Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Biedronka znowu ma problemy. Chodzi o nieprawidłowe uwidacznianie cen

165
Podziel się:

Prezes UOKiK podtrzymał ubiegłoroczne kary nałożone na tę Biedronkę za nieprawidłowe uwidacznianie cen. W ubiegłym roku kara sięgnęła 115 mln zł. "Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów" - podkreślił Tomasz Chróstny.

Biedronka znowu ma problemy. Chodzi o nieprawidłowe uwidacznianie cen
UOKiK podtrzymuje kary, które nałożył na sieć w związku z nieujawnianiem cen (money.pl, Rafał Parczewski)

- Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wciąż napływają liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia w tym roku aż 10 postępowań przeciwko Jeronimo Martins Polska - informuje portal dlahandlu.pl.

Spółka odwoływała się od nałożonych na nią administracyjnie kar, ale bezskutecznie. Zostały one podtrzymane.

Zobacz także: Paliwo powyżej 6 zł? "To tylko kwestia czasu"

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów.

- Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość – podkreślił Chróstny.

W ubiegłym roku UOKiK nałożył na Biedronkę 115 mln zł kary za nieprawidłowe uwidacznianie cen.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(165)
Zet
2 lata temu
Jest jeszcze gorzej! W Biedronce w Galerii Młociny artykuły z koszyka w cudowny sposób rozmnażają się przy kasie! Wczoraj kupiłam 1 butelkę wina różowego - a na paragonie 2 butelki i kwota policzona podwójnie. Zapłaciłam za 2 butelki, chociaż kupiłam 1! Niestety zauważyłam to już w dom. Zadzwoniłam do BOK z reklamacją. Ciekawe czy się w ogóle zajmą tą sprawą, prawdopodobnie wcale się nie odezwą.
Ona
2 lata temu
Kilka razy dałam się naciąć w Biedronce. Kosmetyki 1+1 gratis. Niestety baner wisiał a promocja była z zeszłego tygodnia ( byl poniedziałek). Jak pokazałam że wisi i wprowadza w błąd, to zdjeli 2. Drugi tańszy 50% taniej. Tu oszustwa nie było ale było to napusane w taki sposób, że wydawało mi się że oba są 50% taniej. 3. 3+3 gratis. Niestety gratisu nie było. Wszystko zapłaciłam 100% ceny. Może znów coś z zeszłego tygodnia ale promocja nie zdjęta? Sa fajne ceny w Biedronce i promocje, ale trzeba być uważnym żeby nie przepłacać.
owca
2 lata temu
Zostałam oszukana w sklepie Biedronka. Na półce za masło pisało 50% taniej, przy kasie zapłaciłam 100% i dostałam paragon niefiskalny VOUCHER , od razu przy kasie nie uznano mojej reklamacji którą chciałam zdać masło. Byłam odpychana i straszono mnie ochroną nie obchodziło mnie załatwić. Kasjerka zamiast mnie załatwić załatwiała następnych klientów,przecież od kasy nie odeszłam. Kazałam wezwać kierowniczkę i tu również zostałam oszukana, niby rozmawiałam z kierowniczką a jak prosiłam o jej numer pracownika to mi napisała Sylwia starszy kasjer.Uważam że Biedronka jak i pracownicy nie powinni tak obchodzić się z klientami.
Owca
2 lata temu
Zostałam oszukana w sklepie Biedronka W Ostrowie Wlkp. Kolejowa 32 A. Na półce za masło pisało 50% taniej, przy kasie zapłaciłam 100% i dostałam paragon niefiskalny VOUCHER , od razu przy kasie nie uznano mojej reklamacji którą chciałam zdać masło. Byłam odpychana i straszono mnie ochroną nie obchodziło mnie załatwić. Kasjerka zamiast mnie załatwić załatwiała następnych klientów,przecież od kasy nie odeszłam. Kazałam wezwać kierowniczkę i tu również zostałam oszukana, niby rozmawiałam z kierowniczką a jak prosiłam o jej numer pracownika to mi napisała Sylwia starszy kasjer.Uważam że Biedronka jak i pracownicy nie powinni tak obchodzić się z klientami.
Szczery
3 lata temu
Biedronka w mojej okolicy też niestety nieprawidłowo uwidacznia ceny. Dziś coś kupowałem, na czytniku cen pisało że 10,49zł a przy nabijaniu przez kasjerkę ponad 13zł - w balona zostałem zrobiony. Tłumaczyłem kasjerce że na czytniku inaczej pokazało, ale dla niej ważniejsze jest to co u niej przy kasie jest pokazane. I przez to musiałem odłożyć jedną rzecz, ale gdyby kosztowało rzeczywiście 10.49zł to nie byłoby problemu. Trzeba to zgłosić, niech się wreszcie ktoś tym zajmie!
...
Następna strona