Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Eliza Świderska
|
aktualizacja
Materiał powstał przy współpracy z JBB

Sztuka motywacji. Czym jest power speech i jak wykorzystywać to narzędzie w pracy z zespołem?

Podziel się:

Zaangażowanie i zapał pracowników to jedne z kluczowych elementów sukcesu każdej firmy. Jak zmotywować zespół do działania i zwiększyć jego efektywność? Sekretem jest power speech – technika mówienia, która porusza słuchaczy. Wyjaśniamy, jak ją stosować w praktyce.

Sztuka motywacji. Czym jest power speech i jak wykorzystywać to narzędzie w pracy z zespołem?
Jakub B. Bączek (materiały partnera)

Tempo pracy, presja i nastawienie na jak najszybsze wyniki, czynniki rozpraszające, które otaczają nas z każdej strony – to zaledwie kilka z wielu przeszkód, z jakimi muszą mierzyć się na co dzień pracownicy zarówno dużych, jak i niewielkich firm. Niestety, te przeszkody mogą skutecznie obniżyć motywację do działania. W obliczu tylu wyzwań i trudności często brakuje osoby, która mogłaby skutecznie popchnąć zespół do przodu i zaprezentować mu zupełnie inną perspektywę w codziennej pracy.

Managerowie zazwyczaj skupiają się na wyznaczaniu zadań, jednak całkowicie zapominają o przekazaniu zespołowi skutecznych narzędzi do ich efektywnej realizacji. W rezultacie zespół pozostaje z niekończącą się listą wyzwań, które zamiast motywować, przytłaczają, zniechęcają i odbierają energię. Jak poradzić sobie z tymi problemami? Rozwiązaniem może być technika komunikacji, która nie tylko motywuje, ale także wpływa na koncentrację i uważność na drodze do celu.

Siła mówienia. Czym jest power speech?

Power speech to wystąpienie przed publicznością, którego celem jest zainteresowanie i poruszenie odbiorców. Mówca wygłasza treść swojego przemówienia w lekki, nieszablonowy i łatwy w odbiorze sposób. Cechą dobrego występu jest doskonałe przygotowanie, prosta forma, dystans i humor – dzięki temu kwintesencja wypowiedzi szybko dociera do słuchaczy i pozostaje w pamięci przez długi czas.

Wbrew pozorom power speech nie jest zwykłym przemówieniem. Osoba występująca przed audytorium często odnosi się do własnych przeżyć i doświadczeń i opowiada o autentycznych wydarzeniach, z którymi publiczność może się identyfikować. Emocjonalny charakter występu ma na celu wzbudzenie silnych emocji, pokazanie omawianego zagadnienia w zupełnie inny, prosty i przejrzysty sposób, rozjaśnienie umysłów i zwiększenie motywacji do twórczej, owocnej pracy.

Metoda ta wywodzi się ze sportu - mogliśmy się z nią zapoznać m.in. w filmie "Męska Gra", w którym Al Pacino grający trenera skutecznie inspiruje swój zespół do zwycięstwa. Jak pokazuje doświadczenie, z sukcesem jest stosowana również w sporcie.

Jak skutecznie motywować zespół do działania?

Nawet najbardziej charyzmatyczny manager nie zaktywizuje zespołu do pracy, jeżeli poprzestanie jedynie na wymaganiach, zapominając przy tym o motywowaniu swoich podwładnych. W rezultacie pracownicy często muszą mierzyć się z wieloma trudnościami, które uniemożliwiają im pójście do przodu. Najczęstsze czynniki, które stają na drodze do działania, to: natłok obowiązków, problem z hierarchizacją powierzonych im zadań (gdy jest ich zbyt dużo, trudno skupić się na tych najważniejszych), brak energii do realizacji celów, a ponadto traktowanie pracy jako przykry obowiązek, który trzeba odsiedzieć każdego dnia.

Mówca power speech nie nawiązuje do tego, co nieprzyjemne i narzucone odgórnie. Jego wartkie, dynamiczne wystąpienie jest pełne ciekawych i angażujących anegdot, które pokazują, jak poradzić sobie z problemem i ruszyć do przodu. Manager na co dzień ma mnóstwo innych obowiązków i nie zawsze jest w stanie zadbać o motywację wszystkich pracowników... i właśnie tutaj z pomocą przychodzi power speech! Przez 60–90 min trener motywacyjny posługujący się techniką power speech jest w stanie całkowicie zmienić nastawienie pracowników i skutecznie zarazić ich zapałem do działania.

Technika power speech może być z powodzeniem stosowana podczas firmowych zebrań, spotkań i brefingów, rocznych podsumowań, uroczystych gaili i innych, równie ważnych wydarzeń w życiu firmy. Tematyka wystąpień power speech nie musi odnosić się bezpośrednio do zakresu działalności danej organizacji. Mówcy stosujący tę technikę często posiłkują się historiami zupełnie niezwiązanymi z biznesem, udowadniając słuchaczom, że motywacja, zapał i uważność to cechy, które punktują także w innych dziedzinach życia. Tym samym swoim doświadczeniem ze słuchaczami mogą dzielić się osoby ze świata mediów, politycy czy sportowcy.

Power speech w biznesie. Dlaczego warto stosować to narzędzie na co dzień?

Kiedy sięgnąć po technikę power speech? To narzędzie doskonale sprawdza się podczas walnych spotkań i poważnych wyzwań, ale nie musimy czekać na taką okazję. Mowę motywacyjną warto stosować każdego dnia, aktywizując pracowników do ich codziennych obowiązków. Ucząc podwładnych realizacji małych celów, pozwolimy im lepiej radzić sobie z większymi kryzysami.

Po naukę metody power speech warto zwrócić się do ekspertów. Prawdziwymi specjalistami w tej dziedzinie są Jakub B. Bączek oraz Daniel Janik. Mówcy i trenerzy mentalni mają doświadczenie w pracy z prawdziwymi biznesowymi gigantami, jak np. Orange, Bank Millenium, Orlen, ING, Polsat, PZU, Link4, BOSCH czy L’Oreal. Dzięki ich technikom i życiowym doświadczeniom każda marka ruszy do przodu i pokona nawet najtrudniejszą przeszkodę.

Trening power speech może rozpocząć każdy. Fachowe i praktyczne porady znajdziemy na stronie www.jakubbbaczek.pl/power-speech. Warto skontaktować się z ekspertem i sprawić, by codzienna praca stała się wielką, emocjonującą przygodą.

Materiał powstał przy współpracy z JBB

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl