Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Tysiące osób do zwolnienia. Prezes PKP Cargo odkrył karty

73
Podziel się:

Zatrudnienie w PKP Cargo spadnie 1 listopada do ok. 10 tys. osób. Dla takiej liczby znajdzie się praca - powiedział w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka. Zapowiedział też, że jesienią gotowy będzie finalny plan naprawczy spółki.

Tysiące osób do zwolnienia. Prezes PKP Cargo odkrył karty
Zatrudnienie w PKP Cargo spadnie 1 listopada do ok. 10 tys. osób (PAP, Darek Delmanowicz)

- Zostały już zatwierdzone przez zarządcę masy upadłościowej listy osób wytypowanych do rozstania się ze spółką. Sam proces zwolnień będzie trwał do końca września br. -powiedział dla wtorkowego wydania gazety Wojewódka.

Wyjaśnił, że w październiku nastąpi rozwiązanie umów o pracę (ze względu na skrócony czas wypowiedzenia). - W efekcie z dniem 1 listopada zatrudnienie w naszej spółce spadnie do liczby około 10 tys. osób, czyli liczby pracowników, dla których przewidujemy, że będzie praca - dodał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nawet 50 proc. marży brutto na sprzedaży farb - Piotr Mikrut, prezes Grupy Śnieżka w Biznes Klasie

Pracownicy przewoźnika towarowego mają trzy-, cztero-, a część kadry nawet sześciomiesięczne okresy wypowiedzenia. Wszystkim zwolnionym zostaną jednak skrócone do miesiąca, ale w zamian otrzymają odszkodowania. Ich wysokość ma odpowiadać wynagrodzeniu za czas skrócenia okresu wypowiedzenia.

"Odchodzący pracownicy mogą otrzymać w sumie do ośmiu pensji. Ponadto przechodzący na emeryturę dostaną odprawy emerytalne, osoby uprawnione nagrody jubileuszowe, a posiadające niewykorzystany urlop wypoczynkowy ekwiwalent. Spółka szacuje, że w indywidualnych przypadkach mogą to być kwoty przewyższające 100 tys. zł brutto" - informował w poniedziałek "Puls Biznesu".

Plan naprawczy będzie gotowy na jesień

Wojewódka zapytany został przez "Rz" również o opublikowanie i sformalizowanie planu naprawczego przewoźnika. - Finalny plan naprawczy przygotowuje zarządca wraz ze swoim zespołem. Oczywiście korzysta także z pomocy pracowników naszej spółki - zaznaczył. Dodał, że według niego plan w wersji finalnej "będzie gotowy jesienią tego roku, następnie zostanie złożony do sądu i przez niego zatwierdzany".

Wyjaśnił, że nie wie, czy zostanie on upubliczniony. - Niezależnie od tego kiedy finalny plan naprawczy zostanie przyjęty, musimy już dzisiaj restrukturyzować spółkę - dodał. Poinformował, że "działania zmierzające do uzdrowienia spółki będą trwały do drugiej połowy 2026 roku".

Zdaniem obecnych władz spółki, fatalna sytuacja finansowa przewoźnika (ok. 5 mld zł na minusie) to efekt m.in. decyzji węglowej rządu Mateusza Morawieckiego, którą zaprzęgnięto PKP Cargo do wożenia węgla w pierwszym roku wojny w Ukrainie. W efekcie firma straciła prywatne zlecenia i część rynku. Pracuje, jak zapewnia Wojewódka, nad odzyskiwaniem klientów. Przełom pod tym względem ma nastąpić w przyszłym roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(73)
WYRÓŻNIONE
Prawda
miesiąc temu
Tusk likwiduje wszystko co się da.... A wy na niego dalej głosujecie....
Kumitsu
miesiąc temu
DB ma wozić polskie wojsko. Paranoja.
antyPO1972
miesiąc temu
Hahahaha!!!!!! PO rzadzi!!! Już to raz przerabialiśmy!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (73)
Olimpia
3 tyg. temu
Ucząc się na profilu Technika usług kosmetycznych w Studium Pracowników Medycznych i Społecznych, masz pewność, że zdobędziesz zawód z przyszłością – rynek pracy potrzebuje dobrych specjalistów.
Pismaker
miesiąc temu
PKP Cargo to prywatna firma z udziałem państwowym około 30 %, reszta to prywatni inwestorzy w większości zagraniczny kapitał, który chce zysku dla siebie przede wszystkim. Jak zwolnią te 4132 osoby to więcej kasy zostanie w skarbonce do podziału. PIS jak Janosik dzielił się z narodem, Peowcy dbają o własne tyłki i interesy zagranicznych banków taka jest różnica w rządzeniu, którą powoli zaczyna odczuwać lud.
Kolejarz
miesiąc temu
Zwalniają szeregowych pracowników. Kto zarobi na ten cały sztab dyrektorów i prezesów którzy zarządzali. Czy to nie powinno być odwrotnie.na co wszędzie dyrektor np w kadrach PKP cargotabor
TOM
miesiąc temu
To jest jakich obłęd,jak taka spółka przynosząca kolosalne dochody pieniężne upada,toż to w głowie się niemieści
Jerzy
miesiąc temu
Komentarze niewygodne znikają,Ale popieram restrukturyzację całym sercem,zwalniać,zwalniać.Usmiechnijcie się.
...
Następna strona