Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Banki przyspieszą rozwój o 10 lat. "Te, które tego nie zrobią, wypadną z gry"

50
Podziel się

Przez koronawirusa banki w coraz większym stopniu wchodzą w nowe technologie. Zmiany, które miały przekształcać sektor przez 10 lat, zostaną wdrożone w niektórych bankach nawet w ciągu roku - ocenia ekspert BCG Franciszek Hutten-Czapski.

Tradycyjne oddziały bankowe stracą znaczenie.
Tradycyjne oddziały bankowe stracą znaczenie. (Flickr)
bEqBwArV

- Po kryzysie związanym z wystąpieniem COVID-19 będzie duże przyspieszenie wdrażania nowych rozwiązań w bankowości. To, co miało trwać 10 lat lub więcej, stanie się w ciągu roku. Nastąpi ogromne przyspieszenie, które w zasadzie już jest widoczne, banki bardzo mocno stawiają na nowe technologie - wskazuje Hutten-Czapski.

Przewodniczący polskiego BCG dodaje, że przez to w bankowości bardzo ważni będą informatycy oraz osoby, które projektują kontakt z klientem, interfejs przez kanały zdalne, procesy interaktywne.

bEqBwArX

- Banki będą miały wyzwanie dotyczące znalezienia środków na sfinansowanie inwestycji w nowe technologie w sytuacji pogorszenia ich wyników finansowych. Ale nie mają odwrotu. Będą poszukiwały oszczędności i starały się pozostać bardziej efektywne, dzięki czemu będą mogły inwestować w rozwiązania technologiczne i cyfrowe. Te, które tego nie zrobią, po prostu wypadną z gry. Tutaj nie ma innego rozwiązania - podkreśla.

Zobacz także: Balcerowicz o polityce gospodarczej PiS. "Niezwykłe szkodnictwo"

Ekspert ocenia, że zmieni się kontakt z klientem. Klienci nauczą się kontaktować z bankiem z domu, zdalnie, nie będą musieli chodzić do oddziałów. Będzie też bardzo rozwinięte call centre, będzie można używać internetu, czatów, SMS-ów - to wszystko będzie zgrane i bank będzie to widział jednocześnie.

bEqBwAsd

Jeśli chodzi o oddziały, to będzie ich mniej, ale nadal będą istniały. Mogą być bardziej zorientowane na doradztwo, na wyjątkowe sytuacje albo na osoby starsze, które czują się niekomfortowo z bankowością zdalną. Jednym z rozwiązań przyszłości, związanych ze zdalną obsługą, będą - jak przewiduje BCG - wirtualne placówki dla klientów.

- To rozwiązanie dla osób, które nie są na tyle zaawansowane w technologiach, żeby wszystko wykonywać samodzielnie w kanałach zdalnych, a które potrzebują pewnej asysty. Taki assisted support powinien być popularyzowany, a co za tym idzie - będzie wymagać technologii, np. co-browsing, kiedy przedstawiciel banku widzi, co dzieje się na ekranie klienta i może mu pomóc - wskazuje Łukasz Rey, dyrektor zarządzający i partner w BCG.

bEqBwAse

Na obecnym etapie banki stawiają na digitalizację tych rozwiązań, które nie były cyfrowe przed koronawirusem, jak np. autentyfikacja klienta. Tradycyjnie banki robiły to kanałem kurierskim.

Zaawansowane technologie będą bardzo dużym impulsem w obszarze ryzyka oraz windykacji w sektorze bankowym.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

bEqBwAsy
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(50)
FrajeRex
rok temu
A gotowka do domu kurierem ? A przepraszan jaka gotowka .... :( Kolejny krok w strone pieniadza elektronicznego, smycz i kaganiec.
Ana
rok temu
jeśli tak to chyba najwyższy czas zrezygnować z usług bankowych, bo ciągle tylko jakies problemy i straszenie i tak w koło jak nie korona wirus to banki . Ma się już tego dość
olo
rok temu
Wszystko sie skonczy z chipem i liczba 666 wygrawerowana kodem paskowym na glowie brak relacji miedzyludzkich, anonimowosc wzajemna wrogosc i podejrzliwosc miedzy ludzmi, brak pieniadza i wartosci, bezwzgledna kontrola wszystkiego i wszystkich przez rzad i przymusowa eutanazja po skonczeniu 67 roku zycia hehe
bEqBwAsz
po co nam to ...
rok temu
skoro w banku nie będzie pracownika to do czego mi potrzebny bank ? Po co pożyczać forsę z banku skoro można od jakiejkolwiek miedzynarodowej instytucji lub innego człowieka - przez internet . Bank to zaufanie i wiedza produktowa - jak automat ma doradzać i dac zaufanie w bezpieczeństwo moich pieniędzy ? Kto da pieniądze firmom wirtualnym i to w dobie zmasowanych ataków hakerskich ?
ania
rok temu
Bzdury.Nadal będą klienci ,którzy będą chcieli przyjść osobiście.
...
Następna strona