Nowo otwarta obwodnica Szczecinka o długości 4,3 km została udostępniona kierowcom w środę (30 kwietnia) przed godziną 10. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad akcentuje, że to szczególnie ważna inwestycja dla lokalnej społeczności.
"Od jesieni 2019 roku funkcjonuje obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11, jednak DK20 nadal prowadziła przez centrum miasta. Dlatego konieczna stała się budowa obwodnicy również w ciągu tej drogi" - wskazuje szczeciński oddział GDDKiA.
Przebieg obwodnicy został wyznaczony od miejscowości Sitno – położonej na zachód od Szczecinka – w kierunku wschodnim do przecięcia z S11. To jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W ramach inwestycji powstał nowy węzeł drogowy Szczecinek Południe, przez który kierowcy mogą wjechać na S11 i następnie na węźle Szczecinek Śródmieście zjechać z powrotem na DK20" - dodaje GDDKiA.
Niecałe cztery lata na realizację umowy z GDDKiA
Inwestycję zrealizowała firma Budimex w systemie "projektuj i buduj". Umowa z GDDKiA została podpisana w lipcu 2021 r., a koszt całego przedsięwzięcia wyniósł 106,6 mln zł.
Wykonawca miał 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego, a w maju 2022 r. złożył wniosek o decyzję ZRID, która została wydana w październiku 2022 r. Od tego momentu Budimex miał 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na zakończenie prac budowlanych.
Obwodnica Szczecinka jest częścią "Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030". W województwie zachodniopomorskim zaplanowano dziewięć takich inwestycji, a obwodnica Szczecinka jest drugą, po obwodnicy Gryfina, która została oddana do użytku.