Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Transport kolejnych części "kreta" dla tunelu na S19. Poważne utrudnienia na A1 i S8

5
Podziel się:

W weekend ruszył drugi konwój z częściami dla tunelownicy, która wydrąży ponad dwukilometrowy tunel na budowanej drodze ekspresowej S19 między Rzeszowem a węzłem na wysokości miejscowości Babica. Ładunek zajmuje całą szerokość jezdni, którą jest transportowany, a porusza się z prędkością 10-30 km/h. W mikołajki poważne utrudnienia zaczną się na autostradzie A1 w woj. łódzkim, a kilka dni później - na S8 w kierunku Warszawy.

Transport kolejnych części "kreta" dla tunelu na S19. Poważne utrudnienia na A1 i S8
Konwój tarczy TBM - pierwszego elementu tunelownicy, która wydrąży tunel na trasie S19 w woj. podkarpackim (Agencja Wyborcza.pl, Patryk Ogorzałek)

Wykonawca drogi ekspresowej S19 (Via Carpatia) między węzłami Rzeszów Południe a Babica, konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, kompletuje maszynę TBM, która na tym odcinku wydrąży tunel. Będzie składał się z dwóch nitek o długości każdej ponad 2,2 km.

Komora, z której wystartuje gigakret o masie 4000 ton, znajduje się w miejscowości Babica. Tam też transportowane są części tunelownicy. Maszyna ze względu na jej rozmiary montowana jest na miejscu.

Na początku ubiegłego tygodnia w lokalizację komory startowej dotarła największa część maszyny TBM (ang. - Tunnel Boring Machine), czyli tarcza o średnicy 15,2 m. W weekend z Opola ruszył drugi z trzech konwojów z elementami "wiertła".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Coś ruszyło się w inflacji przez paliwa. "Mamy poważniejszy problem"

Transport części maszyny TBM dla S19. Utrudnienia 5-6 grudnia na A1

Ładunki są na tyle duże, że zajmują całą szerokość jezdni, którą są przewożone. Konwój porusza się natomiast z prędkością 10-30 km/h. Jego wyprzedzanie będzie niemożliwe, więc najlepiej, by kierowcy planowali swoje trasy tak, by transportu nie spotkać.

W poniedziałek (5 grudnia) ok. godz. 22 drugi konwój ruszy z Miejsca Obsługi Podróżnych Woźniki na A1 (woj. śląskie), a ponownie zatrzymać ma się w mikołajki ok. godz. 6 w MOP Stobiecko Szlacheckie Wschód w Łódzkiem.

Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podpowiada, że transport można ominąć, zjeżdżając na węźle Radomsko na DK91 i wracając na autostradę na węźle Kamieńsk.

GDDKiA wydrąży tunel na Via Carpatia. Utrudnienia 6-7 grudnia na A1 i S8

Konwój pojazdów ponownie wyruszy z MOP Stobiecko Szlacheckie Wschód 6 grudnia ok. godz. 22. Będzie podążał A1 w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego. Ruch z autostrady w stronę Łodzi będzie kierowany na węźle Radomsko na DK91 do Piotrkowa.

- Jadący z południa, po dotarciu do węzła Piotrków Trybunalski Wschód, będą mogli kontynuować podróż zarówno drogą ekspresową S8 w kierunku Warszawy, jak również do węzła Piotrków Trybunalski Zachód, na którym to mogą zjechać na autostradę A1 w stronę Łodzi i Gdańska - informuje Zalewski.

Nocą z wtorku na środę części gigakreta opuszczą A1 i za Piotrkowem ok. godz. 2.45 wjadą na drogę ekspresową S8. Dotrze na parking ADR (dla pojazdów przewożących ładunki niebezpieczne) między węzłami Polichno i Wolbórz 7 grudnia ok. godz. 3

- Tak jak poprzednio, zespół pojazdów będzie zajmował całą jezdnię w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego. Nie będzie możliwości wyprzedzania. Podobnie jak w przypadku węzła Radomsko, jadący w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego ominą konwój, zjeżdżając na węźle Kamieńsk na DK91 - zaleca rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.

