Ruszają zgłoszenia do IAB MIXX Awards 2025 – najważniejszego konkursu branży digital

Agencje, domy mediowe, wydawcy i reklamodawcy mogą już zgłaszać kampanie do jednej z najbardziej prestiżowych nagród w polskim marketingu cyfrowym – IAB MIXX Awards 2025. Konkurs niezmiennie wyróżnia kampanie, które łączą kreatywność, skuteczność, technologię i innowacyjne wykorzystanie mediów digitalowych a w tym roku organizatorzy zapowiadają szereg zmian i nowości.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Do najważniejszych z nich należy odświeżenie kryteriów oceny zgłoszonych kampanii, a także przebudowa i redefinicja kategorii konkursowych. Pojawiła się też zupełnie nowa kategoria - Retail Media. Każdy kto chce przekuć sukces swojej kampanii w statuetkę IAB MIXX Awards powinien wysłać zgłoszenie do 21 sierpnia 2025 r. 

Konkurs IAB MIXX Awards to nie tylko odzwierciedlenie światowych trendów – to także przestrzeń do ich tworzenia. Każdego roku dostosowujemy jego formułę do realiów rynku, by jeszcze lepiej nagradzać kampanie, które wyznaczają nowe standardy w komunikacji cyfrowej – mówi Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska

© materiały partnera

Nowa kategoria: Retail Media

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku retailowego organizatorzy wprowadzają nową kategorię – Retail Media, w której wyróżnione zostaną kampanie, wykorzystujące w sposób innowacyjny przestrzeń retailową do tworzenia angażujących doświadczeń zakupowych. Jury będzie szukać kampanii, które pokazują, że Retail Media to nie tylko reklama w miejscu sprzedaży, ale inteligentne połączenie danych, technologii i kreatywnych pomysłów, które realnie wpływają na decyzje konsumentów. 

 Retail Media to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się obszarów reklamy. Szacuje się, że na polskim rynku wzrost budżetów na działania Retail Media przewyższył w ubiegłym roku i tak już wysoki wskaźnik globalny, wskazując dynamikę na poziomie 30%. [1]. Wprowadzenie tej kategorii do IAB MIXX Awards to oczywista odpowiedź na ten trend. Chcemy doceniać kampanie, które nie tylko wykorzystują potencjał Retail Media, ale robią to w sposób skuteczny i zorientowany na doświadczenie klienta – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

AI z nową definicją

Gruntownym zmianom poddano także kategorię Best Use of Artificial Intelligence. Jury szczególnie zwróci uwagę na: 

  • personalizację, segmentację i automatyzację,
  • wykorzystanie generatywnej AI w tworzeniu treści,
  • inteligentną interakcję z konsumentem (np. chatboty, voice assistant),
  • zastosowanie AI w kreacji i optymalizacji kampanii,
  • niestandardowe podejścia do wykorzystania AI w digital marketingu. 

Ponadto połączeniu uległy kategorie Content MarketingDigital PR tworząc jeden spójny obszar, natomiast w kategorii Limited Budget podniesiono próg budżetu do 100 000 zł. 

Warto zapoznać się z najważniejszymi zmianami przed zgłoszeniem kampanii, bo nowe definicje zyskały także inne istotne kategorie: Offline Digitizing, Online Marketing with Influencer oraz Consumer Experience

Do konkursu można zgłosić zarówno dowolną liczbę kampanii, jak również jeden projekt w wielu kategoriach. Szczególne miejsce w tym zestawieniu zajmuje kategoria MIXX for Good Purpose, nagradzająca działania realizujące cele społeczne. Warto jednak zwrócić uwagę, że kampanie zgłoszone w tej kategorii nie mogą być zgłaszane równolegle w innych kategoriach. 

Jury oceni jeszcze precyzyjniej

Podczas tegorocznych obrad jury kampanie będą oceniane według czterech, odświeżonych kryteriów, które jeszcze dokładniej skupią się na wyodrębnieniu tych najbardziej kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań: 

  • Koncepcja kreatywna – pomysł, storytelling i spójność przekazu,
  • Realizacja i wykorzystanie mediów – strategia, dobór kanałów, integracja z mediami,
  • Innowacje – przełamywanie schematów, wykorzystanie nowych technologii,
  • Rezultaty & ROI oraz realizacja założonych KPI– wpływ kampanii na sprzedaż, markę i zachowania klientów.  

Zmieniamy sposób oceniania kampanii, bo zmienia się rzeczywistość, w której one powstają. W dynamicznym świecie marketingu cyfrowego nie wystarczy już tylko dobry pomysł – liczy się jego egzekucja, innowacyjność, umiejętność wykorzystania danych i technologii oraz realny wpływ na zachowania konsumentów i wyniki biznesowe. Nowe kryteria pozwalają nam trafniej docenić kampanie, które naprawdę wyznaczają kierunek dla całej branży – mówi Robert Wielgo, CMO IAB Polska. 

© materiały partnera

Zgłoszenia już otwarte – Early Bird do końca lipca

Nabór zgłoszeń do konkursu trwa do 21 sierpnia 2025 r., a do końca lipca obowiązuje specjalna oferta Early Bird, pozwalająca na udział w konkursie w niższej cenie. Zgłoszenia są prowadzone na stronie konkursu: www.mixx-awards.pl 

Co jeszcze nagrodzi IAB MIXX Awards?

Jak co roku poza przyznaniem nagród w kategoriach konkursowych jury wyłoni laureatów do tytułów: Człowiek Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy RokuReklamodawca Roku. Zwieńczeniem konkursu będzie przyznanie tytułu Best In Show dla kampanii, która zdobyła największą liczbę punktów, oraz przynajmniej jedną złotą statuetkę, a także wręczenie Nagrody Specjalnej IAB Polska za całokształt dokonań. Kandydatury do Nagrody specjalnej oraz Człowieka Roku mogą zgłaszać bezpłatnie przedstawiciele firm członkowskich IAB Polska oraz członkowie Jury i Kapituły. 

Wręczenie nagród 25 listopada

Zwycięzców IAB MIXX Awards 2025 poznamy podczas uroczystej gali 25 listopada br. Szczegóły konkursu, regulamin, formularz zgłoszeniowy oraz inspirujące case studies z poprzednich lat dostępne są na stronie: www.mixx-awards.pl 

[1] Raport Strategiczny INTERNET 2024/2025 IAB Polska: https://raportstrategiczny.iab.org.pl/rynek-e-commerce-i-retail-media/  

O IAB:

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą około 250 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technolo­giczne oraz reklamodawców. Jego celem jest edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje rozwiązania e-marketingowe i rekla­mowe oraz tworzy i wdraża branżowe standardy jakościowe.

Materiał sponsorowany przez IAB Polska
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl