Odszkodowania dla rodzin ofiar katastrofy samolotu Air India. Podali kwotę

W katastrofie samolotu linii Air India zginęło 241 z 242 osób na pokładzie Boeinga 787-8 Dreamliner. Bilans ofiar jest znacznie większy, bo zginęło również kilkadziesiąt osób na ziemi. Tata Group, właściciel przewoźnika, już zapowiedział wypłatę odszkodowań dla rodzin ofiar.

Szczątki Boeinga 787-8 Dreamliner linii Air IndiaSzczątki Boeinga 787-8 Dreamliner linii Air India na miejscu katastrofy
Źródło zdjęć: © Getty Images | Nicolas Economou NurPhoto, Ritesh Shukla
Marcin Walków

Boeing 787-8 Dreamliner linii Air India rozbił się chwilę po starcie z lotniska w Ahmadabadzie na zachodzie Indii. Samolot wykonywał rejs AI 171 do Londynu-Gatwick. Maszyna runęła na zabudowania mieszkalne, w tym hostel dla lekarzy. Według doniesień miejscowej policji, ocalała tylko jedna osoba z pokładu samolotu. Wraz z ofiarami na ziemi, zginęło ponad 290 osób.

Tata Group, większościowy udziałowiec Air India, już zapowiedział wypłatę pomocy finansowej dla rodzin ofiar. "Tata Group przekaże ₹1 crore rodzinom każdej osoby, która straciła życie w tej tragedii" - czytamy w komunikacie opublikowanym na platformie X.

Oznacza to, że na każdą z ofiar właściciel Air India przeznaczy kwotę około 430 tys. zł. "Pokryjemy również koszty leczenia osób rannych i zapewnimy im wszelką niezbędną opiekę i wsparcie. Ponadto udzielimy wsparcia w rozbudowie hostelu BJ Medica" - dodano.

Air India znowu w rękach Tata Group

Przypomnijmy, że pod marką Air India przewoźnik działa od 2007 r., ale jego korzenie sięgają początku lat 30. XX wieku. W 1932 r. powstało przedsiębiorstwo Tata Airlines, założone przez J.R.D. Tata ze słynnego rodu przedsiębiorców. W 1953 r. spółka została znacjonalizowana przez władze, co zapoczątkowało wiele lat problemów z działalnością operacyjną, rozwojem spółki i traceniem pieniędzy. Dopiero w 2022 r. za kwotę 2,4 mld dol. Air India zostały odkupione przez konglomerat Tata Group, a historia zatoczyła koło.

Obecnie 74,9 proc. akcji Air India znajduje się w rękach konglomeratu Tata Group, pozostałe 25,1 proc. należy do Singapore Airlines.

- Air India to dziś bardzo silna marka. W ostatnich latach, pod państwowym zarządem, miała duże problemy z jakością obsługi pasażerów i modernizacją floty. Jednak po prywatyzacji przechodzi obecnie gwałtowną restrukturyzację, związaną ⁦m.in⁩. z wymianą floty - mówił money.pl Dominik Sipiński, ekspert rynku lotniczego z ch-aviation.

Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują