Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Magda Żugier
|

Popyt wystrzelił. Gigant powiększa fabrykę w Pekinie

238
Podziel się:

Xiaomi zwiększa skalę działalności motoryzacyjnej. Po sukcesie sedana SU7 firma buduje drugą fabrykę aut elektrycznych w Pekinie i podnosi cel sprzedaży na 2025 rok do 350 tys. pojazdów. Zyski spółki wzrosły o 90 proc., a akcje osiągnęły rekordowe poziomy - podaje "Bloomberg".

Popyt wystrzelił. Gigant powiększa fabrykę w Pekinie
Xiaomi rozszerza produkcję aut elektrycznych. Powstanie druga fabryka w Pekinie (Getty Images, 2025 China News Service)

Xiaomi, znana dotąd głównie z produkcji smartfonów, rozbudowuje swoje imperium motoryzacyjne. Firma rozpoczęła budowę drugiej fabryki samochodów elektrycznych w Pekinie na działce o powierzchni 53 hektarów, za którą zapłaciła 842 mln juanów.

Produkcja w nowym zakładzie ruszy już w połowie roku. Jak informuje osoba zaznajomiona ze sprawą, Xiaomi planuje również dołączyć do inwestycji kolejną działkę o powierzchni około 52 hektarów - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: NetZero Energy w Poznaniu. Rozmowa z Arturem Labusem

Decyzja o rozbudowie to efekt sukcesu modelu SU7, który wraz z wersją Ultra sprzedał się w liczbie ponad 200 tys. egzemplarzy w niecały rok. Prezes Xiaomi, Lei Jun, podniósł tegoroczny cel sprzedażowy do 350 tys. aut, a latem firma wypuści sportowego SUV-a YU7, by rywalizować m.in. z Teslą.

Pierwsza fabryka Xiaomi ma roczną zdolność produkcyjną na poziomie 150 tys. pojazdów, jednak producent pracuje nad zwiększeniem jej efektywności. Działalność związana z elektromobilnością przyczyniła się do 90-proc. wzrostu zysków firmy w ostatnim kwartale 2024 roku i do najwyższego tempa wzrostu przychodów od 2021 roku.

Akcje Xiaomi w ciągu roku wzrosły czterokrotnie, przewyższając pod względem wyceny takie giganty jak Alibaba czy Tencent.

Ekspansja chińskich marek na polskim rynku

Tylko w lutym w Polsce zarejestrowano 2130 nowych samochodów osobowych chińskich marek, czyli o prawie 541,57 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, to rekord - nie tylko pod względem liczby miesięcznych rejestracji, ale i udziału Chińczyków w naszym rynku.

W październiku Komisja Europejska nałożyła dodatkowe cła na samochody elektryczne importowane z Chin. To wynik dochodzenia, które ujawniło, że Pekin subsydiuje ich produkcję, co daje chińskim "elektrykom" przewagę cenową na europejskim rynku motoryzacyjnym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(238)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Robert B.
miesiąc temu
Morawiecki gdzie te polskie samochody elektryczne- ? Obraz Polski po rządach Pis to sredniowiecze
RsZ45
miesiąc temu
Byłem, widziałem na własne oczy. Europejska motoryzacja w zasadzie jest na kolanach. Zaorane, przespane i w ogóle jest po nas. Firma w której pracuję ledwo zipi a jest w 100% zależna od sprzedaży części z tworzyw sztucznych do europejskich marek samochodów, które się po prostu nie sprzedają. Jak ta branża w Europie upadnie to nawet chińskiego auta sobie nie kupisz bo za co?
Marcin M
miesiąc temu
No i co z tego. Kup sobie takiego elektryka. A po zakonczeniu gwrancji, ciekawe gdzie go bedziesz naprawial i gdzie kupisz czesci. Tylko Dealer. Juz nie wspominjac o uracie wartosci. i kto bedzie chcal odkupic uzywanego elektryka ??? moim zdaniem sa to zabawki dla bogatych ludzi
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Anonim
miesiąc temu
W Chinach pod elektryki maja infrastrukture budowana od lat, reszta swiata jej nie ma. Do tego w razoe wojny taki elektryk na jakiego stac Polaka nigdzie nie pojedzie, nie pozwoli wywiezc rodziny z dala od dzialan wojska. Ale o tym nikt nie pisze, bo wspolczesni ludzie sa totalnie bezmyslni
Anonim
miesiąc temu
stac mnie by bylo na elektryki jakby kosztowały tyle co w chinach
KKK
miesiąc temu
Szkoda, ze u nas go jeszcze nie sprzedają... W końcu jakiś ładny elektryk o akceptowalnych parametrach...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (238)
Jerzy B.
4 tyg. temu
Chińskie auta mają słaby serwis
grzechonz
4 tyg. temu
Cieszy mnie ekspansja chińskiej motoryzacji. Jednym z powodów jest wplynięcie na ceny europejskich producentow, ktorym odbija palma z zaporowymi cenami nowych aut na rynku.
Paproch
4 tyg. temu
Jak w Pekinie to niech je sprzedają Chińczyka nałożyć na nich 100% CŁA I KONIEC WAŁÓW NIEMIECKO CHIŃSKICH
Anna
miesiąc temu
Podczas rządów PIS Przygotowywano IZERE na platformie niemieckiej firmy. Niemcy jak to zwykle oni nagle wycofali się aby zablokować rozwój polskiego przemysłu. Podpisano wiec umowę z Chińską fabryką, we współpracy z którą na ich platformie miała być budowana IZERA. Prace postępowały i było realne uruchomienie produkcji tego samochodu dopóki rządził PIS i premierem był Morawiecki. Po wyborach gdy premierem został Niemiec rozwój IZERY zablokowano. Dlatego nie kupuję w niemieckich marketach nie kupuję niemieckich wyrobów i nie kupię niemieckiego samochodu i innym też to polecam. Kupując niemiecki samochód po kilku latach chcąc go sprzedać bardzo dużo tracimy, ponadto są one mocno awaryjne i nie opłacają się. Jedyne co Niemcy dobrze robią poprzez swoje polsko języczne media ogłupiają słabo zorientowanych Polaków. Czas najwyższy wyjść z tego niemieckiego bagna jakim jest Unia Europejska.
BOLO
miesiąc temu
Liberałowie bojkotują Tesle Muska za jego autorytaryzm. Przerzucili się na zakup chińskich samochodów elektrycznych.
...
Następna strona