Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
motoryzacja
05.03.2020 17:53

Koronawirus uderza w branżę motoryzacyjną. Zapaść na rynku w Chinach

Dla Volkswagena, BMW i Daimlera Chiny to najważniejszy rynek zbytu. Przez epidemię nowego wirusa sytuacja tych motoryzacyjnych gigantów robi się dramatyczna.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
Przez epidemię nowego wirusa sytuacja motoryzacyjnych gigantów robi się dramatyczna. (Fot: IPON-BONESS/SIPA/EAST NEWS)

Chiński rynek samochodowy w lutym kompletnie się załamał. Według aktualnych danych chińskiego branżowego zrzeszenia PCA zbyt w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego spadł o 80 proc., czego nie notowano jeszcze nigdy w statystykach.

Czy towar z Chin może być skażony koronawirusem?

Za główną przyczynę uważa się drastyczne przedsięwzięcia chińskich władz w walce z koronawirusem. Ze względu na wybuch epidemii COVID-19 chińskie władze przedłużyły tradycyjną przerwę noworoczną, a dilerzy na dłużej zamknęli swoje salony sprzedaży. Poza tym Chińczycy byli dużo bardziej powściągliwi przy zakupie nowych samochodów. Chiny to największy rynek samochodowy świata, najbardziej liczący się także dla niemieckich koncernów VW, Daimler i BMW.

Zastój w biznesie odnotowała także międzynarodowa konkurencja, np. zbyt samochodów Toyoty spadł w lutym o 70 proc., a General Motors mówi o "poważnych wyzwaniach".

Obejrzyj też: Koronawirus w Polsce. Minister nie zostawia złudzeń: będą kolejne zachorowania

Tylko nieco lepiej jest w Europie. Zbyt samochodów osobowych we Włoszech w lutym spadł o 19 proc., w Niemczech o 11 proc.

Niemieckie firmy wciąż spokojne

Większość małych i średnich firm w Niemczech jak dotąd nie odczuwa następstw kryzysu. Jak wynika z sondażu niemieckiego państwowego banku KfW, wskaźnik klimatu w średnim biznesie wzrósł nawet o 0,8 punkt.u Nastroje generalnie są dobre, mimo dalej dynamicznie rozwijającej się epidemii koronawirusa.

Za to negatywny efekt grożącej pandemii w lutym pojawił się już w dużych firmach – zaznacza KfW. Wskaźnik nastrojów spadł o 2,3 pkt, do ujemnych 9,4 pkt, ponieważ firmy oceniają sytuację jako złą. Przede wszystkim duże przedsiębiorstwa przemysłowe są sceptyczne co do możliwości zbytu i utrzymania łańcuchów dostaw w wyniku zmasowanych przedsięwzięć w walce z koronawirusem w Chinach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: motoryzacja, koronawirus, chiny, handel, gospodarka, wiadomości
Źródło:
Deutsche Welle
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
05-03-2020

KOTOd kiedy VW to samochód? Japończycy i Amerykanie robią samochody

05-03-2020

bp. PieronekSpełnia się klątwa przymusowych robotników z II wojny światowej !!!!!

05-03-2020

klientKupie Toyotę za 50% ceny dilera. Rynek zbytu spadł o 70% a ceny nowych samochodów stoją... dlaczego?

Rozwiń komentarze (57)