Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dell: Chmura będzie miała znaczenie strategiczne dla sektora publicznego

0
Podziel się:

Warszawa, 09.03.2020 (ISBnews) - Chmura to model przetwarzania, a nie miejsce samo w sobie i dlatego będzie strategiczna dla sektora publicznego w kolejnych latach, wskazał dyrektor Dell EMC w Polsce Dariusz Piotrowski.

Dell: Chmura będzie miała znaczenie strategiczne dla sektora publicznego

"Istnieje cykl życia technologii i wiemy jak on przebiega. Najpierw jest hype, potem jest szybka radykalizacja tego co obiecywano, że będzie cudowne, a potem jest realne wykorzystanie. Skupmy się na tym co faktycznie jest już implementowane - np. chmura. Powiem to bardzo mocno i wyraźnie. Chmura to jest model przetwarzania, to nie jest miejsce. To nowoczesny styl pisania aplikacji w chmurze, to są technologie devops, to jest mnóstwo kolejnych rzeczy" - powiedział Piotrowski podczas konferencji Państwo 2.0.

"Nie róbmy prostego podziału - serwer gdzieś w piwnicy czy serwer w USA, UK, czy może nawet gdzieś w Polsce. Chmura to model przetwarzania i wy zdecydujecie, które funkcje, aplikacje, czy dane z nim będą u was, a co będzie w chmurze. Czy computing power będzie większy stamtąd, czy backup systemów będzie w chmurze, czy u klienta. Stąd pojęcie multicloud. W efekcie ten sposób przetwarzania będzie z nami na najbliższe lata i będzie strategiczny dla sektora publicznego. Głęboko w to wierzę" - podkreślił szef Dell EMC w Polsce.

Państwo będzie zmierzać w projektach informatycznych do wypośrodkowania między samodzielnym modelem działania, a kontraktami dla biznesu, wskazywał podczas swojego wystąpienia na konferencji minister cyfryzacji Marek Zagórski. Widzi on potencjał w realizacji przez biznes projektów chmurowych, czy cyberbezpieczeństwa dla administracji.

Na sposoby usprawniania działania administracji publicznej zwrócił uwagę podczas konferencji Państwo 2.0 wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach nordyckich Radosław Kędzia.

"Pierwszą drogą jest systematyczna automatyzacja, którą można objąć do 80% przypadków kontaktu administracji z obywatelem, kolejne rozwiązanie to wdrożenie sztucznej inteligencji w celu usprawnienia procesów decyzyjnych. Wiem, że administracja publiczna testuje takie systemy, ale ma też świadomość, że to delikatna kwestia do implementacji z rozmysłem" - wskazał wiceprezes Huawei CEE & Nordics.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)