Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Wódka broni się tylko małpkami. Polacy pokochali prosecco i piwa bezalkoholowe

130
Podziel się:

W Polsce rośnie sprzedaż alkoholi dotąd niszowych. Rekordy wzrostu sprzedaży dotyczą win musujących, whisky i piw z zerową zawartością alkoholu. Oprócz tego tylko małpki mają się świetnie.

Małpki odpowiadają już za ponad 33 proc. wartości sprzedaży wódki w Polsce.
Małpki odpowiadają już za ponad 33 proc. wartości sprzedaży wódki w Polsce. (Archiwum prywatne)

Piwo i wódka przestają królować na polskim rynku napojów wyskokowych. Teraz jest moda na włoskie wino z bąbelkami, likiery na bazie mleka i whisky. Jednak największa wzrostowa dynamika sprzedaży dotyczy piwo 0 proc - informuje "Rzeczpospolita".

Od wakacji 2018 r. nie przerwanie rośnie też sprzedaż prosseco i hiszpańskich win aromatyzowanych. W tym przedziale przez rok sprzedaż wzrosła o połowę. Z czego wynika tak szalona popularność np. włoskiego prosecco?

Zobacz także: Marek Jakubiak mówi "nie" dla "małpek"

Eksperci przepytani przez dziennik zauważają, że jest ono dużo tańsze od szampana, ale dobre jakościowo. Tylko w 2018 r. import tego trunku wzrósł o 20,7 proc.. Jego wartość jest szacowana na całe 277 mln zł.

Z kolei sprzedaż wina aromatyzowanego posmakiem truskawek czy brzoskwiń podskoczyła w tym samym czasie 47 proc., a rynek wart jest już 200 mln zł . To więcej niż warta jest cała sprzedaż rumu i cydru razem.

Jednak niekwestionowanym liderem wzrostu jest piwo bezalkoholowe. Kiedyś oferta tych napojów była bardzo mizerna, W niektórych sklepach czy knajpach nie było go w ogóle. Jednak obecnie jego sprzedaż rośnie o 77 proc. ro do roku.

Takiej dynamiki inne alkohole mogą tylko pozazdrościć. W branży spożywczej piwo 0 proc. ze sprzedażą na poziomie 600 mln zł, przeskoczyło już nad rynkiem keczupu czy ice tea.

Wódka odnotowuje cyklicznie spadki sprzedaży, ale w segmencie małych butelek broni się jeszcze. Obecnie na sklepowych półkach z tym alkoholem tzw. małpki stanowią ponad 33 proc. sprzedaży. Okazuje się, że Polacy co trzecią złotówkę wydaną na alkohol w ogóle przeznaczają na małe opakowania z tym alkoholem

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(130)
500+ jest
5 lata temu
małpki idą jak burza od otwarcia sklepu do jego zamknięcia
KAC
5 lata temu
piwo z rana jak śmietana ...
LUKRECJA
5 lata temu
piwo bez alkoholowe - to jak stosunek z prezerwatywą ...
Stop
5 lata temu
Czy takie art. sponsorowane, promujące alkohol, co za tym idzie alkoholizm są legalne.. Pytam.
anek
5 lata temu
już jesteśmy pierwsi w chlaniu, ale rekord zawsze można poprawić; może będzie jakies dodatkowe + na gorzale
...
Następna strona