Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ZBP:Liczba aktywnych klientów indyw. bankowości internetowej wzrosła o 11,3% r/r

0
Podziel się:
ZBP:Liczba aktywnych klientów indyw. bankowości internetowej wzrosła o 11,3% r/r

Liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła 30,35 mln na koniec 2015 r., co oznacza wzrost o 20,83% w skali roku. Jednocześnie o 11,31% r/r do 14,54 mln zwiększyła się liczba aktywnych klientów (w ujęciu kwartalnym nastąpił wzrost o 0,19%), podał Związek Banków Polskich (ZBP) w raporcie NetB@nk.

"W ciągu minionego roku możliwość dostępu do bankowości on-line uzyskało kolejne 5 mln klientów indywidualnych, zaś 1,5 mln z nich przekonało się, że taka forma kontaktu z bankiem jest wygodna i pozwala zaoszczędzić cenny czas" - skomentował wiceprezes ZBP Mieczysław Groszek, cytowany w komunikacie.

Dostęp do rachunku drogą elektroniczną posiadało na koniec ub.r. 2,347 mln firm, tj. o 13,49% więcej w ujęciu rocznym i o 7,83% więcej niż na koniec III kw. 2015 r. Liczba aktywnych klientów MSP wzrosła o 11,05% w skali roku i o 4,88% w ujęciu kwartalnym do 1,35 mln na koniec roku.

Średnia wartość rozliczeń aktywnego klienta indywidualnego wzrosła o 13,45% r/r i o 8,44% kw/kw do 6 328,72 zł miesięcznie. Średnia liczba przelewów w na miesiąc wyniosła 6 sztuk.

Z raportu Netb@nk wynika także, że w 2015 r. spadła (r/r) ogólna liczba kart płatniczych.

Liczba kart debetowych spadła o 2,03% r/r do 29,14 mln (choć wzrosła o 1,82% kw/kw), zaś liczba kart kredytowych zmalała o 3,88% r/r i wyniosła 5,81 mln (spadek o 0,94% kw/kw).

Według prognoz ZBP liczba bankomatów wzrosła o 8,62% w skali roku i o 3,02% w ujęciu kwartalnym do 22 301.

ZBP zwrócił też uwagę, że banki wkrótce udostępnią swoim klientom nową funkcjonalność w systemach bankowości elektronicznej.

"Za pomocą serwisu internetowego swojego banku rodzic lub opiekun będzie mógł złożyć wniosek świadczenie 'Rodzina 500 plus'. Rolą banku w tym procesie jest udostępnienie i wysłanie wniosku do właściwego organu. Bank nie będzie gromadził danych, weryfikował danych podanych we wniosku oraz załączników. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował o przyznaniu świadczenia" - czytamy w komunikacie.

Porozumienie w zakresie składania wniosków za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej zawarło do tej pory 18 banków: Alior Bank, Bank BPH, Bank Handlowy, Bank Millennium, Bank Pekao, Bank Pocztowy, Bank Polskiej Spółdzielczości, Bank Zachodni WBK, FM Bank PBP, Smart Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Raiffeisen Bank Polska, SGB-Bank, Bank Ochrony Środowiska, Getin Noble Bank, Deutsche Bank, Credit Agricole Bank Polska.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)