Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

GDDKiA: Jest umowa na dokończenie drogi S3 po Salini

4
Podziel się:

Konsorcjum Mota-Engil Central Europe oraz dwóch spółek z grupy CRH - Masfalt i Drogomex - dokończy budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. To ostatni brakujący odcinek S3 pomiędzy Bolkowem w woj. dolnośląskim a Szczecinem w woj. zachodniopomorskim. Jego pierwotnym wykonawcą było konsorcjum włoskiego Salini.

Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (GDDKiA, GDDKiA)
bELAuOaJ

Dziś podpisaliśmy umowę na zakończenie robót na odcinku drogi ekspresowej S3od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. To ostatni brakujący odcinek S3 pomiędzy Bolkowem w województwie dolnośląskim a Szczecinem w województwie zachodniopomorskim – informuje dolnośląska GDDKiA.

Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 r. Prace na odcinku o długości ok. 14,4 km zrealizuje konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe (lider), Masfalt oraz Drogomex (partnerzy). Wartość umowy to ok. 228,4 mln zł.

bELAuOaL

Nieudana współpraca

GDDKiA przypomina w komunikacie, dlaczego zadecydowała o zakończeniu współpracy z poprzednim wykonawcą. "Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego wykonawcy do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, w oparciu o twarde dane podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą drogi ekspresowej S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ" - czytamy.

Zobacz także: Obejrzyj: Kara za prędkość. "Mandaty muszą zdrożeć. Konieczna też edukacja i przebudowa dróg"

Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakt niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów – to kolejne zarzuty GDDKiA.

bELAuOaR

W związku z powyższym Dyrekcja naliczyła dotychczasowemu wykonawcy kary umowne w wysokości blisko 84,5 mln zł za przekroczenie czasu na zakończenie robót z jego winy. Dodatkowo rozważa obciążenie go dalszymi karami umownymi, w tym w szczególności karą za odstąpienie od części robót (15 proc. wartości niezakończonych robót). Na dzień złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy wartość przedmiotowej kary została oszacowana na kwotę ponad 20,5 mln zł. Dokładna kwota będzie znana po zakończeniu procedury rozliczenia robót. Od gwaranta otrzymaliśmy wypłatę z gwarancji należytego wykonania umowy w kwocie ponad 56 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bELAuObm
KOMENTARZE
(4)
S3
2 lata temu
1 rok z okładem na dokończenie inwestycji przygotowanej w 70% To jakiś absurd.
jaruda
2 lata temu
A Salini 2 lata temu chciało tylko 30 mln dopłaty za ten odcinek z tytułu wzrostu cen i już byśmy jeździli.
bolkowianin
2 lata temu
Autorka albo jest zupełną ignorantką albo pisze nie panując nad własnym mózgiem. Zarówno Lubin jak i Bolków jest na Dolnym Śląsku. S 3 miała połączyć Szczecin z drogą czeską, która jest doprowadzona do miasta granicznego w Polsce czyli Lubawki. Ma to być trasa łącząca północ z południem Europy. Autorka z wypiekami na twarzy zauważyła, że nie dokończono trasy między Kazimierzowem a Lubinem ale już nie zauważyła, że brak jest nadal ponad trzydzieści kilometrów S 3 między Bolkowem a Lubawką a właściwie między Sadami Górnymi bo S 3 przez Bolków nie przechodzi. A właśnie ta resztka jest problemem bo musi przejść przez góry, wprawdzie niższe niż Tatry ale wystarczające by zimą TIRom uniemożliwić jazdę.
bELAuObn
romano
2 lata temu
Nareszcie. Codziennie pokonuję ten odcinek do pracy. Dramat...