Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
oprac.
KRO
|

Energia. Sprzedawcy prądu mieli nie informować o dodatkowych opłatach. "Musiałam kłamać"

169
Podziel się

Reporter RMF FM ujawnił kontrowersje wokół sprzedaży prądu. Zewnętrzna firma działająca w imieniu spółki Energa-Obrót miała szkolić akwizytorki tak, by te ukrywały przed klientami dodatkowe opłaty.

Energia. Sprzedawcy prądu mieli nie informować o dodatkowych opłatach. "Musiałam kłamać"
Sprzedawcy prądu mieli wprowadzać w błąd klientów. Spółka Energa-Obrót nie wyklucza podjęcia kroków prawnych. (zdj. ilustracyjne). (Adobe Stock)
bDRRXJSJ

W czwartek RMF FM opublikował reportaż Kuby Kaługi, który opowiada o praktykach akwizytorów sprzedających prąd w imieniu "tak zwanego zewnętrznego partnera biznesowego" Energii-Obrót. Do tego celu szkoleni byli przez zewnętrzną firmę pracownicy.

- Mój spokój burzyło to, że musiałam kłamać. Po prostu. Oszukiwać - opowiadała rozgłośni jedna z kobiet zatrudnionych na stanowisku. Część z nich zdecydowała się opowiedzieć reporterowi o swoich doświadczeniach.

Z ich opowieści wynika, że ofiarami oszustwa padały przede wszystkim osoby starsze. Młodsi bowiem przedłużają zazwyczaj umowy przez internet.

bDRRXJSL
Zobacz także: Ekologia musi być ekonomiczna. "Ludzie już widzą, że na panelach fotowoltaicznych można zaoszczędzić"

A jak działali oszuści? Oferowali klientom stałą cenę za kilowatogodzinę. Umowa miała obowiązywać przez 3 lata, a w ten sposób klienci mieli mieć gwarancję, że nie odczują podwyżek cen za energię.

Szkopuł w tym, że nowa umowa zmieniała ofertę z G11 na G11K. A ta druga zawierała dodatkową opłatę handlową w wysokości 27,99 zł miesięcznie. Opłata ta była przypisana do licznika.

bDRRXJSR

Jedna z poszkodowanych miała ich w domu aż sześć. Dlatego też jej rachunki były wyższe o 300 złotych co dwa miesiące. W jej przypadku jednak umowę udało się rozwiązać.

Rozwiązać umowę poszkodowani mogli wyłącznie do 14 dni od jej podpisania. Trzeba było zadzwonić na infolinię.

bDRRXJSS

Energa-Obrót wszczęła w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Ma ono na celu ustalenie, czy rzeczywiście doszło do nieprawidłowości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDRRXJTm
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(169)
Talala
2 dni temu
Oszustem jest ENERGA, akwizytorzy z zewnętrznych firm proponują nowe umowy z ENERGĄ i taryfy ENERGII z tą wspaniałą opłatą handlową. Co niby zatem ENERGA chce wyjaśniać ?
Rtv
2 dni temu
Enea tez tak robi .Obiecuje gwarancję ceny przez 3 lata a w rachunku przychodzi ca 30zl opłata handlowa.Udało mi się rozwiązać te umowe
Gosc
2 dni temu
dzialaniami Energi obrot i celowej blokadzie systemu do wprowadzania stanow licznika na przelomie roku 2020 i przez ok. 2 msc 2021 roku po to aby sciagnac opłatę mocową powinien zajać sie Urząd Regulacji Energetyki i Urząd ochrony konsumenta.
bDRRXJTn
wyborca
2 dni temu
Pokażcie uczciwego sprzedawcę !!!!!!!!!!!! Wszystko cacy do chwili podpisania umowy praktycznie w ciemno wciskają kit a póżniej wychodza kwiatki i mamy Cie w ....
MJ1
2 dni temu
Kiedy kobieta to mnie zadzwoniła i chciała mnie namówić na g11k powiedziałem jej , ze nagrywam rozmowę z nią i , ze chce taryfę z urzędu g11 a ona , ze nie ma takiej. W takim razie jak usłyszała , ze jest nagrywana przez mnie to zdążył się cud i G11 nagle się bez K znalazło. Panie została skarcona przez mnie dotkliwie , ze przykłada tekę do oszukiwania ludzi i , ze nie ma sumienia. Mafia i jeszcze raz mafia! Trzeba być wszędzie czujnym
...
Następna strona