Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Płatna współpraca z marką Toyota

Toyota Prius – przełomowa hybryda plug-in teraz 20 000 zł taniej

Podziel się:

Japońska marka zaskoczyła wszystkich kierowców i nowego Priusa stworzyła w zupełnie rewolucyjny sposób. Dziś to auto bardzo dynamiczne, charakterne z wyglądu i legendarnie wręcz oszczędne. Do tego, nowy model można kupić ze sporym rabatem.

Toyota Prius – przełomowa hybryda plug-in teraz 20 000 zł taniej
(materiały partnera)

Historia Toyoty Prius jest znana fanom motoryzacji oraz wielu klientom. Przecież to od tego modelu rozpoczęła się światowa ekspansja Toyoty w świecie samochodów hybrydowych, a wręcz cała historia tego rodzaju napędu spoczęła na barkach Priusa. To samochód rewolucyjny, który już w 1997 roku – kiedy w salonach brylowały takie auta jak VW Golf trzeciej generacji czy druga odsłona Opla Vectry – wykorzystywał symbiozę silnika spalinowego i elektrycznego. Kilka chwil temu na rynku pojawiła się jego najnowsza, 5. już generacja, która imponuje na jeszcze więcej sposobów. Także ceną, ale do tego przejdziemy.

Nowy Prius, czyli designerska perełka

Stawiamy dolary przeciwko orzechom, że każdy kierowca na widok nowej Toyoty Prius otworzył szeroko oczy ze zdumienia. Design karoserii pasuje nie tylko do kultowej hybrydy, ale równie dobrze sprawdziłby się w przypadku egzotycznych samochodów sportowych. Krótki przedni i tylny zwis nadwozia, duży rozstaw osi, nisko poprowadzona i szybko opadająca linia dachu, zadarty tył oraz futurystycznie wyglądające reflektory LED – taka mieszanka sprawia, że Toyota Prius wyróżnia się na drodze, nie tylko pośród swoich poprzedników, ale także pomiędzy najnowszymi modelami aut marek premium.

Design nadwozia jest jak ogromna obietnica, pytanie, czy wygląd wnętrza oraz możliwości układu napędowego idą w parze z fascynującą karoserią? Wątpliwości rozwiewane są bardzo szybko, ponieważ wnętrze Priusa jest jedyne w swoim rodzaju. Chociażby dlatego, że żaden inny samochód marki nie ma takiego samego kokpitu. Mała i niemal pionowo zamontowana kierownica oraz dobrze wyprofilowane fotele podkreślają usportowiony design tego auta, natomiast dwa wysokiej jakości ekrany (jeden pełni rolę wirtualnych zegarów, drugi stanowi centrum sterowania multimediami) zapewniają niezbędne dzisiaj funkcje.

System multimedialny najnowszej generacji, o nazwie Toyota Smart Connect, zapewnia nie mniej zaawansowane technologie jak rozwiązania stosowane w prestiżowych Lexusach. Jego podstawą jest nie tylko ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości, ale również możliwość łączenia się z siecią, co pozwala m.in. na obsługę samochodu w aplikacji na smartfonie, pobieranie aktualizacji samochodu z sieci czy korzystanie z nawigacji informującej o korkach i innych zdarzeniach na drodze. Co ważne, w standardzie kierowca dostaje 4-letni pakiet transmisji danych, więc od wyjazdu z salonu może korzystać z wszystkich najnowocześniejszych funkcji auta.

Hybryda najnowszej generacji, czyli 223-konna Toyota Prius

Oczywiście podstawą legendy Toyoty Prius oraz efektu "wow", jaki towarzyszył premierze nowej generacji tego modelu, jest napęd hybrydowy. W najnowszym wcieleniu Prius otrzymał jeszcze bardziej zaawansowany niż dotychczas napęd typu plug-in hybrid. O jego budowie i wydajności za chwilę, teraz skupmy się na osiągach. Zauważyliście to? Design i osiągi, czyli cechy, które nie były w Priusie dotąd najważniejsze, teraz grają role pierwszoplanowe.

Samochód ma silnik elektryczny oraz 2-litrowy benzynowy, które mogą pracować oddzielnie lub wspólnie (o czym decyduje zaawansowany moduł sterujący) i które łącznie wytwarzają 223 KM! To sprawia, że Toyota Prius przyspiesza do 100 km/h jak rasowy hot-hatch, osiągając taką prędkość w 6,7 sekundy. Nisko położony środek ciężkości, za sprawą akumulatorów, a także błyskawicznie rozwijany moment obrotowy jednostki elektrycznej sprawiają, że dynamiczna jazda Priusem to czysta przyjemność.

Co równie ważne, świetne osiągi Prius gwarantuje kierowcy w parze z niemal niezauważalnym zużyciem paliwa. Zacznijmy od tego, że zestaw akumulatorów o pojemności 13,6 kWh pozwala Toyocie na pokonanie aż 86 kilometrów w trybie czysto elektrycznym – to 2-3 większy dystans niż ten, jaki codziennie pokonuje większość kierowców! Do tego wystarczy samochód podłączyć na noc do zwykłego domowego gniazdka, aby rano ponownie dysponować zasięgiem do 86 km. Ciekawostka – wybierając z opcji dach z panelami fotowoltaicznymi, zyskujemy do 8,7 km dodatkowego zasięgu dziennie. A co, jeśli wyczerpiemy energię z akumulatorów? Wtedy samochód przechodzi w hybrydowy tryb pracy ze średnim spalaniem rzędu… 0,5-0,7 litra!

Szybki i fascynujący Prius teraz z rabatem 20 000 zł

Jasne jest, że samochody z napędem hybrydowym typu plug-in są nieco droższe od klasycznych hybryd, ponieważ dostarczają kierowcy dużo więcej funkcji, możliwości coraz lepsze osiągi i niższe spalanie. Można jednak kupić nowego Priusa w świetnej ofercie wyprzedażowej, gdzie dostępny jest już od 179 900 zł! W tej cenie dostajemy Toyotę Prius ze wspomnianym dynamicznym napędem oraz w wersji wyposażenia Comfort. Ma ona w topowe multimedia, dwustrefową klimatyzację czy inteligentny kluczyk. Można sięgnąć też po jeszcze lepiej wyposażone odmiany Prestige (od 191 900 zł) lub Executive (od 219 900 zł).

W dzisiejszych czasach kierowcy nie kupują już aut za gotówkę, a coraz częściej decydują się na przystępne finansowanie – Toyota również ma taki program, który aktualnie jest jednym z najpopularniejszych na rynku. Nazywa się KINTO ONE i w przypadku Toyoty Prius w wersji Comfort w ofercie wyprzedażowej pozwala jeździć nowym Priusem, płacąc jedynie od 1545 złotych netto miesięcznie!

Dynamiczna, efektownie stylizowana, bogato wyposażona i legendarnie już oszczędna Toyota Prius w zaskakująco dobrej cenie – pytanie, czy można chcieć czegoś więcej? Nowa generacja legendy to prawdziwy kąsek dla fanów motoryzacji, nie tylko jej ekologicznej strony.

Płatna współpraca z marką Toyota

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.