Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Mikołajewska
|

Dobre teksty znikną z internetu? Radykalne stanowisko IAB

6
Podziel się:

Darmowe i rzetelne informacje znikną z internetu? Tego zdania jest Związek Pracodawców Branży Internetowej. Według IAB Polska wynik poniedziałkowego głosowania dotyczącego ePrivacy w Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego będzie miał negatywne skutki dla biznesu w Polsce.

Głosowanie dotyczące ePrivacy odbyło się 19 października.
Głosowanie dotyczące ePrivacy odbyło się 19 października. (Parlament Europejski)

"IAB Polska wyraża ubolewanie z powodu wyniku dzisiejszego głosowania w wiodącej dla projektu rozporządzenia ePrivacy Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego, podczas którego niewielką większością głosów (bez EPP i ECR) zostało przyjęte sprawozdanie zawierające kompromisowe poprawki do projektu. Doceniamy jednocześnie, że w Komisji znaleźli się posłowie, którzy rozumieją obawy biznesu związane z ePrivacy i zagłosowali przeciwko przyjęciu sprawozdania" - czytamy w komunikacie związku.

Według IAB Parlament Europejski Parlament Europejski chce zmusić internetowych wydawców i dostawców treści do oferowania ich usług za darmo, gdyż dostawca nie będzie mógł użytkownikowi zablokować dostępu do treści, jeżeli ten nie wyrazi zgody na korzystanie z tzw. ciasteczek (z ang. cookies).

Zobacz także: Media istnieją dzięki reklamom. Zobacz wideo:

Związek jest przekonany, że poniedziałkowe głosowanie spowoduje, że dobrej jakości treści w internecie będą dostępne jedynie odpłatnie.

- Internet nie jest alternatywną rzeczywistością rządzącą się odmiennymi rynkowymi prawami i dziwi nas, iż wiodące grupy polityczne w Parlamencie Europejskim tego nie rozumieją. Komisja LIBE wprowadziła do projektu również zmiany, które utrudnią działanie tzw. _ third-party cookies _, co oznacza wzmocnienie pozycji globalnych gigantów kosztem europejskich firm. Prywatność użytkowników internetu jest chroniona przez ogólne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), które będzie stosowane od maja 2018 roku - podaje IAB.

- Nie rozumiemy zasadności tworzenia kolejnych przepisów, które utrudnią użytkownikom dostęp do jakościowych treści - czytamy dalej w komunikacie podpisanym przez Włodzimierza Schmidta, prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
socjalista
8 lat temu
To proste, im trudniejszy dostęp do obiektywnych informacji tym łatwiej sterować społeczeństwem.
Annna
8 lat temu
cookies mnie tylko wkurzają nie chcę śledzenia, podstawianych reklam itp. itd.
designer
8 lat temu
Ciekawe kiedy pazerni prezesi zauważą, że im większą ilością reklam i warunków obwarowują swoje strony, tym więcej mają problemów z utrzymaniem ruchu na stronie. Tak trudno jest załapać, że produkt ma się bronić sam, a nie być wciskany na siłę?