Wirus na drogach. Firmy budowlane testują pracowników na własną rękę. Chorych przybywa

Firmy budujące w Polsce sieć dróg zaostrzają środki bezpieczeństwa. Obawiają się zarówno skutków masowych chorób u swoich pracowników, jak i utraty zleceń.

Pandemia koronawirusa jeszcze nie wyhamował budowy dróg Polsce. Pandemia koronawirusa jeszcze nie wyhamował budowy dróg Polsce.
Źródło zdjęć: © GDDKiA | GDDKIA
oprac.  PRC

Pandemia koronawirusa jeszcze nie wyhamowała budowy dróg Polsce. Ale zacznie to robić - pisze "Rzeczpospolita". Firmy budowlane już informują, że wśród ich pracowników liczba zakażonych jest już wyższa niż dwa tygodnie wcześniej.

Zaostrzają więc procedury sanitarne, aby ograniczać ryzyko. Prace na wolnym powietrzu obarczone są mniejszym ryzykiem, a i tak zespoły są dzielone i pilnuje się obostrzeń.

Ryzyko rośnie w przestrzeniach wspólnych, w kantynach biurach i przy pracach projektowych - wylicza dziennik. Stąd też zwiększanie dystansu i odległości między stanowiskami.

Z większym zagrożeniem muszą się borykać pracujący w drążonych tunelach. Zaostrzane są więc również rygory bezpieczeństwa, np. przy budowie tunelu na trasie S3 pomiędzy Bolkowem i Kamienną Górą, którą realizuje firma PORR.

Rynek Infrastruktury donosi, że praca ma zostać dostosowana do siedmioosobowych zespołów o stałym składzie. Nie będzie dostępu dla przypadkowych osób do stale wentylowanego tunelu z monitorowanym dostępem.

Od krachu po hossę. Pandemia wstrząsnęła rynkami. "Te branże zyskują, nic im nie zaszkodzi"

Jednak robotnicy mają nie tylko razem pracować, ale również wspólnie mieszkać w tymczasowych kontenerach i dojeżdżać do pracy tymi samymi busami.

Jak podkreśla "Rz", coraz więcej firm testuje swoich pracowników na własną rękę. Wszystko po to, aby ograniczyć ryzyko, że wirus rozłoży ich zespoły i sparaliżuje pracę przy realizacji kontraktów.

W komunikacie prasowym GDDKiA zapewnia, że wykonawcy realizują kontrakty przy dostosowaniu się do wytycznych sanitarnych.

- Nie zamrażamy inwestycji i naszych planów. Firmy realizujące nasze zlecenia budują swoją stabilność ekonomiczną i kadrową. To nie tylko firmy budowlane. Nasze inwestycje to całe ciągi dostaw, tysiące miejsc pracy i setki podwykonawców, dostawców i usługodawców - zapewnia Tomasz Żuchowski, p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.

Z kolei w obawie przed brakiem zleceń wykonawcy mocno obniżają ceny w ofertach przetargowych - zaznacza dziennik.

Wybrane dla Ciebie
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze może liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze może liczyć
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE