Chińczycy przejmują znanego producenta odzieży i sprzętu turystycznego
Chińska grupa Anta Sports kupiła markę Jack Wolfskin. Znany producent odzieży i sprzętu turystycznego został sprzedany za ok. 290 mln dolarów. To mniej niż zapłacił poprzedni właściciel, który nabył firmę w 2018 r. - informuje branżowy serwis Retail Gazette.
Transakcja kupna marki Jack Wolfskin ma zostać zamknięta jeszcze w tym kwartale, ewentualnie na początku trzeciego - podaje retailgazette.co.uk.
"Ta sprzedaż pozwoli nam zwiększyć koncentrację i zoptymalizować nasze zasoby na naszej podstawowej działalności" - skomentował Chip Brewer dyrektor generalny i prezes koncernu Topgolf Callaway Brands, dotychczasowego właściciela marki Jack Wolfskin, zajmującego się głównie produkcją sprzętu do golfa.
Chińska grupa Anta Sports za producenta odzieży i sprzętu turystycznego zapłaci ok. 290 mln dolarów. Tymczasem amerykański koncern Topgolf Callaway Brands kupił markę Jack Wolfskin w 2018 r. za 418 mln euro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Od pracy na budowie do własnego imperium - tak buduje swoją pozycję. Dariusz Grzeszczak Biznes Klasa
Sprzedaż na poziomie 325 mln euro
Jack Wolfskin powstał w 1981 roku w Niemczech. Charakterystyczna łapa wilka to jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo w branży outdoorowej - zwraca uwagę serwis dlahandlu.pl.
"Wierzymy, że Anta Sports będzie dobrym zarządcą kultowej marki Jack Wolfskin i dziękujemy naszym pracownikom Jacka Wolfskin, którzy pilnie pracowali nad odpowiednim rozmiarem tego biznesu i przygotowaniem go do następnego rozdziału" - stwierdził Brewer cytowany przez Retail Gazette.
Producent odzieży i sprzętu turystycznego ma w 2025 r. wygenerować sprzedaż na poziomie 325 mln euro, jak prognozowała firma Topgolf Callaway Brands.
Anta Sports postrzega przejęcie jako strategiczny element swojej globalnej strategii wzrostu. Firma notowana na giełdzie w Hongkongu oświadczyła, że chce ściśle powiązać Jack Wolfskin z istniejącym portfolio - pisze serwis eulerpool.com.