Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Budka przejmie nadzór nad Izerą. "Projekt to jedno z wielu kłamstw Morawieckiego"

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
61
Podziel się:

Ten projekt to jedno z wielu kłamstw Mateusza Morawieckiego - powiedział Borys Budka, minister aktywów państwowych, pytany o fabrykę samochodów elektrycznych Izera i projekt budowy polskiego auta elektrycznego.

Budka przejmie nadzór nad Izerą. "Projekt to jedno z wielu kłamstw Morawieckiego"
Pierwotny projekt Izery. Państwowa spółka ma budować auta elektryczne w Jaworznie (Izera)

Nadzór nad projektem budowy aut elektrycznych Izera ma zostać przeniesiony do Ministerstwa Aktywów Państwowych. O jego dalsze losy był pytany minister Borys Budka.

- Ten projekt to, niestety, jedno z wielu kłamstw Mateusza Morawieckiego. O ile pamiętam, milion aut elektrycznych miał jeździć już dawno. Poza tym, że wycięto dziesiątki drzew, [na terenie przyszłej fabryki - red.] nic się tam nie działo - stwierdził Borys Budka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Miliona elektryków na drogach nie ma. "Musimy zmienić priorytety"

Obietnica miliona aut elektrycznych Morawieckiego

Nawiązał do pamiętnych słów Mateusza Morawieckiego z 2017 r. Zapowiedział wówczas, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździć milion aut elektrycznych. Według ostatniego Licznika Elektromobilności PSPA i PZPM z końca stycznia 2024 r. dotychczas zarejestrowano łącznie 52 tys. 356 samochodów osobowych z napędem w pełni elektrycznym i niemal drugie tyle hybryd plug-in.

- Tak się kończą plany, które znajdują się tylko w slajdach, czego przykładem był Mateusz Morawiecki. Oprócz szumnych planów nic nie zrealizowano. Będziemy się starali uratować ten teren dla inwestycji - dodał Borys Budka.

Fabryka samochodów Izera ma powstać na terenie Jaworzna. Spółka w drodze przetargu we wrześniu 2023 r. pozyskała teren pod jej budowę za 128 mln zł. Koszt budowy zakładu oszacowano na 6 mld zł.

- Są inwestorzy, którzy chcą wejść w projekt elektromobilności i jest szansa, że on w tę stronę pójdzie. Postaramy się, by tamto miejsce zyskało nowy model biznesowy - zadeklarował minister aktywów państwowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(61)
Marsylia
2 miesiące temu
Ktoś mi powie gdzie mogę naładować swoją Izerę?
gad
2 miesiące temu
- Ten projekt to, niestety, jedno z wielu kłamstw Mateusza Morawieckiego. O ile pamiętam, milion aut elektrycznych miał jeździć już dawno. Poza tym, że wycięto dziesiątki drzew, [na terenie przyszłej fabryki - red.] nic się tam nie działo - stwierdził Borys Budka. W tym przypadku kłamie ( zresztą jak zawsze) Budka. Projekt był przygotowany a środki miały być zabezpieczone z KPO których Morawiecki nigdy dzięki takim szują jak Budka by nie dostał. Dlatego inwestycja nie doszła do skutku.
Gość Darek
2 miesiące temu
Ej przecież Morawiec jak przetrzeźwiał to zrobił poprawkę czyli 600.000 do 2030 czekamy cierpliwie na tą Chińską potęgę w europie nazwaną roboczo Izero!!!
Hhhaha
2 miesiące temu
Tylko niemieckie drogie wieswageny
kolo
2 miesiące temu
A dejta już spokój z tą mizerą! Niemcy obudzili się z ręką w nocniku i zmniejszają produkcję, bo autka na baterie bardzo marnie się sprzedają. Nikt, kto ma odrobinę oleju w głowie takiego pojazdu sobie nie kupi, gdyż po kilku latach i degradacji akumulatora ten cud techniki nadaje się tylko na szrot, bo wymiana akumulatora kosztuje kilkadziesiąt tysięcy i jest nieopłacalna! O wycieczkach szlakami ładowarek i przymusowym zwiedzaniu miasteczek podczas ładowania nie wspomnę. Kto ma na to czas? Ekologiczne to te pojazdy też nie są. Związków litu w atmosferze mamy coraz więcej bo było już sporo pożarów a utylizacja akumulatorów to też koszmar. Z resztą, to prąd niby skąd do tych autek się bierze? Odpowiem, głównie z węgla którym zasilane są nasze elektrownie. Prądu też brakuje, to tak na marginesie a dodajmy jeszcze do tego dyrektywę Unijną o pompach ciepła. Taa, jasne, zbudujcie zakład inwestując w to ogromne pieniądze. Później zatrudnijcie ludzi, których z resztą szybko zwolnicie, bo nie trudno przewidzieć że efekt będzie ten sam co u naszych zachodnich sąsiadów.
...
Następna strona