Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Mikołajewska
|

Dobre teksty znikną z internetu? Radykalne stanowisko IAB

5
Podziel się:

Darmowe i rzetelne informacje znikną z internetu? Tego zdania jest Związek Pracodawców Branży Internetowej. Według IAB Polska wynik poniedziałkowego głosowania dotyczącego ePrivacy w Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego będzie miał negatywne skutki dla biznesu w Polsce.

Głosowanie dotyczące ePrivacy odbyło się 19 października.
Głosowanie dotyczące ePrivacy odbyło się 19 października. (Parlament Europejski)

"IAB Polska wyraża ubolewanie z powodu wyniku dzisiejszego głosowania w wiodącej dla projektu rozporządzenia ePrivacy Komisji LIBE Parlamentu Europejskiego, podczas którego niewielką większością głosów (bez EPP i ECR) zostało przyjęte sprawozdanie zawierające kompromisowe poprawki do projektu. Doceniamy jednocześnie, że w Komisji znaleźli się posłowie, którzy rozumieją obawy biznesu związane z ePrivacy i zagłosowali przeciwko przyjęciu sprawozdania" - czytamy w komunikacie związku.

Według IAB Parlament Europejski Parlament Europejski chce zmusić internetowych wydawców i dostawców treści do oferowania ich usług za darmo, gdyż dostawca nie będzie mógł użytkownikowi zablokować dostępu do treści, jeżeli ten nie wyrazi zgody na korzystanie z tzw. ciasteczek (z ang. cookies).

Zobacz także: Media istnieją dzięki reklamom. Zobacz wideo:

Związek jest przekonany, że poniedziałkowe głosowanie spowoduje, że dobrej jakości treści w internecie będą dostępne jedynie odpłatnie.

- Internet nie jest alternatywną rzeczywistością rządzącą się odmiennymi rynkowymi prawami i dziwi nas, iż wiodące grupy polityczne w Parlamencie Europejskim tego nie rozumieją. Komisja LIBE wprowadziła do projektu również zmiany, które utrudnią działanie tzw. _ third-party cookies _, co oznacza wzmocnienie pozycji globalnych gigantów kosztem europejskich firm. Prywatność użytkowników internetu jest chroniona przez ogólne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), które będzie stosowane od maja 2018 roku - podaje IAB.

- Nie rozumiemy zasadności tworzenia kolejnych przepisów, które utrudnią użytkownikom dostęp do jakościowych treści - czytamy dalej w komunikacie podpisanym przez Włodzimierza Schmidta, prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
Fokus
7 lat temu
Zapraszam na: Polski Klub Sceptyków Klimatycznych. Źródło obiektywnej informacji.
designer
7 lat temu
Ciekawe kiedy pazerni prezesi zauważą, że im większą ilością reklam i warunków obwarowują swoje strony, tym więcej mają problemów z utrzymaniem ruchu na stronie. Tak trudno jest załapać, że produkt ma się bronić sam, a nie być wciskany na siłę?
Jasiek
7 lat temu
Wprowadźcie w końcu mikropłatności za prezentowane treści. Dość handlu profilowaniem przez Google, Axciom, Facebook, Microsoft, Gemius, SpóldzielniaDanych, etc. Tak trudno wyzbyć się totalnego śledzenia użytkowników? Zapłacimy proporcjonalnie do wartości prezentowanych materiałów, nie handlując swoją prywatnością.
socjalista
7 lat temu
To proste, im trudniejszy dostęp do obiektywnych informacji tym łatwiej sterować społeczeństwem.
Annna
7 lat temu
cookies mnie tylko wkurzają nie chcę śledzenia, podstawianych reklam itp. itd.