Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KBB
|

Więcej bramek na A1. W 2022 roku już nie powinno być korków pod Toruniem

8
Podziel się:

Na autostradzie A1 w Nowej Wsi koło Torunia rozpoczęto prace związane z przebudową placu poboru opłat. Powstaną dwie nowe bramki zjazdowe, kierowcy mają nie odczuć utrudnień podczas budowy.

Więcej bramek na A1. W 2022 roku już nie powinno być korków pod Toruniem
korki na autostradzie przed bramkami (money.pl, KIB)

Cel to zwiększenie przepustowości bramek. Obecnie w dni o zwiększonym ruchu turystycznym na bramkach tworzą się nawet kilkukilometrowe korki.

Jak mówi rzeczniczka firmy Gdańsk Transport Company Anna Kordecka, prace budowlane już trwają. Dodała, że firma liczy, iż nowe bramki wybudowane na placu poboru opłat będą działały z początkiem 2022 roku.

– Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców, nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamknięcia pojedynczych bramek – zaznaczyła Kordecka.

Zobacz także: Remont A2. Będą wielkie utrudnienia. Wiemy kiedy

GTC jest koncesjonariuszem północnego fragmentu A1 z Rusocina koło Gdańska do Nowej Wsi koło Torunia długości 152 km, będącego płatnym odcinkiem trasy.

Obecnie w Nowej Wsi są cztery pasy wjazdowe i osiem pasów zjazdowych. Nowe bramki zjazdowe zwiększą liczbę bramek do 10, co sprawi, że przepustowość placu poboru opłat Nowa Wieś na zjeździe będzie równa przepustowości placu w Rusocinie.

– PPO Rusocin dzięki rosnącemu zainteresowaniu automatycznymi płatnościami AmberGo tylko sporadycznie boryka się z problemami wynikającymi z tworzących się zatorów. Aktualne PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGo jest w stanie obsłużyć do 2 tys. pojazdów na godzinę – podkreśliła rzeczniczka GTC.

Rozbudowa PPO Nowa Wieś wpłynie także na bardziej efektywne wykorzystanie dwóch istniejących tzw. bramek rewersyjnych, dzięki którym częściej będzie można korzystać z pięciu, a nawet sześciu zamiast czterech pasów wjazdowych. To przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych z 1,2 tys. do 1,8 tys. pojazdów na godzinę i redukcję zatorów na wjeździe na autostradę w okresach szczytowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
baca
3 lata temu
W cywilizowanym świecie kupuje winietę i jeżdżę po każdej autostradzie u nas się tego nie da bo ktoś się musi nachapać
ipik
3 lata temu
Nie ma to jak bohatersko rozwiązywać problemy, które się samemu tworzy
Edziu lovelas
3 lata temu
Przy dziesiejszej technice bilet i kasjer na autostradzie to żałosny żart. Żeby nas kontrolować na pseudo covidowej kwarantannie w 2 tyg. Zrobili aplikację a autostrada nie potrafi ogarnąć tematu płatności zdalnych przez telefon???????? Kto tym zarządza ? Jakiś wujek ciotki premiera?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
As112
3 lata temu
Czy w tym kraju miernoty musza decydować o czasie obywatela, postawienie szlabanu na autostradzie to przeciez absurd i głupota . Czy technologia nie pozwala na montaż bezobslugowych elektronicznych bramek które kierowca przejeżdża z dozwolona prędkością 140 km/h jak w innych krajach?
baca
3 lata temu
W cywilizowanym świecie kupuje winietę i jeżdżę po każdej autostradzie u nas się tego nie da bo ktoś się musi nachapać
Ja-ja
3 lata temu
A,gdyby tak bilety drukowały sie po podjechaniu auta byłoby szybciej,a ni że kierowca naciska przycisk i czekasz na druk ,że o płatności telefonem nie womnę
Normalny !!!!...
3 lata temu
Ten kto to wymyśla to jest inteligentny inaczej
Jozin
3 lata temu
Ciągle słyszymy nie będzie już bramek a tu nowe bramki!!! Władza w ręce ludu!!! Obalić monopol PoPisu i leśnych lewych dziadków!!! Posłowie na max dwie kadencje i zmiana szlachty!!!