Izera dalej nie pojedzie? "Plotki są szkodliwe dla projektu"

Decyzja o zatrzymaniu projektu Izery byłaby bardzo zła i nieuzasadniona ekonomicznie – mówi "Rzeczpospolitej" Tomasz Kędzierski, dyrektor strategii i rozwoju biznesu ElectroMobility Poland.

Pierwotny projekt IzeryPierwotny projekt Izery. Obecnie został on już zmodyfikowany, ale najnowszej wersji jeszcze nie ujawniono
Źródło zdjęć: © Izera

"Rz" zauważa, że Izera jest postrzegana jako projekt polityczny, także w branży motoryzacyjnej. Kędzierski pytany, czy nie obawia się, że nowy rząd go skasuje, odparł:

Nie patrzymy na Izerę jak na projekt polityczny. Owszem, zdaję sobie sprawę, że mógł być oceniany przez pryzmat skojarzenia z pewnymi opcjami politycznymi czy konkretnymi politykami, ale z naszej perspektywy jest to przedsięwzięcie czysto biznesowe.

Jego zdaniem jest to zarazem projekt o istotnym znaczeniu gospodarczym, realizowany w sektorze strategicznym dla państwa i PKB. "Z tej perspektywy chcemy się odcinać od polityki i przede wszystkim rozmawiać o gospodarce i biznesie" - wskazał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skarb Państwa dosypał 500 mln zł do Izery. "To nie oznacza, że te pieniądze zostały wydane"

"Bardzo zła i nieuzasadniona ekonomicznie"

Dopytywany, co gdyby zapadła taka decyzja, Kędzierski odparł, że "byłaby bardzo zła i nieuzasadniona ekonomicznie". - Mamy rozpędzony zespół 130 osób pracujących nad tym projektem oraz partnera Geely, który postrzega nasz projekt wielowymiarowo i jest aktywny nie tylko jako dostawca usług, lecz także jako partner strategiczny. Więc wszelkie tego rodzaju turbulencje, plotki i dyskusje o możliwości skasowania inwestycji są szkodliwe dla projektu. Utrudniają nam utrzymanie dobrych pracowników, a przede wszystkim relacji z partnerami - stwierdził.

Przyznał, że ma obawy przed zatrzymaniem projektu, ale zakłada, "że do władzy przychodzą racjonalni ludzie, którzy widzą, że wniesie on do gospodarki konkretną wartość".

Według Kędzierskiego "zdrową sytuacją byłoby więc oderwanie projektu od nadzoru politycznego, czyli sprawującego nadzór inwestorski KPRM i przejście na model zarządzania poprzez PFR".

Wybrane dla Ciebie
Trump podpisał ustawę o budżecie obronnym. Wydatki na ponad 900 mld dol.
Trump podpisał ustawę o budżecie obronnym. Wydatki na ponad 900 mld dol.
Nie ma zgody na użycie rosyjskich aktywów. Zwrot na unijnym szczycie
Nie ma zgody na użycie rosyjskich aktywów. Zwrot na unijnym szczycie
Są pieniądze dla Ukrainy. Ale bez rosyjskich aktywów
Są pieniądze dla Ukrainy. Ale bez rosyjskich aktywów
Szefowa MFiPR powołała nowego szefa PARP
Szefowa MFiPR powołała nowego szefa PARP
Pierwsza aukcja na morskie farmy wiatrowe rozstrzygnięta. Oto kto wygrał
Pierwsza aukcja na morskie farmy wiatrowe rozstrzygnięta. Oto kto wygrał
Nieoficjalnie: podpisanie umowy z Mercosur przesunięte. UE daje sobie więcej czasu
Nieoficjalnie: podpisanie umowy z Mercosur przesunięte. UE daje sobie więcej czasu
Pesa Bydgoszcz zbiera siły przed ekspansją. Potężny zastrzyk pieniędzy
Pesa Bydgoszcz zbiera siły przed ekspansją. Potężny zastrzyk pieniędzy
W USA tracą cierpliwość? Wysłali sygnał ws. rosyjskich statków z ropą
W USA tracą cierpliwość? Wysłali sygnał ws. rosyjskich statków z ropą
"Ustawa tunelowa" przyjęta. Ma odblokować gigainwestycję PKP PLK w Łodzi
"Ustawa tunelowa" przyjęta. Ma odblokować gigainwestycję PKP PLK w Łodzi
Zełenski jednoznacznie. Bez wsparcia UE Ukraina będzie musiała ograniczyć produkcję dronów
Zełenski jednoznacznie. Bez wsparcia UE Ukraina będzie musiała ograniczyć produkcję dronów
Autostradą A2 w kierunku Białorusi. GDDKiA otworzyła oferty. Jest dobrze
Autostradą A2 w kierunku Białorusi. GDDKiA otworzyła oferty. Jest dobrze
Kontrowersyjna ustawa w Sejmie. Państwo zapłaci za szkody
Kontrowersyjna ustawa w Sejmie. Państwo zapłaci za szkody