Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Czeka nas rewolucja. To oznacza koniec samochodów spalinowych na drogach UE

1025
Podziel się:

Parlament Europejski zagłosował za ograniczeniem dopuszczalnej emisji CO2 przez nowe samochody. Oznacza to, że od 2035 roku nie będzie można już kupić na terenie Unii Europejskiej samochodów z napędem spalinowym.

Czeka nas rewolucja. To oznacza koniec samochodów spalinowych na drogach UE
Jeżeli proponowane przepisy przez UE wejdą w życie, to od 2035 roku w Unii będzie można kupić już tylko nowe auta elektryczne (Autokult.pl, Mariusz Zmysłowski)

To głosowanie w Parlamencie Europejskim zmieni obraz motoryzacji. Posłowie w środę przyjęli stanowisko w sprawie proponowanych przepisów dotyczących zmiany norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. 339 osób głosowało za, 249 przeciw, a 24 wstrzymały się.

W przyjętym tekście, który stanowi stanowisko Parlamentu do negocjacji z państwami członkowskimi, posłowie popierają propozycję Komisji, aby do 2035 r. osiągnąć zeroemisyjną mobilność na drogach — cel dla całej floty UE, aby zmniejszyć emisje wytwarzane przez nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze o 100 proc. w porównaniu z 2021. Zapisy te oznaczają zakończenie sprzedaży nowych samochodów spalinowych do 2035 r. Po tej dacie w salonach można byłoby kupić tylko auta elektryczne. To część pakietu "Fit for 55".

Pośredni cel redukcji emisji do roku 2030 zostałby ustalony na poziomie 55 proc. dla samochodów osobowych i 50 proc. dla samochodów dostawczych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz także: Będzie tańsze paliwo? "Niewykluczone, że w drugiej połowie roku"

- Ambitna rewizja norm emisji CO2 jest kluczowym elementem osiągnięcia naszych celów klimatycznych. Dzięki tym normom tworzymy przejrzystość dla przemysłu samochodowego i możemy stymulować innowacje i inwestycje producentów samochodów. Ponadto, zakup i eksploatacja samochodów o zerowej emisji zanieczyszczeń stanie się tańsza dla konsumentów. Cieszę się, że Parlament Europejski poparł ambitną rewizję celów na rok 2030 i opowiedział się za stuprocentowym celem na rok 2035, co ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku — powiedział sprawozdawca Jan Huitema.

Dzięki przyjęciu stanowiska posłowie są teraz gotowi do rozpoczęcia negocjacji z państwami członkowskimi UE.

Choć w ostatnich latach Europejczycy coraz chętniej przesiadają się do samochodów z napędami alternatywnymi, to widać tutaj spore dysproporcje. Jak wynika z raportu ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), ponad 80 proc. wszystkich samochodów elektrycznych jest sprzedawanych jedynie w sześciu krajach członkowskich UE o najwyższym PKB.

Obecnie w całej Unii znajduje się ok. 200 tys. punktów, a większość z nich stoi w Holandii, Niemczech i Francji.

Pakiet Fit for 55 to jeden z najważniejszych dokumentów tzw. Europejskiego Zielonego Ładu. Celem projektu jest zredukowanie do 2030 roku emisji CO2 o co najmniej 55 proc. w stosunku do roku 1990. Do tego czasu 40 proc. energii ma pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1025)
za a nawet pr...
8 miesięcy temu
Rozumiem, że wszystkie statki morskie i powietrzne również będą tylko na prąd wraz ze sprzętem ciężkim we wszystkich resortach.
Hahahahaha
2 lata temu
Chciałbym, zobaczyć jelenia z samochodu na bateryjki, jak mu na środku autostrady staje autko, bo w bateryjkach prądu zabrakło, do najbliższej stacji ładowania jest 5 kilometrów i z kanisterkiem zasuwa po prąd....... A może z wiaderkiem - niepotrzebne skreślić :)
Misiek
2 lata temu
Zachodowi sie wydaje, że są jakims niedościgłym marzeniem, ziemia obiecaną, kuźnia mądrości.... Odkąd zaczałem jeździć po świecie to wyrobiłem sobie własne zdanie na tebn temat.. I stąd rozczarowanie..
Piotrek
2 lata temu
Tysiące ludzi straci tez pracę w warsztatach napraw zwykłych aut. Trzeba będzie wykształcic nowa elite serwisantów. Ponadto te auta będa miały przy awarii wymieniane całe wilekie moduły zamiast naprawić mały element. To jest ekologiczne ? Komu się chce przelutowywac uszkodzone elementy płyty głownej w kompie - po prostu kupuje się nową a stara do wyrzucenia. Oj, drogo będzie..
Piotrek
2 lata temu
Partia pana Tuska, Buzka i Lewandowskiego ma większość w europarlamencie. Najpierw grillowali Polskę przez miesiące, żeby PiS zmusić do narzuconych kiepskich warunków, a równocześnie krajowy niemyślący mainstream podburzali, żeby krzyczał przeciwko PiSowi, że niby Polska traci milairady na KPO. To co miał Morawiecki zrobić..????? . Ja uważam, że powinniśmy zrezygnowac z KPO - już prawie po pandemii, Ten co przetrwał to żyje, ten co padł - kasa mu dzis niepotrzebna....
...
Następna strona