Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
aktualizacja
Materiał prasowy Polskiej Mocy Biznesu

Pierwszy raport ESG – doświadczenia McDonald’s Polska

Podziel się:

McDonald’s działa w Polsce już od 30 lat. W tym roku pierwszy raz w historii sieć podsumowała swój wpływ w oparciu o wskaźniki GRI (Global Reporting Initiative), tworząc raport ESG za rok 2021. Firma chce być transparentna, dzielić się ze swoimi gośćmi oraz interesariuszami drogą, jaką przeszła oraz pokazywać kierunek, w którym zmierza.

Pierwszy raport ESG – doświadczenia McDonald’s Polska
(materiały partnera)

Opracowanie pierwszego raportu w każdej organizacji jest wyzwaniem, ale to okazja do spojrzenia na działalność firmy i markę w sposób usystematyzowany, mierzalny i przede wszystkim zobiektywizowany. Raport pokazuje dotychczasowe osiągnięcia oraz umożliwia doprecyzowanie obszarów, w których nadal czekają wyzwania.

- Ważne jest żeby zacząć proces raportowania jeszcze przed tym jak stanie się to obowiązkowe. To zawsze jest proces, który wymaga zaangażowania wielu zasobów. Nie wystarczy sięgnąć po kompetencje z rynku, zatrudnić konsultantów. Trzeba zaangażować cały system. W naszym przypadku to ponad 31 tysięcy pracowników, franczyzobiorcy i dostawcy. W McDonald’s unikatowe jest to, że mamy perspektywę globalną, narzędzia z których możemy przy raportowaniu korzystać. Jednak z drugiej strony mamy perspektywę małych i średnich przedsiębiorców, naszych franczyzobiorców, którzy działają tutaj w Polsce, prowadząc restauracje – mówi Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Corporate Relations Manager McDonald’s Polska. - Wszystkie firmy, niezależnie od wielkości, jeżeli odpowiednio wcześnie przygotują się do raportowania ESG i nie będą czekać aż stanie się to obowiązkowe, mają szansę bardzo sprawnie podejść do tej kwestii – dodaje.

Główne obszary wpływu McDonald’s Polska

Sieć wykorzystuje swoją skalę, siłę marki i know-how, aby pozytywnie wpływać na otoczenie, gospodarkę, rynek pracy i potrzeby lokalnych społeczności. Koncentruje się na czterech obszarach:

  • troska o planetę,
  • wsparcie lokalnych społeczności,
  • jakość żywności i źródła surowców,
  • praca, rozwój i różnorodność.

Troska o planetę

McDonald’s prowadzi działania na rzecz klimatu, aby minimalizować swój wpływ na środowisko. Sieć jest skupiona na tym, aby adresować swoją aktywność tam, gdzie jest możliwa realna zmiana. Obecne działania McDonald’s Polska skoncentrowane są na dalszym rozwoju systemu gospodarki obiegu zamkniętego opakowań (GOZ) obejmującego każdy etap – od projektowania opakowań i doboru odpowiednich surowców aż po ich recykling. Redukcja plastiku w 2021 r. wyniosła 835 ton i wynikała, m.in. z rezygnacji z plastikowych słomek czy opakowań do lodów McFlurry. W 2025 roku 100% wszystkich opakowań będzie pochodziło z surowców odnawialnych, ze źródeł certyfikowanych lub z recyklingu. Jedną z równoległych aktywności domykających podejście do GOZ jest dbałość o sąsiedztwo restauracji sieci i dążenie do tego, aby było wolne od odpadów opakowaniowych po produktach McDonald’s. Dlatego w 2021 r. sieć uruchomiła program zbiórek pracowniczych EcoHeroes.

McDonald’s był pierwszą firmą, która ustanowiła oparty na badaniach naukowych cel znacznego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych (GHG). Do 2030 roku, wspólnie z franczyzobiorcami i we współpracy z lokalnymi jednostkami, sieć ograniczy emisję gazów o 36% z biur i restauracji oraz o 31% z całego łańcucha dostaw.

Wsparcie lokalnych społeczności

Restauracje McDonald’s tworzą ekosystem, który ma realny wpływ na poprawę życia lokalnych społeczności. McDonald’s to sieć ponad 510 restauracji w Polsce, które w 90% zarządzane są przez lokalnych, niezależnych przedsiębiorców. W lokalach nie tylko serwowane jest smaczne jedzenie, ale zatrudniani są ludzie z sąsiedztwa, a właściciele aktywnie angażują się w życie lokalnej społeczności. Organizują konkursy językowe dla młodzieży kaszubskiej, turnieje koszykówki dla dzieci w Polkowicach, wspierają dom dziecka w Bytomiu czy wspomagają lokalne instytucje kultury. Dlatego, że restauracje McDonald’s są częścią lokalnej społeczności od lat, dobrze rozumieją jej potrzeby i dzięki temu mogą pozytywnie wpływać dokładnie na te obszary, które są ważne.

Jakość żywności i źródła surowców

McDonald’s w odpowiedzialny sposób pozyskuje składniki najwyższej jakości, stawiając na współpracę z lokalnymi dostawcami. Kluczowe produkty takie, jak wołowina, ziemniaki do produkcji frytek, bułki czy warzywa pochodzą z Polski. Firma skupia się na zrównoważonym pozyskiwaniu produktów, zwracając uwagę na to, gdzie tkwi największy potencjał do pozytywnej zmiany. Stara się pozyskiwać produkty lokalnie i wspólnie z dostawcami inwestować w zrównoważony rozwój. Pozostałe składniki, takie jak olej palmowy czy kawa, pochodzą z wysoce certyfikowanych źródeł.

Praca, rozwój, różnorodność

Dzisiaj McDonald’s w Polsce to ponad 31 tysięcy pracowników. W 2021 roku zespół McDonald’s tworzyły osoby z 24 krajów, w wieku od 16 (w okresie wakacyjnym) do 85 lat. Ponad 7% pracowników to osoby z niepełnosprawnością, a prawie 12% to cudzoziemcy. Firma zapewnia wszystkim równe szanse i możliwości rozwoju. McDonald’s wierzy w siłę różnorodności. Czerpiąc z niej to, co najlepsze, wszyscy mogą rozwijać twórczość, kreatywność, poszerzać horyzonty, szybciej się uczyć, mieć większą energię do działania. Sieć kieruje się zasadą, że w restauracjach McDonald’s każdy jest mile widziany – dotyczy to zarówno pracowników, jak i gości. Firma tworzy warunki, w których każdy czuje się swobodnie i każdy może być sobą. McDonald’s nie toleruje braku szacunku i przejawów dyskryminacji.

Z raportem ESG McDonald’s Polska za 2021 rok można zapoznać się na stronie: https://mcdonalds.pl/raport-esg/

Materiał prasowy Polskiej Mocy Biznesu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera