Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
Materiał powstał przy współpracy z Żabką

Zaopiekuj się wirtualną żabą. To pierwsza taka gra w Europie

Podziel się:

Żappka jest jedną z najchętniej instalowanych aplikacji na smartfonach Polaków. A już wkrótce użytkowników przywita w niej Żabu, czyli wirtualny płaz, który tylko czeka, aby się nim zaopiekować. Poznajcie nową funkcję w aplikacji – łatwą w obsłudze grę mobilną.

Zaopiekuj się wirtualną żabą. To pierwsza taka gra w Europie
(materiały partnera)

Aplikacja Żabki, która powstała cztery lata temu, szybko podbiła serca konsumentów. Dziś regularnie korzysta z niej 6 mln stałych bywalców najpopularniejszej w Polsce sieci sklepów modern convenience, a łącznie odnotowano już ponad 10 mln jej pobrań.

Twórcy Żappki od początku starają się zaskakiwać kolejnymi atrakcyjnymi funkcjami i cyfrowymi możliwościami, ułatwiającymi życie konsumentów. Już wkrótce użytkownicy otrzymają wyjątkową opcję rozrywki. Żabka, ze znaną sobie przebojowością, wkroczyła na rynek gier mobilnych i w aplikacji Żappka stworzyła postać wirtualnej żaby o imieniu Żabu.

Przedpremierowa wersja gry trafi do 9 tys. użytkowników, którzy do 30 grudnia br. (lub do wyczerpania miejsc) zapiszą się na jej testy. Próby mają umożliwić twórcom zdobycie pełnej wiedzy o oczekiwaniach miłośników mobilnej rozrywki. Zebrane w ten sposób informacje wyznaczą kierunki zastosowanych w grze modyfikacji. Finalna wersja Żabu ma zostać udostępniona wszystkim użytkownikom aplikacji w 2023 r.

Branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Wartość globalnego rynku gier mobilnych stale rośnie i szacuje się, że w 2022 r. osiągnie poziom 196,8 mld dolarów. Wierzymy, że Żabu będzie hitem zarówno wśród starszych, jak i młodszych fanów gier. Dostarczy naszym klientom rozrywki, a przy okazji będzie też nowoczesnym narzędziem komunikacji naszej oferty – zwraca uwagę Dino Metaxas, head of digital acceleration w Żabka Polska.

Zaopiekuj się swoim Żabu

Bohaterem gry jest Żabu. To wykonana w animacji 3D postać zielonego płaza, który reaguje na zachowania klienta. Wirtualna żaba ma ok. 4 cm wzrostu – i jak opisują twórcy – uwielbia jabłka oraz częste kąpiele. Żabu rozwija się i zdobywa kolejne poziomy gry w zależności od dokonywanych przez gracza zakupów, także tych realizowanych dzięki zebranym na koncie punktom lojalnościowym – żappsom. Co ciekawe, użytkownicy będą mieli możliwość personalizowania swojej postaci Żabu poprzez zakup różnego rodzaju akcesoriów.

Gra polega na hodowli i regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. Aby ukończyć rozgrywkę, należy przejść 100 poziomów. Robiąc zakupy w sklepach sieci, gracze otrzymają dodatkowe punkty – za każdą wydaną złotówkę – 5 much, które są ulubionym przysmakiem Żabu i gwarantują mu przeżycie. Po osiągnięciu kolejnych poziomów na graczy czekają skrzynki z nagrodami tj. darmowe żappsy, produkty czy zniżki na zakupy. Uczestnicy, którzy ukończą grę, otrzymają niespodziankę.

Za koncepcję kreatywną i współtworzenie gry odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Z ekscytacją realizujemy projekty łączące komunikację, biznes i technologię, dlatego wierzymy w ekspansję świata Żabu. Nie jest to tylko mobilna gra, ale nowatorskie rozwiązanie biznesowe, które wypracowaliśmy wspólnie z klientem. Kreatywna część gry – postać i jej charakter, nazwa, język, mechanika, scenariusze – jest przemyślana i zaprojektowana w zgodzie z ideą Żappki – podkreśla Jacek Karolak, Business Director 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Rynek gier mobilnych stale rośnie

Zanim lider segmentu modern convenience w Polsce zdecydował się wejść do świata gier mobilnych, przeprowadził badania wśród użytkowników Żappki, w których zapytał ich, jakie kolejne funkcje będą dla nich najbardziej atrakcyjne. Aż 85 proc. klientów opowiedziało się właśnie za wdrożeniem gry. Użytkownicy aplikacji zdecydowaną większością głosów (80 proc.) wybrali także imię dla głównego bohatera.

Dla Żabki świat gamingu na smartfonie ma być kolejną platformą, dzięki której sieć chce dotrzeć do jeszcze większej grupy konsumentów. Jak wynika z analiz agencji Spicy Mobile, w 2023 r. na świecie będzie ponad 3 mld użytkowników gier.

Badania IQS wskazują, że w Polsce graczami częściej są mężczyźni (53 proc). Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie rynek gier mobilnych, to w tym segmencie zdecydowanie przeważają już kobiety (61 proc.). Polacy rocznie przeznaczają na zakup gier 2,4 mld zł. To zdecydowanie więcej niż wydajemy na książki, kino czy serwisy VOD.

Żappkę można bezpłatnie pobrać ze sklepów mobilnych Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Więcej informacji można znaleźć na stronie Żabki.

Materiał powstał przy współpracy z Żabką

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera