Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Wojciech Grzesiak
|
Płatna współpraca z Coca-Cola HBC Polska.

Włoska pasja w polskich filiżankach. Do portfolio Coca-Cola HBC Polska dołącza marka Caffè Vergnano

Podziel się:

Polacy, podobnie jak Włosi, kochają dobre jedzenie i napoje, najlepiej spożywane w gronie rodziny i przyjaciół. Ważna jest też dla nas tradycja i odrobina luksusu, wiara w moc małych codziennych przyjemności. W to wszystko idealnie wpisuje się Caffè Vergnano, najstarsza włoska palarnia kawy, która przy udziale Coca-Cola HBC zamierza podbić polski rynek.

Włoska pasja w polskich filiżankach. Do portfolio Coca-Cola HBC Polska dołącza marka Caffè Vergnano
Caffè Vergnano to najstarsza palarnia kawy we Włoszech. (materiały partnera)

65 proc. Polaków wypija średnio od 1 do 2 filiżanek kawy dziennie – wynika z badań Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat z 2022 r. Co więcej, ponad połowa ankietowanych sięga po czarne złoto poza domem (w ciągu ostatnich trzech lat odsetek ten urósł o 12 proc.). Rynek kawy w naszym kraju jest wart ok. 7 mld zł. Co ciekawe, rosną wymagania względem tego naparu, co przejawia się w tym, że coraz chętniej sięgamy po wyroby premium. Do takich zalicza się słynna Caffè Vergnano.

– Realizując naszą strategię 24/7, trzy lata temu wprowadziliśmy do oferty kawę, i to był strzał w dziesiątkę. Polska jest dziś najsilniejszym rynkiem w tej kategorii w całej grupie Coca-Cola HBC. Na tym nie poprzestajemy i robimy kolejny ekscytujący krok – strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano – wyjaśnia Ruža Tomić Fontana, dyrektor generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Najlepsza kawa bez kompromisów

Caffè Vergnano powstała w 1882 r. To wtedy Domenico Vergnano otworzył sklep spożywczy, w którym zgłębiał sekrety tworzenia, palenia i sprzedaży mieszanek kawy. Te są przekazywane z pokolenia na pokolenie – w tej chwili firmą kieruje już czwarta generacja rodziny Vergnano.

Dzięki strategicznemu partnerstwu z Coca-Cola HBC założona u podnóża wzgórz Turynu palarnia z trwającą nieprzerwanie od ponad 140 lat historią, może dzielić się swoją kawą z coraz większą liczbą konsumentów – teraz także w Polsce.

Sam również mogłem jej spróbować, pijąc na warszawskiej Pradze-Północ genialne cappuccino zaserwowane podczas śniadania prasowego. Dzięki warsztatom poznałem też różne twarze espresso, co zdecydowanie przybliżyło mnie do bycia bardziej świadomym kawoszem.

– Cieszę się, że Caffè Vergnano stało się częścią portfolio Coca-Cola HBC w Polsce – rynku z ogromnym potencjałem na mapie biznesu kawy. Jestem przekonana, że dzięki wsparciu tak silnego zespołu, osiągniemy świetne wyniki. Bardzo dziękuję za zaangażowanie i pracę już włożoną w rozwój naszej marki. Tak ważne kroki biznesowe mają dla mnie i naszej rodziny ogromne znaczenie – mówi Carolina Vergnano, prezeska Caffè Vergnano.  

Portret polskiego kawosza

Caffè Vergnano to produkt klasy premium i Coca-Cola HBC chce się rozwijać również w tym segmencie. Dystrybucja rozpocznie się od rynku HoReCa (ok. 42 proc. osób pijących kawę poza domem robi to w kawiarniach), a następnie oferta marki zostanie rozszerzona o rozwiązania dla biznesu oraz artykuły z segmentu kaw dla domu.

– Mamy do czynienia z kategorią, która jest warta ok. 7 mld zł, z czego ok. 3 mld zł to wartość kawy spożywanej przez Polaków poza domem. Konsumenci są zaangażowani w picie kawy – to jest trend, który się mocno w naszym kraju rozwija. Coraz ważniejsza jest jakość, a także atmosfera i towarzystwo, w którym tę kawę pijemy. Jest to napój, który coraz częściej kojarzy się z przyjemnością i przeżywaniem miłych chwil w gronie przyjaciół. Obecnie ponad połowa konsumentów deklaruje, że pije kawę poza domem – zauważa Michał Proszewski, dyrektor kategorii kaw Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Polacy pragną dolce vita

Coca-Cola HBC zyskała status strategicznego partnera Caffè Vergnano. Podczas spotkania w Warszawie Ruža Tomić Fontana, dyrektor generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, opowiedziała mi o tym, dlaczego zdecydowano się na dołączenie tej marki do portfolio firmy.

– Rynek kawy jest w Polsce ogromny ze względu na wolumen i wartość. Widzimy tendencję wzrostową w kategorii premium, która wynika przede wszystkim z tego, że klienci oczekują nowych doświadczeń i najlepszej jakości. Wzrost zainteresowania dobrą kawą w dużej części ma związek z celebrowaniem czasu poza domem. To mój pierwszy kontakt z polskim rynkiem, ale widzę, że w tym względzie Polacy mają podobne do południowoeuropejskich zwyczaje. Kiedy jest ładna i słoneczna pogoda, coraz chętniej wychodzą na zewnątrz i spędzają czas z rodziną i przyjaciółmi. Choć na tle innych krajów wyróżnia ich szczególne zamiłowanie do cappuccino czy latte. Widzimy też, że picie kawy staje się jednym z coraz bardziej istotnych elementów dnia. Konsumenci, nawet mimo trudniejszej sytuacji gospodarczej, sięgają po drobne luksusy. Nie planują dużych wydatków, ale jednocześnie lubią sprawiać sobie chwile przyjemności. Jedną z nich jest właśnie dobra kawa – przyznaje Ruža Tomić Fontana.

Caffè Vergnano nie jest pierwszą kawową marką w portfolio Coca-Cola HBC. W 2020 r. Coca-Cola HBC z powodzeniem rozpoczęła dystrybucję kawy w wersji do domu, a także rozwiązań kawowych dla biznesu – szybko okazało się, że Polska jest rynkiem o ogromnym potencjale w tym segmencie. Jaka jest strategia firmy i skąd partnerstwo z Caffè Vergnano?

– Caffè Vergnano to marka premium, z którą w pierwszym kroku stawiamy na doświadczanie poza domem. Jako miłośniczka kawy jestem pod wrażeniem tradycji i wartości, które rodzina Vergnano kultywuje od ponad 140 lat, a które są tożsame z tym, co ważne dla Coca-Cola HBC. To wysoka jakość produktów, zrównoważony rozwój biznesu, a przede wszystkim nasz wspólny, sekretny składnik: ludzie – wspieranie społeczności i zapewnianie równych szans wszystkim. Jestem przekonana, że to piękny początek wyjątkowego partnerstwa na lata – mówi Ruža Tomić Fontana.

Oferta Caffè Vergnano w Polsce to ponad 10 propozycji kaw premium od 100-procentowej arabiki po mieszanki z robustą. Wśród nich są Linia 1882 oraz produkty linii Classic: owocowe Mille i Espresso Dolce '900, pełne smaku Espresso Crema '800, intensywne i kremowe Espresso Ricco '700 oraz Espresso Classico '600, a także delikatny i bezkofeinowy wariant Decaffeinated.

Płatna współpraca z Coca-Cola HBC Polska.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl