Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Bereźnicki
Jacek Bereźnicki
|

Sprzedawcy na Allegro odradzają przesyłki polecone InPost. Co na to firma pocztowa?

157
Podziel się:

- Obecnie prowadzimy z InPostem rozmowy mające na celu poprawienie parametrów usługi listu poleconego - mówi rzecznik Allegro.

Sprzedawcy na Allegro odradzają przesyłki polecone InPost. Co na to firma pocztowa?
(Integer.pl)

"W związku z długim czasem doręczenia (nawet powyżej 14 dni) oraz gubieniem przesyłek odradzamy wybór Allegro Polecony InPost" - na takie ostrzeżenia można natknąć się na stronach niektórych sprzedawców na Allegro. Na forach aż roi się od wpisów wściekłych użytkowników serwisu aukcyjnego, którzy narzekają na nawet kilkutygodniowe opóźnienia i niską jakość usług InPost. Allegro nie chce publicznie krytykować swojego biznesowego partnera, ale daje do zrozumienia, że zdaje sobie sprawę z opisywanych problemów.

W ramach zawartej prawie dwa lata temu współpracy pomiędzy obu firmami, InPost świadczy trzy rodzaje usług dostaw towarów sprzedawanych na platformie aukcyjnej: Allegro Kurier InPost, Allegro Paczkomaty InPost oraz Allegro Polecone InPost. O ile pierwsze dwie wydają się funkcjonować bez zarzutu, to z trzecią, najtańszą, problemów nie brakuje.

Sytuacja pogorszyła się w maju bieżącego roku, gdy InPost popadł w głęboki kryzys będący następstwem przegranego kontraktu na obsługę sądów. Notowania spółki tąpnęły, a jej sieć pocztowa zaczęła szybko się kurczyć. Początkowo przedstawiciele InPost zapewniali, że spółka prowadzi "restrukturyzację działalności w zakresie obsługi przesyłek listowych", ale w połowie lipca ogłoszono, że firma całkowicie wycofuje się obsługi tradycyjnych listów.

Implozja pocztowego biznesu InPost nie odbiła się wprawdzie na jakości usług działu kurierskiego spółki, ale na funkcjonowaniu usługi "Allegro Polecony Inpost", świadczonej przez dział pocztowy - już tak. - InPost nie likwidował punktów obsługi klienta, tylko oddziały doręczycielskie, w których mogło się zdarzyć, że osoba, której wręczano wypowiedzenie, nie pojawiała się już w pracy w jego okresie - tłumaczył wówczas rzecznik InPost Wojciech Kądziołka.

W ramach restrukturyzacji, w maju spółka zapowiedziała między innymi "przeniesienie do działu kurierskiego obsługi listów poleconych Allegro", ale praktyka pokazuje, że funkcjonowanie usługi pozostawia wiele do życzenia.

Sprzedawcy odradzają, kupujący narzekają

Na forach internetowych użytkownicy Allegro narzekają głównie na to, że przesyłki przez wiele dni mają status "W trasie. Przesyłka jest transportowana między oddziałami InPost" i nie pomagają żadne interwencje i reklamacje. Nietrudno też natknąć się na relacje o zagubionych lub zniszczonych przesyłkach. Skalę problemu może potwierdzać też fakt, że niektórzy sprzedawcy (w tym posiadający status "Standard Allegro") wprost odradzają wybór usługi Allegro Polecony InPost.

Fragment zrzutu ekranu strony przedmiotu na Allegro

- Z naszych danych nie wynika, żeby przesyłki listowe InPost obecnie średnio znacząco odbiegały od założonych parametrów - przekonuje poproszony przez money.pl o komentarz rzecznik InPost. - Podkreślę średnio, gdyż zdajemy sobie sprawę, że w niektórych przypadkach mogło dojść do opóźnień, co było zauważalne zwłaszcza w sierpniu, zaraz po rezygnacji z listów zwykłych, kiedy notowaliśmy gorsze parametry. Obecnie wróciły już one do normy - zapewnia.

Wojciech Kądziołka twierdzi przy tym, że "ta sytuacja jest po części spowodowana silnymi wzrostami wolumenów ostatnim czasie" i "jest to wynikiem sukcesu jakim cieszą się oferowane przez InPost kanały". Rozwiązaniem ma być finalizowana przeprowadzka do nowej sortowni o powierzchni 15 tys. m kw.

InPost chce rozwiązać kwestię opóźnień

- Chcemy tym samym rozwiązać kwestię opóźnień oraz bardzo dobrze przygotować się do IV kwartału, który tradycyjnie dla branży logistycznej jest najważniejszy, a dla nas według naszych szacunków będzie absolutnie rekordowy - mówi rzecznik InPost.

Rzecznik Allegro Paweł Klimiuk, który w maju komentując kłopoty InPost, mówił nam, że jego firma "trzyma za InPost kciuki", w reakcji na ponowne pytanie o jakość świadczonych przez biznesowego partnera Allegro usług nie ukrywa irytacji. - Widzę, że ten InPost nie daje Panu spokoju, więc pozwolę sobie na dłuższy komentarz - rozpoczyna.

Klimiuk tłumaczy, że reklamacje związane z przesyłkami spływają bezpośrednio do partnerów logistycznych, w tym do InPostu, a także do sprzedających, a Allegro ich nie rozpatruje i nie jest ich stroną. - Dlatego nie bardzo możemy mówić o skali reklamacji, nie znamy jej w odniesieniu do poszczególnych typów przesyłek i ich operatorów - mówi rzecznik Allegro.

Allegro rozmawia z InPostem na temat podniesienia jakości usług

- Docierają do nas oczywiście głosy klientów na temat jakości usług logistycznych i są przez nas uważnie analizowane - przyznaje rzecznik Allegro. Jak mówi Paweł Klimiuk, stałym elementem współpracy z InPostem jest regularne badanie opinii klientów, a w przypadku usługi Allegro Polecony InPost, takie badanie przeprowadzono we wrześniu. - Wyników nie mogę niestety ujawnić, bo co do zasady nie rozmawiamy z naszymi partnerami za pośrednictwem mediów, tylko bezpośrednio - zaznacza Paweł Klimiuk.

- Te ankiety stanowią jednakże istotną podstawę dyskusji z InPostem, bowiem jakość usług dla klientów stale leży nam na sercu - zapewnia. - Obecnie prowadzimy z InPostem rozmowy mające na celu poprawienie parametrów usługi listu poleconego i, co za tym idzie, podniesienie jej jakości i satysfakcji korzystających z niej klientów - zdradza Klimiuk.

Z danych przekazanych przez rzecznika Allegro wynika, że najczęściej klienci Allegro wybierają przesyłki kurierskie od różnych operatorów, a w sierpniu udział usługi Allegro Polecony InPost wyniósł około 22 proc. ogółu przesyłek listowych wybieranych przez kupujących. Usługę Allegro Polecony InPost wybrało w sierpniu 550 tys. osób.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(157)
Andrzej
7 lat temu
InPost zawiódł mnie wielokrotnie! W dniu dzisiejszym po raz kolejny przeczytałem ,, przesyłka błędnie zaadresowana". Miałem za nimi problem równierz z przesyłkami sądowymi. Dziwi mnie że wolny rynek nie wyeliminował tej pseudo firmy. PORAŻKA
Myszak91
7 lat temu
Nie polecam. Allegro powinno zrezygnować z usług In Post. Kurier nawet nie próbuje dostarczyć paczki, zostawia ją po prostu w punkcie odbioru paczek. Porażka...
Marek
7 lat temu
Zapewne nie wiesz też, że do większości przesyłek Poczty Polskie sprzedający muszą doliczać VAT23%, koszt koperty, pakowania, dowozu do punktu wysyłki, itd.. Pracowałem w międzynarodowej firmie przy cenach, tam wszędzie i do wszystkiego dolicza się marżę - do każdego produktu i do każdej usługi, bo w innym przypadku marża ogólna od zainwestowanych pieniędzy idzie znacząco w dół. Potem tacy, którzy nie potrafią liczyć się dziwią, że "kurna, tyle sprzedaje i nic nie zarabiam". W sprzedaży nie chodzi o to, aby sprzedawać dużo, tylko aby na tym zarabiać koniec końców.
dziadek
7 lat temu
Taka sama ściema jak z sytemem PayU. Najpierw reklamowali się że wpłacone pieniądze bez zwłoki przekazywane są na konto sprzedającego a tak naprawdę czasem trwa to i 3 do 4 dni.
Kamil
7 lat temu
Prowadzę drobną sprzedaż wysyłkową. Swoim klientom na Allegro udostępniam również możliwość Poleconych z InPostu. Około 15% z nich dotarło po terminie deklarowanym. Jak na moje nie jest źle
...
Następna strona