Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

GDDKiA: Jest umowa na dokończenie drogi S3 po Salini

4
Podziel się:

Konsorcjum Mota-Engil Central Europe oraz dwóch spółek z grupy CRH - Masfalt i Drogomex - dokończy budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. To ostatni brakujący odcinek S3 pomiędzy Bolkowem w woj. dolnośląskim a Szczecinem w woj. zachodniopomorskim. Jego pierwotnym wykonawcą było konsorcjum włoskiego Salini.

Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (GDDKiA, GDDKiA)

Dziś podpisaliśmy umowę na zakończenie robót na odcinku drogi ekspresowej S3od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. To ostatni brakujący odcinek S3 pomiędzy Bolkowem w województwie dolnośląskim a Szczecinem w województwie zachodniopomorskim – informuje dolnośląska GDDKiA.

Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 r. Prace na odcinku o długości ok. 14,4 km zrealizuje konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe (lider), Masfalt oraz Drogomex (partnerzy). Wartość umowy to ok. 228,4 mln zł.

Nieudana współpraca

GDDKiA przypomina w komunikacie, dlaczego zadecydowała o zakończeniu współpracy z poprzednim wykonawcą. "Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego wykonawcy do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, w oparciu o twarde dane podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą drogi ekspresowej S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ" - czytamy.

Zobacz także: Obejrzyj: Kara za prędkość. "Mandaty muszą zdrożeć. Konieczna też edukacja i przebudowa dróg"

Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakt niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów – to kolejne zarzuty GDDKiA.

W związku z powyższym Dyrekcja naliczyła dotychczasowemu wykonawcy kary umowne w wysokości blisko 84,5 mln zł za przekroczenie czasu na zakończenie robót z jego winy. Dodatkowo rozważa obciążenie go dalszymi karami umownymi, w tym w szczególności karą za odstąpienie od części robót (15 proc. wartości niezakończonych robót). Na dzień złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy wartość przedmiotowej kary została oszacowana na kwotę ponad 20,5 mln zł. Dokładna kwota będzie znana po zakończeniu procedury rozliczenia robót. Od gwaranta otrzymaliśmy wypłatę z gwarancji należytego wykonania umowy w kwocie ponad 56 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
S3
4 lata temu
1 rok z okładem na dokończenie inwestycji przygotowanej w 70% To jakiś absurd.
jaruda
4 lata temu
A Salini 2 lata temu chciało tylko 30 mln dopłaty za ten odcinek z tytułu wzrostu cen i już byśmy jeździli.
bolkowianin
4 lata temu
Autorka albo jest zupełną ignorantką albo pisze nie panując nad własnym mózgiem. Zarówno Lubin jak i Bolków jest na Dolnym Śląsku. S 3 miała połączyć Szczecin z drogą czeską, która jest doprowadzona do miasta granicznego w Polsce czyli Lubawki. Ma to być trasa łącząca północ z południem Europy. Autorka z wypiekami na twarzy zauważyła, że nie dokończono trasy między Kazimierzowem a Lubinem ale już nie zauważyła, że brak jest nadal ponad trzydzieści kilometrów S 3 między Bolkowem a Lubawką a właściwie między Sadami Górnymi bo S 3 przez Bolków nie przechodzi. A właśnie ta resztka jest problemem bo musi przejść przez góry, wprawdzie niższe niż Tatry ale wystarczające by zimą TIRom uniemożliwić jazdę.
romano
4 lata temu
Nareszcie. Codziennie pokonuję ten odcinek do pracy. Dramat...