Izow/Hrubieszów.

"Projekt jest realizowany przez spółkę PKP LHS, Xian Free Trade Port Construction and Operation Co oraz partnerów z Kazachstanu. To pierwszy pociąg z Chin, który wykorzystuje zalety szerokiego toru LHS oraz euroterminala w Sławkowie" - poinformowała spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), operator kończącej się w Sławkowie linii, cytowana przez Polską Agencję Prasową.

Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy (rozstaw 1520 mm). Oznacza to, że nie ma konieczności przeładunku kontenerów na granicy z Unią Europejską. Jest to pierwszy przewóz tzw. nowym jedwabnym szlakiem do Europy z wykorzystaniem linii LHS oraz Euroterminala Sławków - podaje PAP.

Zobacz: Jawne wynagrodzenia w ofertach pracy? "Zdecydowane nie"

Jak już pisaliśmy, Polska jest kluczowa dla gigantycznego projektu Chin. To właśnie przez Polskę przechodzić będą dwie z trzech głównych nitek transportowych do Europy Zachodniej. Nasza gospodarka może zyskać dzięki temu 48 mld dolarów do 2040 r.

Na trasie Jedwabnego Szlaku Polska ma strategiczne położenie.
Polska kluczowa na Jedwabnym Szlaku. Gospodarka zyska aż 48 mld dolarów

LHS to najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z woj. śląskim. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Linia LHS jest w wyłącznym użytkowaniu zarządcy - spółki PKP LHS w Zamościu.

Więcej lotów między Polską a Chinami. Minister mówi o zwiększeniu importu

Udziałowcami spółki Euroterminal Sławków są: katowicka Grupa CZH oraz spółki PKP Cargo i PKP LHS. Obiekt jest terminalem uniwersalnym, gdzie mogą być przeładowywane zarówno kontenery, jak i towary masowe - koks, węgiel, wyroby stalowe, biomasa czy ziarno. W ostatnich latach terminal rozwijał m.in. połączenia w ramach korytarza transportowego Północ-Południe. Obsługiwane są m.in. połączenia w relacji Gdańsk–Sławków oraz Sławków–Maddaloni (k. Neapolu) we Włoszech i Sławków-Schwarzheide w Niemczech.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: chiny, infrastruktura, kolej, gospodarka, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
05-01-2020

guciuA po co nam to bdziewie z Chin. Czy nie mozna uchronic Europy przed chinszczyzna ??. Po drugie , to te kontenery dojada na slask pociagiem , a dalej … Czytaj całość

05-01-2020

erfgthynjklMoże by tak w Polsce zaczeło się produkować te rzeczy, które nieustannie zwozimy z Chin? My jacyś gorsi, nie umiemy?

05-01-2020

SzczecinTania chinnszczyzna produkowana w obozach pracy

Rozwiń komentarze (51)