Polskie firmy transportowe wybierają saksy. Uciekają przed Polskim Ładem do Niemiec

Już kilkaset firm z Polski zarejestrowało działalność u naszych zachodnich sąsiadów - sprawdziła "Rzeczpospolita". Mogą działać bez ograniczeń narzucanych zagranicznym firmom przez pakiet mobilności, a przy tym ponoszą koszty nie większe od wprowadzanych Polskim Ładem.

ciężarówkaPolskie firmy przenoszą się do Niemiec
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Ivan
oprac.  PRC

Niemcy są bardziej przyjazne dla przedsiębiorców, pisze "Rzeczpospolita". Coraz więcej firm z Polski ucieka z działalnością na do zachodnich sąsiadów i tam otwiera działalność. Opłaca się, bo firmy omijają w ten sposób regulacje pakietu mobilności, a koszty, z jakimi się wiąże działalność w Niemczech, w stosunku do tych wynikających z Polskiego Ładu, nie przytłaczają.

Poseł PiS szczerze o "lex Kaczyński". Powiedział, co mu się nie podoba

Z informacji dziennika Deutsche Welle wynika, że tylko do rejestru handlowego we Frankfurcie nad Odrą co kilka dni wpływa wniosek o rejestrację firmy spedycyjnej z Polski. A patrząc szerzej, to w całych Niemczech zatwierdzono już kilkaset takich wniosków - zauważa "Rzeczpospolita".

Lepiej wychodzą

Zyskują nie tylko firmy. Jak zaznacza dziennik, to również korzyść dla kierowców. Lepiej wychodzą na niemieckim ubezpieczeniu, jak i zasiłkach rodzinnych przewyższających 500+.

– Zatrudnianie pracowników w transporcie drogowym w Niemczech zaczyna być bardziej opłacalne niż w Polsce. Przy tych samych warunkach płacowych w przeliczeniu złotego na euro, pracodawca może więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a jego pracownik dostaje na rękę tyle samo, a nawet więcej – mówi "Rz" Agnieszka Bollmann, szefowa firmy doradczej Bollmann und Partner.

Unijny pakiet mobilności oraz Polski Ład wyganiają nas do Niemiec – wprost przyznaje w rozmowie z dziennikiem Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic.

Jak mówi Maciej Wroński, prezes organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska, takiego rozwoju sytuacji należało się spodziewać. - Z perspektywy przewoźników zajmujących się kabotażem przeniesienie do Niemiec otwiera dostęp do tamtejszego rynku, który pod względem wartości jest porównywalny do całego rynku przewozów międzynarodowych w UE – wyjaśnia.

Wybrane dla Ciebie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega