Moda w czasach epidemii. Polska marka stawia na kolekcję dla pracujących w domu

Pandemia sprawiła, że coraz częściej zamiast w biurach, pracujemy zdalnie. - To jednak nie znaczy, że nie chcemy dobrze wyglądać - mówi szefowa polskiej marki modowej DeeZee. I mówi, że nadszedł czas "domowej elegancji".

Szefowa DeeZee uważa, że klientki będą stawiać na komfortową elegancjęSzefowa DeeZee uważa, że klientki będą stawiać na komfortową elegancję
Źródło zdjęć: © DeeZee | DeeZee
Mateusz Madejski

Pracownicy firmy DeeZee, podobnie jak tysięcy innych polskich firm, pracują obecnie głównie zdalnie. Dla firmy i jej prezes, Dominiki Żak, było to podwójne wyzwanie.

Po pierwsze, samemu trzeba było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, gdzie dom jest jednocześnie biurem. A po drugie - trzeba było znaleźć odpowiedź na nowe potrzeby klientek. Które też zaczęły pracować zdalnie.

Pracownicy DeeZee, łącząc się ze sobą, mają włączone kamerki. I jak zapewnia Dominika Żak, wszyscy starają się wyglądać elegancko. - My po prostu chcemy dobrze wyglądać, także kiedy pracujemy zdalnie - mówi w rozmowie z money.pl.

Dostają wysokie pensje, ale cena, jaką sami płacą, też jest duża

"Na nowe czasy"

DeeZee jest na rynku obuwia już 15 lat. Teraz wchodzi również na rynek odzieży damskiej. Pierwsza kolekcja ma być skrojona na potrzeby czasów. - Zaczniemy sprzedaż ubrań kolekcją "home". Szacujemy, że ten trend będzie rosnąć - mówi.

Jak dodaje, wejście na rynek ubrań było planowane do dawna - ale pandemia przyspieszyła ostateczną decyzję.

- Pewnie jeszcze chwilę zdalnie popracujemy - przewiduje Dominika Żak. I uważa, że kobiety potrzebują teraz nowych zestawów, które będą się dobrze prezentować na spotkaniach zdalnych czy na telekonferencjach. - Kolekcja "home" to na przykład swetry, komplety dzianinowe. Kobieta będzie w nich elegancko, ale też atrakcyjnie wyglądać - opowiada.

Dominika Żak ma nadzieję, że z czasem jej firma będzie sprzedawać więcej ubrań niż butów. - Nawet dwa razy więcej - precyzuje. Jednak zapewnia, że obuwie zawsze będzie stanowiło dla firmy istotny rynek. A i on się bardzo zmienia w czasie pandemii.

- Do tej pory sprzedawały się obcasy, teraz coraz częściej klientki wybierają wygodniejsze, swobodniejsze buty, na niższych obcasach. Odpowiadamy na to zwiększając wybór tego asortymentu - mówi w rozmowie z money.pl.

- Klientki wybierają wygodniejsze buty, ale ciągle są to buty modowe – takie, w których kobieta się wyróżnia, zwraca na siebie uwagę - zaznacza Dominika Żak. - Nasza klientka, nawet siedząc w domu czy pracując z domu, po prostu chce wyglądać modnie - mówi.

I dodaje, że o tym świadczą też wyniki jej firmy. W kwietniu, podczas pierwszej fali, DeeZee pobiło rekord swojej sprzedaży. We wrześniu, na początku drugiej, udało się ten rekord pobić. Choć zdaniem szefowej DeeZee to rezultat tego, że firma zawsze stawiała na e-commerce, a w czasach zamykanych sklepów ta strategia zaprocentowała.

Elegancja tak, krawat - niekoniecznie

Jak opowiada Dominika Żak, zasada włączonych kamerek obowiązuje nie tylko w DeeZee, ale w całej Grupie CCC, do której należy firma.

- Moi współpracownicy, mężczyźni, zwykle nie noszą krawatów podczas spotkań zdalnych. Zawsze są jednak modni i eleganccy, ale w wersji casual - opowiada.

Światowe marki z branży modowej od wielu miesięcy próbują przystosować się do nowej rzeczywistości, w której klienci coraz rzadziej pracują z biur.

Kilka tygodni temu kanadyjska luksusowa marka Henri Vézina zaprezentowała swoją nową kampanię reklamową pod hasłem "The Work from Home Collection". Modele mają na sobie eleganckie górne części garderoby - garnitury, krawaty, dodatki. "Dolna" część ubioru jest jednak zupełnie swobodna - to już tylko szorty, a na nogach - klapki.

Kolekcja kanadyjskiej firmy dla pracujących z domu
Reklama kanadyjskiej kolekcji dla pracujących z domu © Henri Vézina | Henri Vézina

Branża nie jest pewna, czy właśnie tak będzie wyglądała przyszłość mody. Pewne zmiany są jednak zapewne nieodwracalne. - Nawet jak wrócimy do tej "nowej normalności", to klientkom trudno będzie przestawić się na przykład na wysokie obcasy - mówi Dominika Żak.

O "sneakeryzacji" rynku obuwniczego mówił w rozmowie z money.pl również Marcin Czyczerski, prezes CCC. - Częściej wybieramy obuwie casualowe, sportowe, po prostu wygodne. Wynika to z tego, że mniej chodzimy do biur, ale też z tego, że zwyczajnie szukamy komfortu - opowiadał.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"