Aplikacje – dlaczego potrzebują ich i firmy, i klienci?
Kiedyś w portfelu nosiliśmy całą kolekcję kart lojalnościowych z pieczątkami. Dziś mamy aplikacje, które nie tylko proponują nam kawę gratis do zakupów, ale też "mówią" do nas, znają nasze potrzeby i rekomendują personalizowaną ofertę. W najnowszym odcinku podcastu "Biznes od środka" Marcin Walków rozmawia z Dominiką Gofron z Żabka Polska o tym, dlaczego firmy prześcigają się w tworzeniu własnych aplikacji i jak mobilne technologie zmieniły sposób, w jaki marki komunikują się z klientami.
Z rozmowy możemy się dowiedzieć, dlaczego aplikacja mobilna to dziś coś więcej niż cyfrowy dodatek. To kanał komunikacji, narzędzie do personalizowania oferty, źródło danych o klientach i sposób na budowanie lojalności.
– Aplikacje stały się dzisiaj podstawą komunikacji z klientem – mówi Dominika Gofron. – Możemy mówić do klienta 24 godziny na dobę, wysyłać komunikację, zachęcać do zakupów.
Ekspertka podkreśliła jednak, że nie tylko firmy zyskują na tak mocnej obecności aplikacji w codziennym życiu swoich klientów – oni sami też wynoszą z tego sporo korzyści.
– Z drugiej strony to, że klient może w każdej chwili sięgnąć po aplikację, zobaczyć naszą ofertę, dokonać rezerwacji, daje mu bardzo duży komfort i bardzo pozytywnie wpływa na jego doświadczenia z daną marką – uzupełnia Dominika Gofron.
W dyskusji podkreślono także, że aplikacje umożliwiają kierowanie w stronę klienta zdecydowanie bardziej spersonalizowanych treści.
– Odchodzimy od ery, kiedy mówiliśmy do wszystkich o wszystkim. Dziś dużą wagę przykłada się do segmentowanej, spersonalizowanej komunikacji. Tylko wtedy można naprawdę zbudować lojalność klienta – dodaje specjalistka.
Na tapet trafiła także Żappka. Aplikacja stale się rozwija i już teraz pozwala nie tylko na korzystanie z promocji, tańsze zakupy czy zbieranie żappsów – punktów w programie lojalnościowym – ale też oferuje cały szereg ciekawych opcji. Naprawdę długi szereg.
Odbieranie paczek, zamawianie przejazdów, kupno ubezpieczeń komunikacyjnych, gry LOTTO, zakupy z dostawą do domu. Żappka staje się prawdziwym liderem ciekawych funkcjonalności. Convenience app w pełnej krasie.
W świecie, w którym – jak mówi Gofron – "większość naszego społeczeństwa żyje w smartfonach", nie wystarczy już mieć aplikację. Trzeba mieć aplikację, która potrafi rozmawiać z klientem. A jak już porozmawia i dowie się, czego klient chce, jest mu to w stanie dostarczyć. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Czy Żabce się udało? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy w programie "Biznes od środka".