Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa LPP zwiększyła sprzedaż w czerwcu. Ale mocny dolar uderza w marże

0
Podziel się:

Właściciel marek odzieżowych opublikował wyniki sprzedaży za ubiegły miesiąc.

Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP (LPP, materiały prasowe)

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy LPP wyniosły około 461 mln zł w czerwcu i były wyższe o około 14 procent w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku - podała spółka.

Jak podał właściciel marek odzieżowych, m.in. Reserved, szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 51 procent. Oznacza to spadek o około 8 punktów procentowych wobec czerwca ubiegłego roku.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - czerwiec 2015 roku wyniosła 2,294 miliarda złotych, czyli o 8 procent więcej w ujęciu rocznym. LPP podało również, że powierzchnia handlowa sklepów na koniec czerwca wyniosła około 774 tysiące mkw. i była większa o 15 procent niż przed rokiem.

Kurs akcji LPP w ostatnich trzech miesiącach

W czerwcowym wywiadzie dla Money.pl wiceprezes LPP, Przemysław Lutkiewicz tak tłumaczył osiągane w tym roku wyniki: - Na aktualne wyniki wpływ ma nieco niższa od oczekiwań sprzedaż w Polsce (...) oraz wysoki kurs dolara. 90 procent naszych towarów kupujemy w Azji, płacąc za nie amerykańską walutą. Wzrost jej ceny spowodował, że nasze marże nieco się skurczyły - tłumaczył wiceprezes LPP.

Zapowiedział również że spółka zamierza rozwijać się za granicą, w dużej mierze na rynkach Bliskiego Wschodu. Nie będzie tam jednak otwierać własnych salonów, tylko rozwijać franczyzę.

- Praktyka otwierania sklepów za pośrednictwem franczyzobiorców jest powszechna wśród firm zagranicznych działających na Bliskim Wschodzie. W tamtym regionie ze względów formalnych, jako firma z Europy, nie możemy mieć większościowego udziału w spółkach. Taki model ma swoje zalety, ponieważ lokalny partner ponosi istotną część ryzyka biznesowego. Współpraca z lokalnym partnerem to także realne wsparcie, jeśli chodzi o kwestie związane z adaptacją naszych standardów do uwarunkowań kulturowych w tym regionie - tłumaczył Przemysław Lutkiewicz.

LPP zarządza pięcioma znanymi markami modowymi. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2001 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)