Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Walków
|

Z Krakowa do Paryża, z Białegostoku do Pragi. FlixBus w 2022 r. chce jeździć więcej niż przed pandemią COVID-19

12
Podziel się:

FlixBus zapowiedział nowe połączenia z Polski w rozkładzie na lato. Przewoźnik otworzy m.in. trasy z Krakowa do Paryża i Lyonu, z Białegostoku do Pragi, z Zielonej Góry do Berlina. Wrócą też trasy sezonowe, np. z Wrocławia do Kołobrzegu. Rozkład jazdy na 2022 r. ma objąć łącznie około 190 miast w Polsce i ponad 200 w Europie.

Z Krakowa do Paryża, z Białegostoku do Pragi. FlixBus w 2022 r. chce jeździć więcej niż przed pandemią COVID-19
FlixBus zapowiada dalszą ekspansję na polskim rynku. (Adobe Stock, MEANDERINGEMU )

W 2021 r. autobusy FlixBusa z Polski pokonały łącznie około 24 mln km po kraju i za granicą.

- Pomimo panujących w Polsce i na świecie warunków, wkład z działalności FlixBusa do budżetu państwa wyniósł 33 miliony złotych, w tym m.in. 12 milionów złotych z tytułu podatków akcyzowych i VAT oraz 2 miliony złotych z tytułu opłat paliwowych i emisyjnych - wyliczał Michał Leman, dyrektor generalny FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Obecnie siatka połączeń FlixBusa obejmuje 70 regularnych linii, obsługiwanych przez ponad 130 autobusów na trasach do ponad 100 miast w Polsce i 150 w Europie. To daje ponad 900 odjazdów tygodniowo w rozkładzie do 27 kwietnia 2022 r.

- Ten rok już wygląda lepiej niż początek ubiegłego. W 2022 r. jesteśmy w stanie podwoić liczbę zrealizowanych kilometrów i mamy realne szanse, że będziemy jeździć więcej niż w 2019 r. W szczycie sezonu będziemy mieli ponad 120 linii - powiedziała Kamila Zalewska, dyrektor ds. rozwoju biznesu we FlixBus Polska.

Zobacz także: Niezwykłe zachowanie kierowcy autobusu. Mężczyzna pospieszył z pomocą kobiecie na wózku inwalidzkim

FlixBus w Polsce. Pasażerowie wracają do autobusów

FlixBus w Polsce korzysta dziś z 30 podwykonawców i dysponuje flotą ponad 210 autobusów oraz 890 kierowców. Przewoźnik wylicza, że w 2021 r. zdecydowana większość podróży odbywała się na trasach krajowych, które stanowiły 78 proc. ruchu, pozostałe 22 proc. to podróże zagraniczne.

W sezonie letnim przewieźliśmy o 14 proc. więcej pasażerów niż w 2020 r. Dziś, w sezonie niskim, nasza siatka jest na poziomie 90 proc. tej sprzed pandemii. W powrocie do podróży autobusowych pomogło też to, że jako społeczeństwo zaczęliśmy lepiej radzić sobie z pandemią, nie tylko poprzez szczepienia, ale też przestaliśmy się aż tak bać. Pasażerowie przekonali się, że jest czysto, że można zachować dystans, zdezynfekować ręce, mieć maseczkę - dodał Leman.

Z badań FlixBusa wynika, że nadal 55 proc. pasażerów obawia się podróżowania transportem zbiorowym. Jest to jednak spadek o 15 pkt. proc. w stosunku do badań z początku 2021 r.

Flixbus rozwija kolejne rynki

W 2021 r. FlixBus globalnie przewiózł 30 mln pasażerów. Nie ujawnia danych dla poszczególnych krajów, w tym Polski. W ubiegłym roku FlixBus wszedł na rynek brazylijski, po przejęciu amerykańskiego lidera Greyhound umocnił się na rynku w USA. Łącznie, z końcem 2021 roku, globalna sieć FlixBusa oferowała 400 000 połączeń dziennie do ponad 2500 destynacji w 37 krajach.

Rozwija też segment przewozów kolejowych pod marką FlixTrain. W 2021 r. uruchomił pierwsze połączenia kolejowe poza Niemcami - trasę ze Sztokholmu do Goeteborga.

Te pociągi są zintegrowane z naszą siatką połączeń autokarowych, tak samo jak na rynku niemieckim. W Niemczech mamy sześć linii kolejowych, dodaliśmy pierwsze połączenie nocne. Siatka FlixTrain obejmuje 70 miast w Niemczech, w ramach jednego biletu można kontynuować podróż autobusem - dodał Michał Leman. Jak powiedział, w strategii FlixBusa jest wejście z połączeniami kolejowymi na kolejne rynki, również polski. Firma nie ujawnia jednak szczegółów ani terminów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
jpj
2 lata temu
PODAJCIE KTO JEST WŁAŚCICIELEM ALE REALNYM................
Ukryta opcja
2 lata temu
I tak polscy emeryci ubezpieczeni w Allianz, których nie stać na Volkswageny będą jeździć Flixbusami do ukochanych Lidli, Makro Cash&Carry, Kauflandów i Reali lub zamawiali towary Boscha przez komórki sieci T-mobile, by zostały przywiezione przez kurierów DHL, za które zapłacą kartami kredytowymi Deutsche Banku. Zagryzając czekoladę Nussbeiser marzą o Mercedesach i BMW.
Ironia losu
2 lata temu
No i niemiecki Flixbus realizuje pisowski program łączenia dziur w Polsce.
żebiałejest
2 lata temu
a pamiętacie obietnice wyborcze kaczora?Te wioski pełne nowych połączeń autobusowych?Kiedy nowe wybory?Bardzo lubię jak oni tak ładnie obiecują
Kamil
2 lata temu
Może niech zacznie na starych jeździć znowu.