Aktywne wyposażenie biura, czyli jak dbać o swoje zdrowie w miejscu pracy

Wielu z nas swoje codzienne obowiązki wykonuje przez większość dnia w pozycji siedzącej. Biuro, w którym przesiadujemy, powinno być miejscem spełniającym nie tylko nasze potrzeby związane z wykonywaną pracą, ale również te związane ze zdrowiem.

Aktywne wyposażenie biura, czyli jak dbać o swoje zdrowie w miejscu pracyAktywne wyposażenie biura, czyli jak dbać o swoje zdrowie w miejscu pracy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe


  1. Aktywne miejsce pracy
  2. Biurka z regulacją wysokości
  3. Dobra akustyka podczas pracy

Na szczęście na rynku jest szeroki wybór sprzętów, które potrafią odmienić nasze zdrowie i codzienne funkcjonowanie w miejscu pracy. Dzięki funkcjonalnym meblom i odrobinie samozaparcia, codzienne ćwiczenia można łatwo wykonywać podczas pracy

Aktywne miejsce pracy

Ruch to zdrowie, jednak dla wielu osób, siedzących godzinami w biurze, może to brzmieć jak luksus, na który nie potrafią ciągle znaleźć czasu, a przecież ćwiczenie jest możliwe nawet przy pracy w biurze. Przy wielogodzinnym siedzeniu przed komputerem warto zadbać o aktywność fizyczną. Nawet proste, codzienne czynności kryją w sobie korzyści, które wydatnie wpływają na poprawę naszego stanu fizycznego i samopoczucia. Przykładowo zamiast jechać windą można wejść po schodach.

Ta z pozoru mała, niby nic nieznacząca zmiana może być pierwszym krokiem w wyrabianiu dobrych nawyków. Spróbuj naprzemiennie wstawać i siadać przed biurkiem co jakiś czas (40–50 przysiadów to też trening dla ciała). Pospaceruj chwilę na świeżym powietrzu przed budynkiem, w którym pracujesz. Te i wiele innych małych czynności, wykonywane regularnie, mogą zamienić się w rutynę, która skutecznie wpłynie na Twoje samopoczucie. A może wspólne ćwiczenia z innymi pracownikami?

Bieżnia biurowa lub rower do wspólnego użytku dla wszystkich, użytkowane nawet przez 30 minut potrafią przynieść wiele korzyści. Na rynku pojawia się coraz więcej mebli, które na wiele sposobów zachęcają do aktywności fizycznych. Krzesła balansujące, ergonomiczne maty robocze, stoły i biurka z regulacją wysokości oraz wiele innych rzeczy pozwalają aktywnie pracować.

Biurka z regulacją wysokości

Ostatnio coraz popularniejszym elementem w przestrzeniach biurowych stają się biurka z regulacją wysokości, które korzystnie wpływają na komfort pracy. W końcu zróżnicowana postawa odciąża plecy. Zmiana pozycji z siedzącej na stojącą oraz systematyczne przerwy w czasie wykonywania obowiązków w pracy pozwolą Twojemu ciału właściwie się odprężyć. Nieustanne wykonywanie tych samych ruchów w jednej pozycji prowadzi do statyczności, a ta z kolei może prowadzić do urazów.

Biurko z regulacją wysokości niesie wiele korzyści, np. zwiększone krążenie krwi, które jest korzystne dla serca. Dodatkowo sprzyja odchudzaniu (utrata tkanki tłuszczowej). Warto też pamiętać o łatwej obsłudze, która pozwala dostosować biurko do potrzeb różnych użytkowników (obsługa odbywa się za pomocą jednego przycisku). Dzięki różnym wzorom, biurka z regulacją wysokości będą idealnie pasować do każdego środowiska.

Dobra akustyka podczas pracy

Zła akustyka w miejscach pracy to powszechne zjawisko, które odbija się na byciu skutecznym w pracy. Dodatkowo w otwartych przestrzeniach biurowych akustyka może stanowić duże wyzwanie dla pracowników, ponieważ dźwięków jest tam o wiele więcej i nieprzyjemnie się one mieszają. Odpowiednia koncentracja w trakcie wykonywanej pracy to podstawa. Rozpraszające dźwięki w tle potrafią zmniejszać wydajność naszej pracy.

Wiele osób decyduje się na słuchawki, jednak słuchanie muzyki może znacznie obniżyć koncentrację. Biorąc pod uwagę, że mózg ma tendencję do przysłuchiwania się wszystkim dźwiękom (nawet kiedy skupia się na czymś innym), najlepszym wyjściem z sytuacji może okazać się zakup do biura produktów pochłaniających dźwięki.

Jak zatem poprawić akustykę w biurze? Pierwszym z proponowanych przez nas rozwiązań są ścianki działowe. Dzięki nim możemy dzielić biura ekranami dźwiękochłonnymi, które rozbijają fale dźwiękowe w pomieszczeniu. Ekrany akustyczne łatwo zmniejszają ogólny poziom hałasu. Można łączyć różne wzory i ustawiać je pod różnymi kątami, co daje sporo możliwości wyposażenia biura wg. naszych upodobań.

Drugim rozwiązaniem są ekrany biurkowe, które montuje się bezpośrednio na blacie, co daje pracownikom możliwość skupienia się na pracy, bez zbędnego rozpraszania się przez stukające klawiatury współpracowników czy półszeptane rozmowy. Ekrany biurkowe są polecane szczególnie do biurek z regulacją wysokości, ponieważ bez problemu podążają za zmianami wysokości blatu. Na https://www.ajprodukty.pl/ szeroki asortyment ekranów biurkowych pozwoli ulepszyć warunki w każdej przestrzeni biurowej.

Trzecim rozwiązaniem są panele ścienne. Wybór takich paneli akustycznych obejmuje różne kolory, kształty i rozmiary, co daje możliwość łączenia i dopasowywania ich oraz tworzenia niepowtarzalnych kompozycji według własnego projektu.

Warto zadbać o zdrowie i wyposażyć środowisko pracy w meble, które ułatwiają częstą zmianę pozycji i będą stymulować ciało do ruchu. Firma może dużo zyskać na zwiększonej aktywności swoich pracowników - ruch pozytywnie wpływa na kreatywność, a także radość i zdolność uczenia się. W końcu aktywne biuro przyczynia się do lepszego samopoczucia pracowników, zarówno w pracy, jak i po godzinach roboczych, a to na dłuższą metę okaże się świetną inwestycją.

Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę