Esport to potencjał marketingowy, którego nie da się zignorować

Od lokalnych turniejów po mistrzostwa, które przyciągają miliony kibiców z całego świata – esport rozwija się w znacznie szybszym tempie niż sporty tradycyjne. Raport Polskiej Ligi Esportowej nie pozostawia złudzeń - nawet w kontekście naszego kraju potencjał marketingowy tej branży jest ogromny, choć nadal dla wielu nieoczywisty.

Polska Liga EsportowaPolska Liga Esportowa
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Z badania polskich odbiorców przeprowadzonego przez Sponsoring Insight – firmę monitorującą dane w sporcie tradycyjnym – na zlecenie Polskiej Ligi Esportowej wynika, że rodzimy rynek sponsoringu elektronicznych sportów wart jest obecnie ok. 32 mln złotych. To zaledwie 2,26% jego odpowiednika w branży sportów tradycyjnych. Tymczasem esport to jedna z form rozrywki, która potrafi mocno zaangażować uwagę odbiorcy, a co za tym idzie, przyciągnąć też pieniądze. Co więcej, z uwagi na swoje online’owe korzenie esport całkowicie oparł się skutkom pandemii w chwilach, kiedy cierpiała klasyczna branża eventowo-sportowa.

Duże marki takie jak Lotto, Pracuj.pl czy Red Bull, które zdecydowały się na sponsoring Polskiej Ligi Esportowej, przekonały się już o tym, że to doskonała platforma do komunikacji z młodym pokoleniem. Przy czym "młode pokolenie" wbrew obiegowej opinii w tym przypadku wcale nie oznacza wyłącznie samych nastolatków. Jak pokazuje raport Polskiej Ligi Esportowej, fani esportu poniżej 18. roku życia znajdują się dopiero na trzecim miejscu pod względem liczebności grupy. Najwięcej kibiców znajdziemy w grupie osób w wieku 18–24 lat (41,8%) oraz 25–34 lat (28,2%), czyli milenialsów pozostających jedną z najbardziej atrakcyjnych grup konsumentów. Badanie Sponsoring Insight wykazało również, że znajomość produktów lokowanych w ramach aktywności Polskiej Ligi Esportowej przekłada się bardzo pozytywnie na decyzje zakupowe fanów.

Społeczność esportowych widzów jest równie aktywna, a niekiedy nawet większa niż kibiców sportów tradycyjnych. To także grupa mocno oswojona z technologiami, a przez to chętnie udzielająca się w mediach społecznościowych – nie tylko tych mainstreamowych jak Facebook czy YouTube, ale też typowo gamingowych jak Twitch czy Discord, co marketingowcom daje dużo swobody w kreowaniu formatów reklamowych.

Nic dziwnego, że coraz więcej prywatnych inwestorów decyduje się wkroczyć w ten biznes. Samą tylko Polską Ligę Esportową wspiera chociażby Dawid Podsiadło i Marcin Gortat. O tym, jak efektownie ugryźć kawałek esportowego tortu i wykorzystać potencjał branży, w najnowszym odcinku "Money. To się liczy" opowiada Paweł Kowalczyk – CEO Polskiej Ligi Esportowej.

Rozmowa z Pawłem Kowalczykiem, CEO Polska Liga Esportowa S.A.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują