Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Sieć Biedronka z zarzutami za "tarczę antyinflacyjną". Właściciel odpowiada

146
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił trzy zarzuty Biedronce, dotyczące jej akcji promocyjnej "Tarcza Biedronki Antyinflacyjna". Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci, grożą ogromne kary finansowe. Mogą sięgnąć nawet 10 proc. rocznego obrotu - przekazał UOKiK we wtorkowym komunikacie. Sieć przesłała money.pl komentarz do sprawy.

Sieć Biedronka z zarzutami za "tarczę antyinflacyjną". Właściciel odpowiada
Zarzuty UOKiK wobec Biedronki dotyczą akcji promocyjnej 'Tarcza Biedronki Antyinflacyjna' (Biedronka)

Zarzuty wobec Biedronki dotyczą ogólnopolskiej akcji promocyjnej "Tarcza Biedronki Antyinflacyjna", która trwała od 12 kwietnia do 30 czerwca. Prezes UOKiK 26 kwietnia wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Jego efektem są trzy zarzuty praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

UOKiK zwrócił uwagę, że regulamin akcji promocyjnej był dostępny w internecie, ale nie został on zawieszony w sklepach Biedronki. Dopiero na życzenie klientów pracownicy sklepu mogli go ewentualnie wydrukować. Tego też dotyczy jeden z zarzutów – braku realnej dostępności regulaminu promocji w sklepach.

"Jeśli już klienci do niego dotarli, dowiedzieli się, że nie wystarczyło - zgodnie z hasłem reklamowym - znaleźć tańszy produkt w innym sklepie. Regulamin wprost wskazywał, że produkt ten należało kupić i to nie tylko w sklepie Biedronki, ale również u konkurencji, która została w regulaminie ograniczona do najpopularniejszych sieci. By uzyskać zwrot różnicy w cenach, warunków regulaminowych było dużo więcej i były wymagające, a wręcz uciążliwe, co mogło uczynić skorzystanie z akcji promocyjnej nieopłacalnym" – przekazał UOKiK. Na tym nie koniec.

Zarzuty tkwią w szczegółach akcji "Tarcza Biedronki Antyinflacyjna"

Według regulaminu akcji, jak przypomina UOKiK, zakupów należało dokonać w tym samym tygodniu. Ponadto klienci musieli też zrobić zdjęcia porównywanego produktu (wraz z etykietą ze składem) i zachować nienaruszone paragony bądź faktury. Następnie konsumenci mieli w ciągu 7 dni od zakupów przesłać elektronicznie zgłoszenie.

Gdy zostało ono przyjęte, klienci dostawali numer zgłoszenia i zobowiązani byli do wysyłki pocztą tradycyjną (opłacając koszty listu) oryginałów dowodów zakupu i zdjęć. Również w ciągu tygodnia. Prezes UOKIK uznał, że hasła reklamowe w tym aspekcie mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Poza tym urząd twierdzi, że klienci sieci według przekazów reklamowych mogli spodziewać się otrzymania zwrotu różnicy cen w formie pieniężnej do dowolnego wykorzystania. Tymczasem regulamin precyzował, że dostaną oni wyłącznie e-kod o wartości zgłaszanej różnicy w cenie, do wykorzystania tylko w sklepach sieci i tylko w terminie tygodnia od jego otrzymania.

Właścicielowi Biedronki grozi dotkliwa kara od UOKiK

Podsumowując - urząd, po analizie akcji promocyjnej uznał, że benefity i zasady uczestnictwa w niej mogły wprowadzać w błąd konsumentów, co wynika z jej skomplikowanego charakteru. W efekcie skorzystanie z niej było uciążliwe dla klientów. Stąd trzy zarzuty.


Nie ulega bowiem wątpliwości, że informacje dotyczące zasad skorzystania z promocji powinny być łatwo dostępne, a hasła reklamowe, ich treść i sposób prezentowania, nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd" – powiedział wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Zasady akcji promocyjnej Biedronki sprawiły, że jej właścicielowi grożą kary finansowe w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.

Poprosiliśmy Jeronimo Martins Polska o komentarz do zarzutów UOKiK. "Sieć Biedronka od wielu lat robi wszystko, żeby oferować najniższe ceny na rynku. Ta i wszystkie inne akcje promocyjne mają na celu stworzenie realnych oszczędności dla polskich klientów. Jesteśmy zaskoczeni informacjami krążącymi w mediach, gdyż do tej chwili nie otrzymaliśmy żadnej formalnej korespondencji od UOKiK" - odpisało biuro prasowe sieci Biedronka na pytania money.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(146)
Gość
2 lata temu
Przeciez noc przed tą tarczą Biedronki podwyższały ceny produktów a na następny dzień było że VAT 0% ale ceny wyższe mimo to. To jest wszystko ja z cukrem. Jest okazja to łupią na ludziach jak się da. Za to powinni się wziąć i to we wszystkich sklepach !!!!
Znawca
2 lata temu
10 proc przychodu to by była przesada ale kara musi być za taką durną akcję.
robo
2 lata temu
Tyle nałożonych milionowych kar już mieli a czy w ogóle chociaż jedną zapłacili ?
Faust.
2 lata temu
Oszuści się doigrali. Perfidny sposób działania. Niech spadają na drzewo.
Gdzie prawo!
2 lata temu
... jego efektem są trzy zarzuty praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów... A kieckowe sklepy otwarte każdej niedzieli bez wyjątku nie naruszają interesów personelu w nich pracującego ? Przecież w niedziele nie handlowe powinny być ZAMKNIĘTE ZGODNIE Z PRAWEM !!! Bo ekspedientki chcą wypocząć z dziećmi a nie tyrać u bezkarnych czarno-purpurowych księci 🤔
...
Następna strona