Transport dla gigakreta na Podkarpaciu. Utrudnienia na S8 do Warszawy

W środę (7 grudnia) o godz. 22 transport ponownie wyjedzie na trasę S8. W okolicy MOP Czerniewice, gdzie konwój dotrze w czwartek ok. godz. 1, planowana jest obowiązkowa, 45-minutowa pauza.

Po zakończeniu przerwy przejazd będzie kontynuowany do następnego parkingu ADR za węzłem Rawa Mazowiecka Północ. Transport dotrze tam 8 grudnia (czwartek) ok. godz. 5. Ze względu na obowiązujące przepisy, w tym miejscu konieczny będzie dłuższy postój - do godz. 23 w piątek (9 grudnia).

Ruch w kierunku Warszawy po drodze ekspresowej S8 będzie odbywał się całą szerokością jezdni z prędkością 10-30 km/h i nie będzie możliwości jego wyprzedzania. GDDKiA zaleca wybór alternatywnej trasy.

- Jadący ze Śląska w kierunku Warszawy mogą ominąć odcinek trasy S8, po której prowadzony jest transport, jadąc z Piotrkowa Trybunalskiego autostradą A1 w kierunku Łodzi i zjeżdżając na węźle Łódź Północ na autostradę A2 w stronę Warszawy - proponuje Zalewski.

Jezdnia S8 w stronę Warszawy będzie zablokowana. Lepiej posłuchać GDDKiA

Kolejny etap transportu zacznie się 9 grudnia (w piątek) ok. godz. 23. Konwój opuści parking ADR i skieruje się drogą ekspresową S8 w stronę Warszawy. Tuż po północy ma opuścić woj. łódzkie i wjedzie na teren woj. mazowieckiego.

- Tak, jak poprzedniej nocy, ruch w kierunku Warszawy będzie odbywał się całą szerokością jezdni z prędkością 10 – 30 km/h. Brak będzie możliwości jego wyprzedzania. Jadący ze Śląska w kierunku Warszawy mogą ominąć odcinek trasy S8, po której prowadzony jest transport, jadąc z Piotrkowa Trybunalskiego autostradą A1 w kierunku Łodzi i zjeżdżając na węźle Łódź Północ na autostradę A2 w stronę Warszawy - informuje Maciej Zalewski.

Maszyna TBM, już po skompletowaniu i montażu, ma zacząć drążenie wiosną 2023 r. Oddanie całego odcinka Rzeszów Południe - Babica ma nastąpić w czerwcu 2026 r. Zakontraktowana wartość inwestycji, którą zrealizuje konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion to 2,2 mld zł.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
Bronek
rok temu
A nie można by trasy wytyczyć przez niemcy tam mają lepsze drogi. Przez Wrocław do niemiec i w górę do Szczecina potem Gdańsk, Olsztyn, Białystok i do Rzeszowa. Tym sposobem Nie było by zatorów pod Warszawą.
Bronek
rok temu
A nie można by trasy wytyczyć przez niemcy tam mają lepsze drogi. Przez Wrocław do niemiec i w górę do Szczecina potem Gdańsk, Olsztyn, Białystok i do Rzeszowa. Tym sposobem Nie było by zatorów pod Warszawą.
Maniek
rok temu
A nie można by trasy wytyczyć przez niemcy tam mają lepsze drogi. Przez Wrocław do niemiec i w górę do Szczecina potem Gdańsk, Olsztyn, Białystok i do Rzeszowa. Tym sposobem Nie było by zatorów pod Warszawą.
Jacek
rok temu
Makuwa da radę wielki szacunku za jazdę takim zestawem
jotbart
rok temu
Jak już będzie rządzić PO, to żadne takie konwoje po Polsce nie będą utrudniać ruchu. A i po paru latach rozsypie się nieremontowana A1, S8 i wszystkie inne drogi. Ale za to będzie ciepła woda, jak sobie na węglowej kuchni ktoś zagrzeje. No i Europa będzie jeszcze w mediach (czyli przekaziorach, sromasach)