Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
Artykuł sponsorowany

6 kreatywnych działań na święta – zainspiruj się i zwiększ sprzedaż!

Podziel się:

Okres przedświąteczny to doskonały pomysł, aby zwiększyć sprzedaż zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym. Z naszą pomocą przeprowadź skuteczną kampanię marketingową, która przyniesie Ci czysty zysk. Zadbaj nie tylko o atrakcyjne promocje i rabaty bożonarodzeniowe. Przeczytaj, jak jeszcze zachęcić stałych oraz nowych klientów do tego, aby kupowali więcej i polecali Twój sklep swoim znajomym.

6 kreatywnych działań na święta – zainspiruj się i zwiększ sprzedaż!
(materiały partnera)

Czytaj dalej, a dowiesz się:

Jak zwiększyć sprzedaż na święta w sklepie internetowym?

W jaki sposób przygotować sklep stacjonarny na Boże Narodzenie?

Na jakie kreatywne działania warto postawić przed świętami?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed Bożym Narodzeniem?

Boże Narodzenie to czas, na który czeka większość przedsiębiorców. Jeśli oferujesz produkty czy usługi, które nadają się na gwiazdkowy prezent, listopad jest ostatnim momentem na przygotowanie Twojej firmy do zbliżającej się gorączki zakupów. Jest kilka kluczowych elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę, by przygotować się do zakupowego szaleństwa.

Czy wiesz, że…

Aby zwiększyć zyski przed świętami, zacznij planować sprzedażowe działania dla firmy z odpowiednim wyprzedzeniem. W strategii marketingowej uwzględnij m.in. Black Friday, Cyber Monday czy mikołajki i przygotuj z tej okazji dla swoich klientów promocje, które zachęcą ich do kupna Twoich produktów lub usług. Bacznie obserwuj też działania konkurencji i trendy na rynku, aby zaproponować kupującym to. czego szukają.

Przede wszystkim przygotuj do świąt swój e-sklep. Zadbaj o świąteczne reklamy, a nawet cały layout strony internetowej, bowiem otoczenie, w jakim Twoi klienci będą robić zakupy, ma ogromne znaczenie. Możesz nawet pomyśleć o przygotowaniu świątecznego landing page’a, na którym znajdą się produkty i zestawy prezentowe, które chcesz zarekomendować klientom. Na takiej stronie wyeksponuj okazyjne ceny i zaznacz, ile można zaoszczędzić, korzystając z promocji, które oferujesz.

Zanim jednak ruszy lawina zamówień, sprawdź całe zaplecze sklepu i przygotuj stronę na zwiększony ruch. Przetestuj zamówienia oraz sposoby płatności, popraw prędkość ładowania się witryny i zoptymalizuj czas dostawy. Jeżeli na stronie masz zakładkę z artykułami blogowymi, pomyśl o bożonarodzeniowych tekstach, w których Twoi klienci znajdą m.in. gotowe podpowiedzi dotyczące prezentów dla bliskich. Skorzystaj też z cross-sellingu i up-sellingu, by proponować dodatkowe produkty w obniżonych cenach i tym samym zwiększać wartość koszyka zakupowego.

Z okazji zbliżających się świąt:

- przedłuż czas zwrotu towaru,

- wprowadź darmową dostawę,

- daj klientom gwarancje dostarczenia prezentów przed gwiazdką.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, nie zapominaj o działaniach wspierających sprzedaż. Przygotuj świąteczny newsletter, mailing i przypomnij kupującym o zbliżających się okazjach na zrobienie tańszych zakupów. Do informowania o promocjach wykorzystaj również social media i np. influencerów, którzy w ramach współpracy z marką zarekomendują Twoje produkty.

Oczywiście nie zapominaj, że najskuteczniejszym sposobem na wypromowanie świątecznej oferty jest kampania Google Ads. Płatne reklamy z pewnością dotrą do spersonalizowanej grupy odbiorców, którzy mogą zostać Twoimi potencjalnymi klientami. Dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży może być też wystawienie produktów na popularnych platformach e-handlowych w internecie, bo to właśnie tam klienci najczęściej kupują prezenty dla bliskich, aby uniknąć kolejek i tłumów w tradycyjnych sklepach.

Zakupy na Boże Narodzenie: jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym? 

