Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MAB
|
aktualizacja

Rząd wydał na reklamę Polskiego Ładu ponad 10 mln zł. "Nie swoich pieniędzy, tylko obywateli"

14
Podziel się:

Według informacji, jakie zdobył senator KO Krzysztof Brezja, Ministerstwo Finansów wydało na promocję Polskiego Ładu 10,3 mln zł, Kancelaria Premiera pół miliona złotych, a Bank Gospodarstwa Krajowego 5 mln zł. Obóz rządzący reklamował swoją reformę na ulotkach, w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

Rząd wydał na reklamę Polskiego Ładu ponad 10 mln zł. "Nie swoich pieniędzy, tylko obywateli"
Rząd wycofał się ostatnio z części założeń Polskiego Ładu (East News, Polska Press, k_kapica_afk)

W mediach społecznościowych senator Krzysztof Brejza ujawnił kwoty, jakie na promocję Polskiego Ładu przeznaczyło Ministerstwo Finansów, Kancelaria Premiera oraz BGK. Polityk zarzuca rządowi, że zmarnotrawili pieniądze obywateli. Rząd wycofał się bowiem z części założeń Polskiego Ładu, kluczowej reformy podatkowej, promowanej m.in. za pomocą billboardów, ulotek, kampanii w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

Kosztowna promocja Polskiego Ładu

Wcześniej w mediach pojawiała się informacja, że na promocję Polskiego Ładu rząd wydał ponad 4 mln zł, w tym na 15 milionów ulotek, które trafiły do naszych skrzynek pocztowych.

W sumie PiS-owcy na reklamę Polskiego Ładu "przepalili": KPRM 0,5 mln zł (unika odpowiedzi czy netto/brutto); MF (Ministerstwo Finansów) 10 mln zł; BGK 5 mln zł netto - poinformował we wtorek Krzysztof Brejza.

"Wystąpiłem dziś do wszystkich ministerstw o odpowiedź - ile wydano na reklamę, w jakim trybie wybrano jakie firmy" - dodał. Tłumaczył też, że kwota dotycząca wydatków resortu finansów to informacja pozyskana przez obywatelkę, która zdobyła te dane w trybie informacji publicznej.

Z pisma upublicznionego w sieci przez senatora Brejzę wynika, że KPRM na wydrukowanie ulotek i broszur informacyjnych o Polskim Ładzie wydał prawie 63 tys. zł, a na akcję informacyjną na platformach społecznościowych ponad 412 tys. zł. Z kolejnego dokumentu przedstawionego przez polityka opozycji wynika, że Ministerstwo Finansów na druk ulotek wydało ponad 3,7 mln zł, a na kampanię prowadzoną w telewizji - 4,8 mln zł.

Wiceminister finansów odpowiedzialny za ratowanie Polskiego Ładu - Artur Soboń - pytany niedawno o to, co Polacy mają zrobić z ulotkami o Polskim Ładzie, odpowiedział krótko: przeczytać i wyrzucić. Są już bowiem nieaktualne.

Jak pisaliśmy w money.pl, w maju minąłby rok odkąd byliśmy przekonywani, że zmiany podatkowe przygotowane przez obóz PiS są krokiem w stronę sprawiedliwości społecznej i progresji podatkowej, gdyż zdejmują ciężary fiskalne z najmniej zarabiających i nakładają je na plecy tym z wyższymi dochodami. Ale w 2022 r. rząd postanowił wycofać się ze znaczącej części założeń reformy i na nowo ją "przepisać".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
stefan w-wa
2 lata temu
Pinokio na ,,sucho " wchodzi w 4 litery UE aby tylko dali te miliardy euro. Wstyd.,tak zmieniać zdanie
Pamiętamy
2 lata temu
Kaczyński chciał sobie wybudować w tajemnicy przed suwerenem dwie wieże za nasze pieniądze (300 000 000) to czemu się dziwicie?
AntyKOnfident
2 lata temu
A z czyich pieniędzy UE pobierałoby "kary" za Turów? I tu rzekomo można zamknąć z dnia na dzień, a interesów z ruskimi z dnia na dzień nie można zakończyć od tak... Za czyje pieniądze siedzą w PE hieny z polskim paszportem głosujące przeciwko Polsce?
Marek-1980
2 lata temu
JAWNA NIEGOSPODARNOŚĆ
HwdppPiS
2 lata temu
Znikające niepochlebne PiSowi komentarze to pewnie też wina Tuska?