Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|
aktualizacja

Tunel w Świnoujściu. Coraz bliżej początku prac - wniosek o ZRID złożony

33
Podziel się:

To prawdopodobnie najdłużej oczekiwana inwestycja w Polsce. Wielokrotnie opóźniana i przekładana może wreszcie zbliżyć się do fazy realizacji. Do zachodniopomorskiego wojewody trafił wniosek o wydanie decyzji, która pozwoli na budowę tunelu łączącego miasto na wyspach z resztą kraju.

Moment dostarczenia wniosku o wydanie ZRID do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego
Moment dostarczenia wniosku o wydanie ZRID do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (Materiały prasowe, Urząd Miasta Świnoujście)

Konsorcjum firm, które są odpowiedzialne za budowę tunelu łączącego pod Świną wyspy Uznam i Wolin, złożyły w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim wniosek o wydanie decyzji Zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (tzw. ZRID). Jeśli zgodnie z przewidywaniami do jej wydania dojdzie w ciągu pięciu miesięcy, tunel ma być gotowy w 2022 r.

- Złożenie projektu i wniosku pokazuje, że inwestycja jest realizowana planowo i zgodnie z przyjętym wiele miesięcy temu harmonogramem. Dziś osiągamy kolejny ważny krok w kierunku ostatecznego celu, jakim jest wybudowanie tunelu, który połączy nasze miasto - powiedział Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.

Wielokrotnie opóźniana inwestycja budowy tunelu może doczekać się wreszcie szczęśliwego końca, choć na mieszkańców miasta padł blady strach, gdy okazało się że Energopol ma poważne problemy.

Zobacz także: Oglądaj też: Udrożnienie zablokowanej drogi. Służby wiedzą lepiej, czy masz czekać w korku czy jechać objazdem

W końcu podpisana 17 września ub. roku umowa była już kolejną na realizację inwestycji i wizja ewentualnego opóźnienia nie wzbudzała entuzjazmu. Na szczęście, miasto zawarło z GDDKiA oraz konsorcjum firm umowę w taki sposób, że nawet bankructwo jeden z nich (liderem konsorcjum jest PORR S.A., pozostałe spółki to PORR Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol - Szczecin S.A.) nie mogło przerwać procesu inwestycyjnego.

W efekcie prace budowlane ruszą najpóźniej na początku przyszłego roku, wiercenie tunelu zaplanowano na 2021 r., a koniec inwestycji na wrzesień 2022 r.

Tunel pod Świną ma rozpocząć się na wyspie Uznam w okolicy oczyszczalni ścieków zlokalizowanej przy ul. Karsiborskiej. Droga dojazdowa ma przebiegać równolegle do istniejącej dziś drogi, by stopniowo zagłębiać się, przechodzić pod ul. Karsiborską i skręcać w kierunku cieśniny Świny.

Sam tunel pod Świną ma przebiegać osią wyznaczoną terenami użytkowanymi przez Poltramp Yard oraz Bazą Paliw Płynnych - po stronie wyspy Uznam a terenem nabrzeża użytkowanego przez Energopol S.A. na wyspie Wolin w pobliżu Bazy Promów Morskich na wyspie Wolin - informuje Urząd Miasta Świnoujście.

Wyjazd z tunelu na poziom gruntu znajdzie się około 300 metrów przed skrzyżowaniem ul. Wolińskiej, Fińskiej i Duńskiej.

W tunelu znajdzie się jednojezdniowa droga o długości 1,78 km (cały projekt zakłada budową 3,2 km nowych dróg), która znajdzie się od 23,5 do 25 metrów. W efekcie będzie to najdłuższy tunel podwodny w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(33)
lokalny
5 lata temu
a dlaczego tylko jednojezdniowa , teraz przy tym natezeniu rucu , trzeba myslec przyszłościowo
bla
5 lata temu
most lepszy, szybszy w budowie i tańszy
Przyszłościow...
5 lata temu
Jak już robią to powinny być po 2 pasy w każda stronę
kazklos
5 lata temu
W latach 70-tych ub.w. był rozstrzygnięty konkurs na przeprawę w Świnoujściu. Były mosty, tunele, sam je oglądałem.
S.
5 lata temu
Tunel tak głęboki z drogą jedno jezdniową? To nic, tylko wjechać, nie rozglądać się za siebie i szybko z niego wyjechać?
...
Następna strona