Należysz do grupy przedsiębiorców, którzy zawsze największe zyski osiągają ze sprzedaży stacjonarnej? W okresie przedświątecznym zadbaj o to, aby w witrynie sklepu i na półkach lepiej wyeksponować produkty, które idealnie nadają się na prezent. Mocno podkreśl to, że dane towary objęte są wyprzedażą i z okazji np. Black Friday można je kupić taniej. Koniecznie zadbaj też o plakaty lub nośniki POS z informacją o trwającej wyprzedaży. Twoi klienci od razu po wejściu powinni wiedzieć, na jakie okazje mogą liczyć w związku ze zbliżającymi się świętami.

Aby zachęcić do większych zakupów, nie zapomnij o atmosferze panującej w sklepie i o obsłudze na najwyższym poziomie. Ci, którzy odwiedzają Twój punkt handlowy, powinni czuć się otoczeni opieką po wyjściu ze sklepu. Zaoferuj więc wsparcie w wyborze produktów i udziel wyczerpujących informacji o nich. Z kolei muzyka świąteczna czy przyjemny zapach sprawiają, że klienci zostaną w takim miejscu dłużej, a co za tym idzie – mogą wydać w tym czasie nieco więcej.

Bardzo ważną rzeczą jest też rozłożenie drobnych produktów przy samej kasie, aby klient mógł jeszcze w ostatniej chwili dodać coś do swojego świątecznego koszyka. Dodatkowe rzeczy zawsze należy oferować z uśmiechem i w nienachalny sposób, podkreślając zalety produktu i korzyści, jakie może czerpać z nich kupujący. Pamiętaj, że w dzisiejszym świecie ogromną rolę ogrywają płatności bezgotówkowe. Jeżeli do tej pory nie masz terminala i przyjmujesz wyłącznie gotówkę, czas to jak najszybciej zmienić. Brak możliwości szybkiej i wygodnej zapłaty kartą, telefonem czy zegarkiem może zniechęcić Twoich klientów do zakupów u Ciebie.

Świąteczna kampania reklamowa – 6 kreatywnych działań

Właściciele małych i dużych biznesów przed świętami mogą zaproponować swoim klientom wiele dodatkowych usług. Dzięki nim można zyskać nie tylko większe zaufanie i pozytywne opinie, które przeczytają później kolejni kupujący, ale przede wszystkim zdobyć wiernych klientów na kolejne miesiące. Z myślą o Tobie zebraliśmy w jednym miejscu kilka pomysłów na świąteczne kampanie reklamowe. Z poniższych propozycji mogą skorzystać zarówno właściciele sklepów online, jak i stacjonarnych. Oto one!

1.     Drugi produkt taniej – przed rozpoczęciem zakupowej gorączki (np. z okazji czarnego piątku i cyfrowego poniedziałku) zaoferuj swoim klientom możliwość zakupienia towarów w promocyjnej cenie. Aby zwiększyć sprzedaż, jednym z najlepszych pomysłów będzie obniżenie drugiego, tańszego produktu. Dzięki temu zabiegowi marketingowemu klienci zamiast jednej rzeczy wybiorą dwie.

2.    Dwa produkty w cenie jednego – tego typu promocja przypadnie do gustu szczególnie tym kupującym, którzy szukają kilku prezentów dla bliskich i chcą kupić wszystkie podarunki najchętniej w jednym miejscu.

3.    Prezent za przekroczenie określonej kwoty zakupów – przed świętami warto ustalić pewien limit w koszyku, po przekroczeniu którego każdy klient otrzyma drobny prezent od firmy. Może to być np. rabat na kolejne zakupy bądź gotowy produkt z Twojej oferty, który ucieszy kupującego.

4.    Darmowe pakowanie prezentów – zaoferuj swoim klientom nie tylko produkty, ale także darmowe pakowanie świątecznych prezentów. Dla wielu osób przystrajanie podarków w kolorowe wstążki i papier może być sporym benefitem, dla którego zdecydują się zrobić zakupy właśnie u Ciebie.

5.    Rabat za zapis do newslettera – buduj listę mailingową do potencjalnych klientów. Święta to doskonały czas, aby zaproponować drobny rabat na zakupy za podanie e-maila. Leady możesz zbierać w sklepie internetowym, a także w stacjonarnym (oferując zniżkę przy kasie).

6.    Vouchery prezentowe – jeśli klient w Twoim sklepie nie znalazł odpowiedniego prezentu, długo zastanawia się nad zakupem danej rzeczy albo nie ma czasu, aby dokładnie poznać ofertę świąteczną, z pewnością z chęcią skorzysta z bonu prezentowego, który będzie mógł wręczyć bliskiej osobie pod choinkę.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera