Inwestycja Ryanaira w Polsce. Szukają 200 osób do pracy
Customer Service Escalation Centre - pod tą nazwą kryje się pierwsza taka inwestycja Ryanaira w Europie, którą irlandzki przewoźnik otwiera w Warszawie. Ma to być komórka pomagająca pasażerom w razie skarg na opóźnione i odwołane loty. Stworzy 200 nowych miejsc pracy, a Ryanair wycenia wartość inwestycji na 45 mln zł.
- CS Escalation Centre skoncentruje się na szybkim i skutecznym wsparciu pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów - szczególnie tych spowodowanych ograniczeniami kontroli ruchu lotniczego (ATC), niekorzystnymi warunkami pogodowymi lub ograniczoną przepustowością lotnisk - mówi Tracy Kennedy, Director of Customer Care w Ryanair.
Ryanair wylicza, że tylko w kwietniu w Europie zrealizował ponad 103 tys. operacji lotniczych, a jego punktualność wyniosła 90 proc. Za punktualny rejs uważa się ten, który wylądował w porcie docelowym nie później niż 15 minut od czasu rozkładowego. W szczycie ubiegłorocznego sezonu, czyli od maja do września, punktualność Ryanaira oscylowała wokół 85-88 proc. Najwyższe wyniki przewoźnik notuje od stycznia do kwietnia - nawet 93 proc.
- Centrum będzie zapewniać aktualizacje w czasie rzeczywistym, wspierać pasażerów dotkniętych zakłóceniami oraz oferować szybkie odpowiedzi za pośrednictwem czatu na żywo i technologii opartej na sztucznej inteligencji - dodaje. Podkreśla jednak, że jego filarem ma być 200 wykwalifikowanych specjalistów, których Ryanair zatrudni w Warszawie. Poszukuje specjalistów IT i administracji, a przede wszystkim - w obsłudze klienta. Dzień otwarty dla kandydatów odbędzie się w środę 4 czerwca.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak często samolot trafia do hangaru? Oto czym zajmują się mechanicy lotniczy
Kolejna inwestycja Ryanaira w Polsce
Ryanair zwraca uwagę, że to jego kolejna duża inwestycja w Polsce. To tutaj działa jego spółka-córka Buzz, czyli linie lotnicze oferujące czartery oraz obsługujące regularne rejsy Ryanaira z Polski, centrum hangarowo-serwisowe dla samolotów Boeing 737 we Wrocławiu, a także powstające w Krakowie centrum symulatorowo-treningowe dla załóg lotniczych.
- Od 20 lat nieustannie rozwijamy się i inwestujemy na polskim rynku. Obok polskich linii lotniczych Buzz, posiadających 74 samoloty Boeing 737 i zatrudniających ponad 2000 specjalistów w całym kraju, Ryanair prowadzi we Wrocławiu centrum innowacji i technologii – IT Labs – oraz bazę serwisowo-hangarową do naprawy samolotów, gdzie łącznie pracuje ponad 400 inżynierów i specjalistów IT. Nasz zespół obsługi naziemnej w Krakowie, Katowicach i Warszawie zatrudnia obecnie ponad 700 specjalistów - wylicza Michał Kaczmarzyk, CEO Buzz i szef polskich struktur Ryanaira.
- W tym roku oddamy do użytku w Krakowie nasze pierwsze w regionie Centrum Symulatorowo-Treningowe załóg lotniczych, w którym zatrudnienie znajdzie 150 osób. Zapowiedziane dziś CS Escalation Centre to kolejne 200 nowych miejsc pracy i potwierdzenie roli Ryanaira jako lidera na polskim rynku - podkreśla.
oprac. Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl