Impact'21. PFR szkoli polski biznes
Budowanie nowoczesnego biznesu to przede wszystkim cyfryzacja, innowacyjne rozwiązania i transformacja energetyczna prowadząca do zeroemisyjności. Niestety wielu polskich przedsiębiorców nie ma pomysłu jak się zmieniać, by nadążać za panującymi trendami. Polski Fundusz Rozwoju wychodząc im naprzeciw przygotował profesjonalny, bezpłatny kurs online "Przedsiębiorstwo gotowe na przyszłość".
Kurs stworzony przez PFR jest kompendium wiedzy dedykowanym kadrom zarządzającym odpowiedzialnym za budowę konkurencyjności przedsiębiorstwa i skuteczne adaptowanie go do biznesowych realiów przyszłości.
Nowoczesne, pięciogodzinne szkolenie online składa się z 12 nagrań, w ramach których każdy uczestnik może zapoznać się z narzędziami i praktycznymi wskazówkami, jak zmieniać firmę w trzech najważniejszych obszarach: cyfryzacji, innowacjach i transformacji energetycznej.
Kurs podzielono na pięć modułów, w ramach których eksperci analizują wyzwania, z jakimi na przestrzeni najbliższych kilkunastu lat będą musiały zmierzyć się przedsiębiorstwa.
Cel? Aktualizacja wiedzy o najnowszych kierunkach rozwoju gospodarki oraz przekazanie cennych porad, jak usprawniać procesy, jakie wykorzystywać narzędzia i jak przekonać do zmian zarząd firmy. Kurs skierowany jest do pracowników działów rozwoju innowacji, biur strategii, business development, IT, administracji oraz działów marketingu i public relations.
Pomysł przygotowania specjalistycznego kursu to efekt wyników przeprowadzonego przez PFR Badania Dojrzałości Innowacyjnej Dużych Firm, którego celem była ocena poziomu cyfryzacji, gotowości do transformacji energetycznej oraz rozwoju innowacji. Z dotychczasowych badań wynika jednoznacznie, że polskie firmy nie są gotowe na innowacje.
W latach 2017-2019 zaledwie 30% firm działających w Polsce wprowadziło przynajmniej jedną innowację, z czego połowa z nich to były duże przedsiębiorstwa.. W obszarze cyfryzacji polska gospodarka wykorzystuje w tej chwili zaledwie 8% potencjału cyfrowego.
Badanie PFR przeprowadzono na próbie 80 dużych polskich firm a wyniki potwierdzają dotychczasowe wnioski: jest bardzo dużo do zrobienia, ale żeby firma mogła tworzyć innowacje, sama musi być innowacyjna.
Większość z badanych firm to firmy tradycyjnie (54%) lub aktywne innowacyjnie (42%) a więc takie, które podejmują już pierwsze działania mające na celu wprowadzanie innowacji na rynek, cyfryzację lub transformację energetyczną. W ostatnich latach przynajmniej jedną innowacje wdrożyła ok. 1/4 badanych przedsiębiorstw. Około 1/3 organizacji już posiada i wdraża strategię innowacji.
Najniższa dojrzałość firm, występuje w obszarze "cyfryzacja". Tutaj zaledwie co 5 firma podejmuje działania nakierowane na wykorzystanie nowych technologii w swojej działalności. A co z transformacją energetyczną?
Zdecydowana większość firm nie zarządza energią w sposób usystematyzowany. Ponad połowa firm planuje inwestycje w OZE, a 3/4 inwestuje w poprawę efektywności energetycznej. Dla większości z tych firm plany te nie są traktowane priorytetowo.
Rok 2021 to idealny moment na transformację cyfrową i energetyczną przedsiębiorstwa. Z jednej strony przedsiębiorcy są bogaci w doświadczenia z pandemii, które są akceleratorem cyfryzacji oraz zmian dotychczasowych wzorców pracy. Z drugiej strony jest to rok audytów energetycznych w dużych przedsiębiorstwach a taki audyt może być pierwszym krokiem w kierunku tworzenia przedsiębiorstwa neutralnego klimatycznie.
Każdy uczestnik kursu otrzymuje certyfikat PFR potwierdzający wzięcie udziału w kursie. To cenna informacja dla pracodawcy, który wie, że jego pracownik chce się rozwijać i budować swoją pozycję zawodową w biznesie XXI wieku.