Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Patryk Skrzat
|

Lotos uruchomił stację 4.0. Testuje technologiczne nowinki

11
Podziel się:

Punkt ładowania samochodów elektrycznych, ekologiczne rozwiązania, odświeżony projekt wnętrza - tak swoją nową stację zachwala sieć Lotos. Obiekt uruchomiono w Warszawie.

Lotos uruchomił stację 4.0. Testuje technologiczne nowinki
(Lotos)

Nowa stacja Lotos działa przy ulicy Łopuszańskiej 29 w Warszawie, 4 km od Lotniska Chopina. Jest najnowocześniejszą, jaką zarządza obecnie spółka.

Jak zachwala firma w komunikacje, ładowanie pojazdów elektrycznych to dopiero początek. W 2021 r. stacja sieci LOTOS przy Łopuszańskiej stanie się jednym z dwóch punktów tankowania wodoru w Polsce (kolejny będzie działał w Gdańsku). Oba stanowiska, razem z instalacją do oczyszczania i dystrybucji wodoru, tworzą projekt Pure H2, który w 20 proc. będzie opłacany ze środków unijnych. Umowę na finansowanie inwestycji wartej 10 mln euro podpisano w grudniu podczas Szczytu Klimatycznego COP24 w Katowicach.

Zobacz także: Obajtek: Rezygnacja z fuzji z Lotosem zaszkodzi gospodarce

– Projektując stację chcieliśmy, by wnętrze stało się przytulnym miejscem do pracy i wypoczynku w czasie podróży. Głównym celem zaproponowanej zmiany wizualizacji było wypracowanie spójnego konceptu wnętrza, które będzie atrakcyjne dla klientów. – mówi Magdalena Dutkowska, kierownik zespołu ds. wizualizacji i konceptu Lotos Paliwa. – Marka Lotos nie istnieje bez nowoczesnej rafinerii, dlatego w tej aranżacji nie mogło zabraknąć informacji o instalacjach i części produkcyjnej naszej firmy.

"Efektem pracy projektantów było ujednolicenie palety barw oraz charakteru mebli, wyeksponowanie towaru poprzez odpowiednie jego oświetlenie. Podniesiono także estetykę, standard wykończenia oraz walory użytkowe sklepu i pozostałych pomieszczeń" - czytamy w komunikacie

Na stacji wprowadzono nowoczesne rozwiązania zmniejszające obciążenie środowiska. Na budynku i wiacie znajdują się panele fotowoltaiczne, które latem mogą wyprodukować moc chwilową na poziomie ok. 17kW. "Kolejnym ekologicznym elementem są latarnie hybrydowe zasilane energią słoneczną i wiatrową. Jeśli przez kilka dni nie ma wystarczającego zasilania z odnawialnych źródeł energii, to automatycznie przełączą się na sieć elektryczną. Ponadto, na stacji działa system odzysku deszczówki, który pozwala zmniejszyć zużycie wody gospodarczej na stacji" - informuje Lotos.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
kibic
4 lata temu
W Polsce mówi się o Smogach ? ludzie którzy w domach palą byle czym płacą kary pieniężne .. Może najpierw zabierzmy się za rafinerie orlen i lotos.. tam emisja spalin jest ogromna, wieszkosć nie wie moze o tym ale jak w orlenie idzie z głownego komina smog i wiart jest strone miasta to w promieniu 5 km od rafinerii czuć jest ten odór spalonej ropy... tam dopiero jest zanieczyszczenie i tam nie dostają kar pienieżnych. ale moim zdaniem oni powinni płacić 2 miliony złoty dziennie kary. No ale oni moga bo to pralnia kasy i rzad za to zyje prezesi spolek
zak
5 lata temu
pan Ojatek mówi że fuzja Orlenu i lotosu bedzie dobra dla polskiej gospodarki, ja mówię że będzie zła dla naszej Polaków kieszeni, bo każde monopole prędzej czy później stają się nierentownymi kolosami na glinianych nogach , które sie nie reformuja bo po prostu nie muszą a płaci za to podatnik. Pamietajcie 80% paliw na poskim rynku to Lotos lub Orlen
No jasne a
5 lata temu
reszta zapłaci za to w podatkach i cenie benzyny - STOP EKO-TERRORYZMOWI !!!
Ekolog
5 lata temu
Ekolog Puki co żadna Hybryda czy samochód elektryczny nie jest bardziej ekonomiczna i ekologiczna od diabla jakim stal się diesel. Bo jak na razie napęd elektryczny jest drogi, ma słaby zasięg, długi czas ładowania, krótką żywotność i jest nie ekologiczny Bo po pierwsze Hybrydy są znacznie cięższe niż tradycyjne auta - waga akumulatorów. Co powoduje wieksze zapotrzebowanie na energie. Dwa maja silniki benzynowe które zużywają więcej paliwa i emitują więcej dwutlenku węgla od diabla wcielonego diesla. Trzy dalej do produkcji baterii zużywa się metale rzadkie - których wydobycie kosztuje masę energii i zanieczyszcza środowisko a na koniec po pięciu latach max trzeba kupić nowy zestaw akumulatorów a stare zutylizować - kolejny trujący odpad. Jak się to podsumuje to brudny diesel mniej truje. Jeśli piece C.O. miałyby tak wykręcone normy emisji jak dzisiejsze diesle, to problem zanieczyszczenia powietrza by nie istniał. Jaki jest cel wprowadzania tak niedoskonałej technologii? Może lobbing?
Abdre
5 lata temu
Tankowanie wodorem to może być przyszłość. Fajny pilot.